Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x2

Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x2

Η πιο οικονομική ντίζελ έκδοση του νέου Duster έχει κίνηση μόνο εμπρός και ένα πλεονέκτημα τιμής ικανό να δελεάσει όποιον δε χρειάζεται τετρακίνηση.

Η Dacia διαχειρίστηκε με απόλυτη επιτυχία την υπόθεση διαδοχής του Duster.

Ναι μεν το εκπολίτισε ουσιαστικά, διατήρησε όμως την ιδιαίτερη εικόνα που το κοινό έχει καλοδεχτεί χωρίς το αμάξωμα να μεγαλώσει σημαντικά. Στην καμπίνα, η νέα γενιά έχει ασύγκριτα πιο σωστή θέση οδήγησης, καλύτερα πλαστικά, βελτιωμένη εργονομία και σημαντικά καλύτερη ηχομόνωση.

Προφανώς και πάλι δεν μιλάμε για πολυτελή καμπίνα, όμως τέσσερις ενήλικοι -με 445 lt αποσκευών- χωρούν χωρίς πρόβλημα και φιλοξενούνται σε σαφώς πιο σύγχρονο περιβάλλον.

Εκτός από το χαρακτήρα, η δεύτερη γενιά διατήρησε και το δεδομένο της προσιτής τιμής, υπό το οποίο η χειροκίνητη έκδοση με τον 1.5 dCi και κίνηση μόνο εμπρός έχει αρκετό ενδιαφέρον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4

Το φθηνότερο ντίζελ Duster έχει 6άρι κιβώτιο, με κλιμάκωση αρκετά κοντή για τα σύγχρονα δεδομένα. Είναι βέβαια σημαντικά πιο μακριά από της τετρακίνητης έκδοσης (πλην της 6ης που είναι πρακτικά ίδια και για τα δύο) και πάλι όμως οι αλλαγές είναι συχνές.

Ο λεβιές είναι αρκετά ακριβής, με θετικό κούμπωμα και ο συμπλέκτης ούτε βαρύς ούτε απότομος. Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζεις την παραπάνω παράμετρο εάν οδηγείς καθημερινά σε αστικό πεδίο.

Όπως θα πρέπει να γνωρίζεις ότι υπάρχει και η -πολύ ακριβότερη- έκδοση με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC που είναι πιο κοντό έως και την 5η σχέση, μα με πιο μακριά 6η.

Σε επιδόσεις, το χειροκίνητο 4x2 Duster των 1.310 kg είναι καλύτερο από το βαρύτερο 4x4 με τον ίδιο κινητήρα, έχοντας παράλληλα ίδιες ρεπρίζ με το EDC και σαφώς καλύτερες επιταχύνσεις από στάση.

Ο 8βάλβιδος 1.5 dCi αποδίδει 110 PS στις 4.000 rpm και 26,5 kgm στις 1.750 rpm. Ζωντανεύει στις 1.600 και έχει καλή απόκριση στο γκάζι, εκτός κι εάν ενεργοποιήσεις τη λειτουργία Eco που τον μουδιάζει.

Στη στάνταρ λειτουργία, μετρήσαμε 0-100 km/h σε 11,4”, 80-110 km/h σε 6,5” και 110-140 km/h σε 11,5, τιμές αντικειμενικά αποδεκτές. Ταυτόχρονα, με 6,5 lt/100 km όρο καίει κατά μέσο όσο ένα λίτρο λιγότερο από το 4x4 και μόλις 0,2 lt από το EDC. Η διαφορά από το τελευταίο μεγαλώνει λίγο στην πόλη και αντιστρέφεται στο ταξίδι υπέρ του αυτόματου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC

Στο δρόμο, το πάτημα του Duster εκπλήσσει ευχάριστα. Οι δικίνητες εκδόσεις έχουν γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με ρύθμιση πιο μαλακή από των τετρακίνητων.

Το καταλαβαίνεις κυρίως από μια ταλάντωση του εμπρός μέρους όταν το πιέζεις πολύ, η οποία δεν επηρεάζει τη σταθερότητα σε καμία περίπτωση. Ούτε στο ταξίδι, όπου μέχρι τα 130 km/h το επίπεδο θορύβου είναι πλήρως αποδεκτό.

Η κλίση στις στροφές είναι σαφώς αισθητή, μα το περιθώριο πρόσφυσης εντυπωσιακό. Η συνολική αίσθηση δεν έχει σπουδαία ακρίβεια, όμως στρίβεις πολύ πιο γρήγορα από όσο αρχικά περιμένεις παρά τα λάστιχα μικτής χρήσης.

Φαίνεται ότι πιο πολύ επηρεάζουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης: Τα 100-0 km/h σε 40,5 m είναι μέτρια επίδοση και το πεντάλ υποχωρεί ύστερα από συνεχόμενα δυνατά φρεναρίσματα, όχι όμως ανησυχητικά.

Η άνεση από την άλλη είναι εξαιρετική σε κάθε τερέν. Με εξαίρεση τους κραδασμούς που μεταφέρει το τιμόνι στα χέρια του οδηγού, το οδόστρωμα απομονώνεται πολύ αποτελεσματικά από την καμπίνα.

Η ανάρτηση δε μεταφέρει θόρυβο από το δρόμο ούτε τερματίζει εύκολα ακόμα και στο χώμα, το οποίο δεν ταλαιπωρεί ιδιαίτερα το σκληροτράχηλο Duster.

Καθότι απέχει από το έδαφος 21 cm -όσο ακριβώς και το 4x4- δύσκολα βρίσκει κάτω, ενώ πρακτικά ίδιες είναι και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής: 30 και 34 μοίρες αντίστοιχα (30 και 33 στο 4x4).

Βασική έκδοση είναι η Ambiance στα €15.080 που δεν έχει ασυγχώρητες ελλείψεις, ωστόσο πιο συμφέρουσα είναι η Sportive. Στα €16.180 προσθέτει infotainment με πλοήγηση, cruise control, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και ηλεκτρικούς καθρέφτες.

Η κορυφαία Prestige φτάνει τα €17.220, ωστόσο εάν ανέβεις ως εκεί, είναι μάλλον προτιμότερη η τετρακίνητη Sportive στα €17.350. Η κανονική ρεζέρβα και η 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι στάνταρ παντού.

Τι λέει το DRIVE
Η διαφορά τιμής από το 4x4 δεν είναι απαγορευτική, όμως όποιος χρειάζεται μόνο τη μεγάλη απόσταση από έδαφος θα βρει μια αξιόλογη πρόταση στο βασικό Duster. Αντίστοιχο μοντέλο σε αυτή την τιμή, δεν υπάρχει.
Τιμή Από €15.080
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-150 km/h 32,6”
0-400 m 18,1” @ 123,3 km/h
0-1.000 m 33,6” @ 151,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,1”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 7,5”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (4η) 11,8”
110-140 km/h (5η) 11,8”
110-140 km/h (6η) 13,3”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.341 x 1.804 x 1.693 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube