Test drive: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Test drive: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Δοκιμάζουμε το αντισυμβατικό μικρομεσαίο στη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.200 κυβικών, 110 ίππων.

Η Citroën κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο – και το κατάφερε χρησιμοποιώντας υπάρχοντα εξαρτήματα από τα ράφια της εταιρείας.

Το C4” στην ονομασία είναι παραπλανητικό, αφού το Cactus είναι χτισμένο πάνω στη μικρότερη πλατφόρμα “PF1” των σουπερμίνι του ομίλου. Πάντως είναι μεγάλο αυτοκίνητο για τα λεφτά του, καθώς αντιπροσωπεύει τις βασικές αξίες της αυτοκίνησης. Αν κάτι δεν είναι απαραίτητο, δεν το έχει.

Η φιλοσοφία του «βασικού» είναι κάτι φρέσκο, αλλά αυτό που διαφοροποιεί αμέσως το Cactus είναι η αντισυμβατική του εμφάνιση. Οι αναλογίες του είναι ασυνήθιστες, με το ψηλό, ογκώδες εμπρός μέρος και τη χαμηλή σκεπή. Τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, στα φανάρια και τις ποδιές, δίνουν έναν «εκτός δρόμου» αέρα, αν και η απόσταση από το έδαφος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και δεν προσφέρεται σύστημα τετρακίνησης. Τα εμπρός φανάρια σε τρεις σειρές, με τους προβολείς στη μέση, είναι ασυνήθιστα, αλλά αυτό που δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο είναι οι εξωτερικές επενδύσεις Airbumps με τις φυσαλίδες αέρα, που προστατεύουν τις πόρτες από μικροχτυπήματα.

Στο εσωτερικό, εντύπωση κάνει ο ασυνήθιστα μεγάλος αποθηκευτικός χώρος μπροστά από το συνοδηγό, διότι εδώ είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται ο μετωπικός αερόσακος οροφής Airbag in Roof” που ξεδιπλώνεται μέσα από τον «ουρανό» του αυτοκινήτου.

Από μηχανική άποψη πάντως το Cactus είναι συμβατικό, έχοντας έναν απλό ημιάκαμπτο πίσω άξονα και μάλιστα με φρένα ταμπούρα, λόγω του μικρού βάρους. Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, είναι στην αιχμή της τεχνολογίας, αλλά αντίστοιχους έχουν κάμποσα μικρομεσαία μοντέλα άλλων εταιρειών.

Πρακτική λιτότητα
Στο εσωτερικό, τα εμπρός καθίσματα «τύπου καναπέ» είναι ασυνήθιστα φαρδιά και η ορατότητα προς τα εμπρός άπλετη. Το ταμπλό μπροστά σου είναι χαμηλό, λεπτό και λιτό. Δεν δείχνει όμως φτωχό. Είναι τολμηρό στην απλότητά του, αφού όλες σχεδόν οι λειτουργίες ελέγχονται από δύο οθόνες LCD. Πρακτικές λεπτομέρειες υπάρχουν κάμποσες, όπως η ειδική θέση για το κινητό και άλλες θήκες για μικροπράγματα – αν και ποτηροθήκη υπάρχει μόνο μία, και μικρή.

Η θέση οδήγησης θα ήταν καλή αν το τιμόνι ρυθμιζόταν και σε απόσταση, αντί μόνο σε ύψος. Οικονομία έχει γίνει και στα πίσω παράθυρα, όπου το τζάμι δεν κατεβαίνει αλλά ανοίγει προς τα έξω με μάνταλο.

Τα υλικά είναι οικονομικής επιλογής, ειδικά σε μέρη όπου δεν πέφτει άμεσα το βλέμμα. Όμως η γενική ποιότητα του εσωτερικού δεν είναι κακή. Ούτε οι χώροι. Ένας ενήλικος επιβάτης μπορεί να βολέψει τα γόνατά του πίσω από έναν ψηλό οδηγό, αν και το εσωτερικό ύψος πίσω είναι μάλλον οριακό.

Ο χώρος αποσκευών των 348 λίτρων μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής, όμως το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό, η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει μονοκόμματα (άλλη οικονομία εδώ) και το δάπεδο που προκύπτει τελικά δεν είναι επίπεδο.

Το μικρό βάρος βοηθάει πολλαπλά
Το βενζινοκίνητο Cactus είναι ασύγκριτα πιο γρήγορο από το ντίζελ 1.6 BlueHDi 100, βάζοντας τα γυαλιά και στα περισσότερα μικρομεσαία τούρμπο. Η βασική εξήγηση βρίσκεται στο μικρό βάρος του, που δεν ξεπερνά τα 1.110 kg, ενώ το άμεσα ανταγωνιστικό του Nissan Juke 1.2 DIG-T είναι 150 kg βαρύτερο κι ένα Toyota Auris 1.2 Turbo, 190 kg βαρύτερο.

Ως αποτέλεσμα, το Cactus κάνει το 0-100 km/h σε 10,0” και το χιλιόμετρο από στάση σε 31,7”, ενώ οι αντίστοιχες επιδόσεις του Juke είναι 10,6”/32,5” και όλα τα προσιτά μικρομεσαία τούρμπο μένουν πίσω εκτός του SEAT Leon 1.0 ECO TSI 115PS (9,9”/31,2”). Το Cactus, παρά τις μακριές του σχέσεις μετάδοσης, είναι πολύ γρήγορο και στις ρεπρίζ εν κινήσει, με 4,9”/6,7” στα εικονικά προσπεράσματα των 80-110 km/h με 3η/4η.

Στην οδήγηση, ο 3κύλινδρος τούρμπο δείχνει ζωντανός από χαμηλά, δυνατός στις μεσαίες στροφές και ανεβάζει μέχρι τις 6.600 rpm. Η ροπή του γεμίζει ικανοποιητικά τα κενά ανάμεσα στις 5 μακριές και αραιά διατεταγμένες σχέσεις του κιβωτίου. Κι αυτό είναι καλό, διότι ο λεβιές έχει μακριές διαδρομές και λαστιχένια αίσθηση. Σε δυσκολεύει επίσης η έλλειψη στροφομέτρου καθώς δεν ξέρεις πού ακριβώς να δουλεύεις τον κινητήρα για απόδοση και οικονομία.

Παρ’ όλα αυτά, το Cactus αποδεικνύεται πολύ οικονομικό. Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν 7,1 lt/100km, ενώ με προσεκτική οδήγηση πέφτει εύκολα σε χαμηλά εξάρια.

Προτεραιότητα στην άνεση
Οι Γάλλοι θέλησαν να δώσουν στο Cactus τον άνετο διασκελισμό των Citroen του παρελθόντος. Η μαλακή ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, εκτός από κάποιες απότομες, σε χαμηλές ταχύτητες.   

Η άνεση της ανάρτησης συνδυάζεται με τις μακριές σχέσεις και το ήρεμο γουργούρισμα του 3κύλινδρου κινητήρα για να δώσουν ξεκούραστο ταξίδι, αν και ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν είναι χαμηλός ούτε η μόνωση του θορύβου κύλισης τόσο αποτελεσματική.

Αν ανεβάσεις ρυθμό, καταλαβαίνεις πως το Cactus δεν είναι φτιαγμένο για γρήγορη οδήγηση, καθώς γέρνει αρκετά στις στροφές και το τιμόνι του δεν έχει την αίσθηση, την ακρίβεια και την επαναφορά που θα έπρεπε. Το αυτοκίνητο όμως δεν παύει να είναι ασφαλές, με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη υποστροφική συμπεριφορά και πιο αποτελεσματικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος απ’ ό,τι θα περίμενες.

Στην αίσθηση της ασφάλειας συμβάλλουν και τα φρένα, που έχουν δύναμη, προοδευτική απόκριση, επαρκή αίσθηση στο πεντάλ και δίνουν πραγματικά κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης.

Ευγενικό με το πορτοφόλι                          
Ο τιμοκατάλογος για το Cactus PureTech 110 ξεκινά από τα €17.900. Με το όφελος απόσυρσης και την προσφορά Green Bonus όμως η τιμή πέφτει στα €15.940 και γίνεται ιδιαίτερα δελεαστική.

Παρά τη χαμηλή τιμή, το βασικό Cactus Feel έχει πλήρη εξοπλισμό, με 6 αερόσακους, ESP, Hill Assist, cruise control, air-condition, ηχοσύστημα 4 ηχείων, σύστημα Multimedia με οθόνη 7” και Bluetooth, φώτα ημέρας LED, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, μπάρες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16”.

Στην έκδοση Shine (της δοκιμής), που κοστίζει €17.240 με απόσυρση και προσφορά, στον εξοπλισμό προστίθενται ζάντες 17”, φιμέ πίσω τζάμια, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πλοήγησης και καλύτερο ηχοσύστημα.

Τι λέει το DRIVE
Δεν έχει μόνο διαφορετική φιλοσοφία και εμφάνιση. Είναι επίσης άνετο, πρακτικό, γρήγορο και οικονομικό σε κατανάλωση. Δεν είναι φτιαγμένο για σπορ οδήγηση και οι «οικονομίες» που έχει κάνει απροκάλυπτα η Citroen μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να ενοχλούν, όμως έχουν αντίκρισμα στην τιμή αγοράς του.
Τιμή από €15.940 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός βενζίνης, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 29,9”
0-400 m 17,1” @ 129,2 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 162,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 11,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 100 g/km
Διαστάσεις 4.157 x 1.729 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube