Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6

Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6

Η μοναδική αυτόματη επιλογή στη γκάμα του C3 είναι η καλύτερη που θα μπορούσες να φανταστείς.

Χωρίς δεύτερη σκέψη, η εικόνα του νέου C3 της Citroen είναι χτισμένη επάνω σε δύο πυλώνες.

Ο πρώτος είναι η σχεδίαση που αυτή τη στιγμή για τους περισσότερους αποτελεί ό,τι πιο ενδιαφέρον υπάρχει στα σουπερμίνι. Ειδικά με τη διχρωμία και τα Airbumps (στάνταρ μόνο στην πλούσια έκδοση Shine) στις πόρτες, το βλέπεις και φτιάχνει η διάθεσή σου.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι η άνεση κι εδώ ακριβώς μπαίνει στην εξίσωση το αυτόματο κιβώτιο της έκδοσης που δοκιμάζουμε.

Ένα και καλό
Η απουσία του πεντάλ συμπλέκτη προϋποθέτει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.200άρης 3κύλινδρος PureTech κινητήρας βενζίνης, με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και 110 ίππους. Το δε κιβώτιο είναι ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής που χωρίς να διακρίνεται για την ταχύτητα που αλλάζει τις έξι ταχύτητές του, διακρίνεται για την ομαλότητα που το κάνει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.6 BlueHDi100

Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές και μάλιστα λίγο καλύτερες από του χειροκίνητου με τις 5 σχέσεις μέχρι τα 100 km/h, με 0-100 km/h σε 10,2” αντί 10,3. Από εκεί και μετά οι ταχύτερες αλλαγές που ένα πεπειραμένο χέρι μπορεί να κάνει με το χειροκίνητο σασμάν δίνουν ένα ελαφρύ προβάδισμα, όμως αυτό μάλλον δεν ενδιαφέρει καθόλου το κοινό του στιλάτου C3.



Η ουσία είναι οι σβέλτες επιταχύνσεις εάν πατάς βαθιά το γκάζι, με 80-110 km/h σε 5,4” και 110-140 km/h σε 9,2”. Γι’ αυτό φροντίζει αφενός η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, αφετέρου τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα: Λειτουργεί χωρίς θόρυβο και κραδασμούς κι έχει πολύ γεμάτο τράβηγμα από τις 1.500 rpm μέχρι τις 6.000 rpm, το υψηλότερο σημείο που μπορείς να δεις το στροφόμετρο πριν το ανέβασμα σχέσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.6 BlueHDi75

Σε ό,τι αφορά το κατέβασμα, η προθυμία του κιβωτίου να το εκτελέσει είναι αξιοσημείωτη, ειδικά με το Sport πρόγραμμα. Υπάρχει ακόμα δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές, που στη σβέλτη οδήγηση θα εκτιμηθούν δεόντως.

Εάν πάλι πατάς το γκάζι με φειδώ, τα 20,9 kgm από τις 1.500 rpm δίνουν ευχάριστη ζωντάνια η κατανάλωση πέφτει σαφώς κάτω από τα 7,0 lt/100 km όταν η μέση τιμή της είναι τα 7,3 lt/100 km. Με χαλαρό ρυθμό οι ταχύτητες αλλάζουν ανεπαίσθητα περίπου στις 2.000 rpm και η συνεργασία με το σύστημα stop/start είναι άψογη.



Οπότε το συνολικό επίπεδο άνεσης του συγκεκριμένου C3 είναι κορυφαίο, με την ευκολία στην οδήγηση και την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης να λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Η οποία ανάρτηση χαρακτηρίζεται από την ποιοτική λειτουργία και την αφράτη απόσβεση, που δε συνοδεύεται από υπερβολική κλίση στις στροφές ή χαλαρό έλεγχο του αμαξώματος των 1.160 kg. Μόνο σε βαθιά εγκάρσια κοψίματα του δρόμου θα ακούσεις χτύπημα, όμως το βασικό είναι ότι το C3 κρατάει καλά, στρίβει γρήγορα και φρενάρει με δύναμη και γραμμικότητα: Για τα 100-0 km/h χρειάζονται 37,3 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech82

Το μόνο μεμπτό σημείο αφορά στην αίσθηση του τιμονιού που είναι πολύ ελαφριά και χωρίς καλή πληροφόρηση, χωρίς πάντως αυτό να κοστίζει σε ακρίβεια του μπροστινού συστήματος. Από την άλλη η ευθυβολία είναι σε υψηλό επίπεδο και η ηχομόνωση το ίδιο, κάνοντας τον ανοιχτό δρόμο ένα ακόμα πεδίο όπου το αυτόματο C3 είναι πολύ αποτελεσματικό.

Έχει γούστο
Ο διαφορετικός λεβιές είναι η μόνη διαφορά της καμπίνας σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση κι αυτό σημαίνει εξαιρετικά ευχάριστη εικόνα παρότι τα πλαστικά δεν είναι κορυφαίας ποιότητας. Εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη οθόνη αφής, που όμως δεν είναι ό,τι ευκολότερο από πλευράς εργονομίας. Ευτυχώς, μπορείς να χειριστείς τα βασικά από τα πολύ εύχρηστα κουμπιά στο τιμόνι.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ αναπαυτική με τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού και κάθισμα χωρίς ιδιαίτερα καλή πλευρική στήριξη αλλά πολύ άνετη σχεδίαση. Καλύτερος θα μπορούσε να είναι ο χώρος στο πίσω κάθισμα, όμως από την άλλη το πορτμπαγκάζ των 300 lt είναι πολύ μεγάλο και πρακτικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech110

Το αυτόματο C3 είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού Feel και Shine, ξεκινώντας από τα € 15.755, δηλαδή 1.150 παραπάνω από το αντίστοιχο χειροκίνητο. Καθότι λοιπόν ούτε καίει σημαντικά παραπάνω ούτε κάνει έκπτωση στις επιδόσεις, αυτό το 8% της διαφοράς αποδεικνύεται λογική αύξηση συνυπολογίζοντας και το τι κερδίζεις σε ευκολία.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός ενός εξαιρετικού κινητήρα κι ενός καλού αυτόματου κιβωτίου, δίνει την πιο ευχάριστη και ισορροπημένη έκδοση μέσα από τη γκάμα ενός ιδιαίτερα καλόγουστου σουπερμίνι.
Τιμή από € 15.755
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 32,2”
0-400 m 17,2” @ 128,1 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 159,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”
30-50 km/h (kickdown) 1,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,4”
110-140 km/h (kickdown) 9,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2110 g/km
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube