Test drive: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 PS

Test drive: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 PS

Το C3 Aircross παίζει σε διπλό ταμπλό, με τη Citroen να το προικίζει με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα χρειαστεί για να αντεπεξέλθει σε μια ιδιαίτερα σημαντική και σκληρή κατηγορία.

Η ιδιαίτερα μεγάλη άνθηση των crossover και SUV έχει καταφέρει να «παρασύρει» και να καταργήσει μοντέλα που άνηκαν σε δημοφιλείς κατηγορίες, όπως τα πολυμορφικά, τα 4θυρα σεντάν κ.ά.

Ένα από αυτά τα μοντέλα είναι και το πολυμορφικό C3 Picasso που πλέον αντικαταστάθηκε από το νέο κόμπακτ crossover C3 Aircross.

Το νέο μοντέλο τοποθετείται στη βάση των crossover της γαλλικής φίρμας, πίσω από τα μεγαλύτερα C4 Cactus και C5 Aircross. Η σχεδίαση του νέου C3 Aircross έχει σαφείς επιρροές από τα προαναφερθέντα, γεγονός που του δίνει ταυτότητα και ξεχωριστό χαρακτήρα για να μην το μπερδεύεις με κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Η εμφάνιση του νέου crossover της Citroen είναι σύγχρονη και όπως προαναφέραμε, πλήρως εναρμονισμένη με τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μάσκα δύο επιπέδων με το ευμέγεθες σήμα να τη χωρίζει και να καταλήγει στα φώτα ημέρας τύπου LED. Χαμηλότερα, υπάρχουν τα κυρίως φώτα που χωρίζονται από μία μεγάλη μάσκα και την προστατευτική ποδιά που προσθέτει λίγη αύρα εκτός ασφάλτου. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλοι θόλοι με τα πλαστικά προστατευτικά και πίσω οι έντονοι ώμοι με τα τετράγωνα φώτα και το τρισδιάστατο εφέ. Την «περιπετειώδη» εικόνα συμπληρώνει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 17,8 cm.

Βέβαια, όπως συμβαίνει με το σουπερμίνι αδελφάκι του αλλά και τα άλλα δύο μοντέλα της crossover οικογένειας της Citroen, έτσι κι αυτό διαθέτει αρκετές επιλογές εξατομίκευσης. Το αποτέλεσμα είναι ο υποψήφιος αγοραστής να έχει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ οκτώ εξωτερικών χρωμάτων, τριών χρωμάτων οροφής και τεσσάρων χρωματικών πακέτων, οπότε οι συνολικοί συνδυασμοί φτάνουν τους 85. Ακόμα, υπάρχουν διακοσμητικά για τα πίσω πλαϊνά τζάμια, το κάλυμμα των καθρεφτών, το πλαίσιο των εμπρός φώτων και το κεντρικό κάλυμμα των τροχών, με αποτέλεσμα να μπορείτε να φτιάξετε το C3 Aircross του γούστου σας.

Τη βάση για το νέο μικρό crossover αποτελεί το πάτωμα του αδελφού C3, δίνοντάς του μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το μήκος του φτάνει τα 4,15 m και σε συνδυασμό με το σεβαστό πλάτος των 1,82 m και την ιδιαίτερη εμφάνιση, δείχνει macho.

Το σαλόνι, ακολουθεί και αυτό τη σύγχρονη τάση των σχεδιαστών της Citroen, με κυριαρχία των ορθογώνιων και τετράγωνων μοτίβων. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι κατά κύριο λόγο σκληρά και μόνο μια φάσα που διατρέχει το ταμπλό διαθέτει λίγη γέμιση και διαφοροποιημένο χρώμα για να σπάει το συνολικό μαύρο. Τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο, αλλά η συναρμογή τους θα μπορούσε να είναι πιο προσεγμένη. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκουμε το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7” που επεμβαίνει σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες του αυτοκίνητου. Θα προτιμούσαμε όμως να υπάρχουν διακόπτες για το χειρισμό του κλιματισμού και όχι να γίνεται μέσω της οθόνης. Οι θήκες στις πόρτες και στο ντουλακάπι του συνοδηγού έχουν σεβαστό μέγεθος, αλλά αυτές στην κεντρική κονσόλα είναι σχετικά ρηχές. Ακόμα, θα μπορούσε να έχει κερδίσει θήκες στην κεντρική κονσόλα δαπέδου, αλλά το ογκώδες χειρόφρενο αεροπορικού τύπου κλέβει αρκετό από το χώρο. Επιπλέον, όπως συμβαίνει με το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό μπορεί να διαμορφωθεί χρωματικά με πέντε διαθέσιμες επιλογές.

Όπως γίνεται και με όλα τα σύγχρονα Citroen, έτσι και το νέο C3 Aircross διαθέτει ευμεγέθη και άνετα καθίσματα, με τα εμπρός να διαθέτουν επαρκή πλευρική στήριξη. Το κάθισμα του οδηγού έχει αρκετές ρυθμίσεις για να βολέψει όλους τους σωματότυπους και η ψηλή τοποθέτησή του βοηθά στην ορατότητα. Την τελευταία ενισχύουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τα πλαϊνά παράθυρα να έχουν χαμηλή γραμμή για να μπορούν τα μικρά παιδιά που κάθονται στο πίσω κάθισμα να δουν έξω με ευκολία.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του C3 Aircross από το σουπερμίνι C3 χάρισαν μεγαλύτερη καμπίνα. Σε αυτό βοηθά βέβαια και το μεταξόνιο των 2,6 m, με αποτέλεσμα οι δύο πίσω να διαθέτουν περισσότερο αέρα για τα πόδια τους. Σε περίπτωση όμως αγοράς μοντέλου με την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ψηλοί επιβάτες θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους. Στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Shine, όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, υπάρχει συρόμενο (60:40) και διαιρούμενο πίσω κάθισμα (40:20:40), με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να κυμαίνεται από 410 λίτρα έως 520. Επιπλέον υπάρχει διπλό πάτωμα που βοηθά στη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης. Βέβαια, εάν θέλετε να εκμεταλλευτείτε και τα 520 λίτρα θα πρέπει να περιορίσετε το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Η γκάμα κινητήρων του νέου Citroen C3 Aircross αποτελείται από τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο δοκιμής έχει τον βασικό πετρελαιοκινητήρα 1.6 BLueHDi με 100 ίππους στις 3.750 rpm και 25,9 kgm ροπή στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά ο λεβιές έχει μεγάλες διαδρομές και σχετικά ασαφές κούμπωμα. Οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.310 kg C3 Aircross κυμαίνονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, μιας και σε σχέση με το αδελφό Opel Crossoland X 1.6 CDTi των 100 ίππων που δεν ξεχωρίζει στον τομέα των επιδόσεων, διαθέτει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται 11,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 km/h. Παρόμοιο πρόσωπο παρουσιάζει και στις εν κινήσει επιταχύνσεις, με τις ρεπρίζ 50-110 km/h (με αλλαγές) και 80-110 km/h (με 4η στο κιβώτιο) να ολοκληρώνονται σε 10,3” και 7,7” αντίστοιχα.

Στον τομέα των φρένων, το νέο γαλλικό crossover διαθέτει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω. Η απόδοση τους όμως επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα λάστιχα M+S τεσσάρων εποχών (Hankook Kinergy 4S), με αποτέλεσμα να ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 43,9 m, τιμή αρκετά κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο, ο πετρελαιοκινητήρας θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε αστικές συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες. Αλλά και πάλι, δεν μπορούμε να μην του αναγνωρίσουμε τα ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Σε αυτές τις συνθήκες θα εκτιμήσετε το ιδιαίτερα ελαφρύ και γρήγορο σε αίσθηση τιμόνι, αλλά όχι και το χαμηλό θόρυβο που έρχεται από την εμπρός ανάρτηση κατά την έκτασή της σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε ταχύτερο ρυθμό, η ανάρτηση λειτουργεί καλύτερα και ο αεροδυναμικός θόρυβος κρατιέται σε λογικό πλαίσιο. Η άνεση που παρέχει είναι καλή σε γενικές γραμμές (στρογγυλεύουν πολλές κακοτεχνίες τα λάστιχα με το μπόλικο προφίλ), κάτι που ισχύει και για τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Δύσκολα θα τρομάξει τον οδηγό, ενώ αν πιεστεί θα γύρει λογικά και η παραμικρή τάση υποστροφής θα «κοπεί» εν τη γενέσει της από το μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Πέρα από τα λάστιχα M+S τεσσάρων εποχών και την απόσταση των 17,8 cm από το έδαφος, η πλούσια έκδοση εξοπλισμού Shine διαθέτει και το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent. Το Grip Control διαθέτει πέντε επιλογές [άσφαλτος, άμμος, χιόνι, λάσπη και ESP Off (μέχρι τα 50 km/h)] και προσαρμόζει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ανάλογα με το τερέν και την ολισθηρότητά του. Ακόμα, ενεργοποιώντας το Hill Assist Descent μπορείτε να διατηρήσετε μια σταθερή χαμηλή ταχύτητα για ελεγχόμενη κατάβαση.

Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση κοστίζει €18.490 και η πλούσια Shine του αυτοκίνητου δοκιμής φτάνει τα €20.450. Ο εξοπλισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος, διαθέτοντας μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ESP, Grip Control, Hill Assist Descent, Hill Assist Control, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του cruise control (Intelligent Speed Adaption) και ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού (Coffee Brake Alert), αυτόματο κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες βροχής και φώτων, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τέλος, τα πάγια έξοδα της έκδοσης κινητήρα είναι συγκρατημένα (€102 ετήσια τέλη κυκλοφορίας), και η κατανάλωση των 6,3 lt/100 km βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Επιπλέον, όλα τα νέα C3 Aircross καλύπτονται από τη διετή εγγύηση που προβλέπει η EE.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο πολυχρηστικό κόμπακτ crossover της Citroen καταφέρνει να ισορροπεί με επιτυχία μεταξύ δύο κατηγοριών, με τα ηλεκτρονικά του βοηθήματα να του χαρίζουν και ένα άρωμα περιπέτειας.
Τιμή Από €18.490
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-140 km/h 25,8”
0-400 m 18,1” @ 121,7 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 151,1 km/h
50-110 (με αλλαγές) 10,3”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 6,3”
80-110 km/h (4η) 7,7”
110-140 km/h (4η) 12,2”
110-140 km/h (5η) 16,6”
Φρένα 100-0 km/h 43,9 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.154 x 1.824 x 1.597 mm
Χώρος αποσκευών 410- 520 lt
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube