Ο χρόνος είναι εξαιρετικά επιεικής με το C3. Παρά την ανανέωση προ διετίας, το μοντέλο είναι εδώ και χρόνια στην αγορά, όμως με έξυπνες κινήσεις καταφέρνει να διατηρεί τη νεανική αύρα και τη φρεσκάδα του.
Από την τελευταία φορά που είχαμε στα χέρια μας ένα C3, οι αισθητικές διαφορές είναι περιορισμένες. Εξωτερικά εντοπίζονται στη μάσκα, με τα νέα φώτα πορείας και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες γύρω από το σήμα της Citroën. Στην καμπίνα, ο ανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας έχει ως μόνο μέλημα τη δημιουργία χώρου για την οθόνη αφής και όλα τα νέα συστήματα που αυτή φιλοξενεί. Θετική εντύπωση προκαλεί και το εκτεταμένο παρμπρίζ Zenith που δίνει μια μοναδική αίσθηση ορατότητας και φωτεινότητας. Βέβαια, έτσι θυσιάζεις τους καθρέφτες στα σκιάδια, ενώ κατά τις ηλιόλουστες ελληνικές μέρες θα το έχεις κατεβασμένο στο κανονικό ύψος. Πιο σημαντικό κομμάτι της ανανέωσης ήταν η έλευση των κινητήρων νέας γενιάς, και πιο συγκεκριμένα του 1.2 Puretech που θα μας απασχολήσει εδώ.
Από την τελευταία φορά που είχαμε στα χέρια μας ένα C3, οι αισθητικές διαφορές είναι περιορισμένες. Εξωτερικά εντοπίζονται στη μάσκα, με τα νέα φώτα πορείας και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες γύρω από το σήμα της Citroën. Στην καμπίνα, ο ανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας έχει ως μόνο μέλημα τη δημιουργία χώρου για την οθόνη αφής και όλα τα νέα συστήματα που αυτή φιλοξενεί. Θετική εντύπωση προκαλεί και το εκτεταμένο παρμπρίζ Zenith που δίνει μια μοναδική αίσθηση ορατότητας και φωτεινότητας. Βέβαια, έτσι θυσιάζεις τους καθρέφτες στα σκιάδια, ενώ κατά τις ηλιόλουστες ελληνικές μέρες θα το έχεις κατεβασμένο στο κανονικό ύψος. Πιο σημαντικό κομμάτι της ανανέωσης ήταν η έλευση των κινητήρων νέας γενιάς, και πιο συγκεκριμένα του 1.2 Puretech που θα μας απασχολήσει εδώ.
Με στάμπα Euro 6
Η σειρά κινητήρων Puretech μπορεί να έχει κερδίσει αρκετά βραβεία παγκοσμίως, όμως συγκεκριμένα στο C3 και στην ατμοσφαιρική έκδοση των 82 ίππων, απέχει από το ιδανικό. Οι πραγματικές επιδόσεις του το περιορίζουν σε ρόλο αυτοκινήτου πόλης. Μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες άνω των 130km/h, χωρίς όμως ουσιαστική δυνατότητα προσπεράσματος στους δρόμους της περιφέρειας. Προφανώς, όσο το πιέζεις η κατανάλωση και ο θόρυβος από τον κινητήρα αυξάνουν δυσανάλογα.
Στο ταξίδι είναι που φαίνεται περισσότερο και η απουσία μιας μακριάς 6ης. Βέβαια, ο μικρός 1.2 Puretech έχει και θετικά σημεία. Είναι άριστα ζυγισμένος, γεγονός που κάνει την αζυγοσταθμία του ως 3κύλινδρο να περνά απαρατήρητη. Έχει ικανοποιητικό νεύρο από τις χαμηλές στροφές, για να μην δυσκολεύεται σε απότομες ανηφόρες, ενώ γενικά έχει γραμμική απόδοση, σε όλο το φάσμα στροφών. Στο ευρύ πεδίο των δοκιμών του περιοδικού, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε οριακά κάτω από τα 7 lt/100 km. Όμως σε πιο χαλαρό ρυθμό και σε συνθήκες που ταιριάζουν περισσότερο με το χαρακτήρα του, τα 6 lt/100 km είναι εφικτά.
Στο ταξίδι είναι που φαίνεται περισσότερο και η απουσία μιας μακριάς 6ης. Βέβαια, ο μικρός 1.2 Puretech έχει και θετικά σημεία. Είναι άριστα ζυγισμένος, γεγονός που κάνει την αζυγοσταθμία του ως 3κύλινδρο να περνά απαρατήρητη. Έχει ικανοποιητικό νεύρο από τις χαμηλές στροφές, για να μην δυσκολεύεται σε απότομες ανηφόρες, ενώ γενικά έχει γραμμική απόδοση, σε όλο το φάσμα στροφών. Στο ευρύ πεδίο των δοκιμών του περιοδικού, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε οριακά κάτω από τα 7 lt/100 km. Όμως σε πιο χαλαρό ρυθμό και σε συνθήκες που ταιριάζουν περισσότερο με το χαρακτήρα του, τα 6 lt/100 km είναι εφικτά.
Η απόδοση των φρένων βασίζεται περισσότερο στους εμπρός τροχούς που υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι 266 mm και λιγότερο στους πίσω τροχούς που βρίσκουμε ταμπούρα. Παρόλα αυτά το συνολικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, καθώς το C3 επιβραδύνει εντυπωσιακά σταθερά και χρειάζεται μόλις 37,7 m για να σταματήσει από τα 100 km/h. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ευχάριστο και ξεκούραστο στην καθημερινή οδήγηση, χωρίς ωστόσο να διαπρέπει σε επίπεδο πληροφόρησης και αμεσότητας. Σε συνδυασμό με την ενδοτική ρύθμιση της ανάρτησης, κάθε προσπάθεια για πιο απαιτητική οδήγηση, αργά ή γρήγορα, είναι καταδικασμένη να προσκρούσει στον τοίχο του ESP που δεν απενεργοποιείται πάνω από τα 50 km/h.
Εσωτερικός πλούτος
Στο επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, όμως αυτό ελάχιστα επηρεάζει την άνετη λειτουργία της ανάρτησης. Σε απόλυτη αρμονία με τον υπόλοιπο «αστικό» χαρακτήρα του, το C3 έχει πολύ καλή απόδοση απέναντι σε μέτριες λακκούβες και σαμαράκια, με άριστη ποιότητα κύλισης και ελάχιστο θόρυβο να περνά από το δρόμο στην καμπίνα. Θα παίξει άριστα το ρόλο του ξεκούραστου καθημερινού σύμμαχου, ενώ οριακά μπορεί να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Δεν έχει τόσο μεγάλο εσωτερικό μήκος και χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όμως διαθέτει αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 300 lt.
Στο φινάλε, το μεγάλο πλεονέκτημα του Citroën C3 απέναντι στον ανταγωνισμό είναι η σχέση αξίας-τιμής του, χάρη στην πολύ ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική. Συγκεκριμένα, με τον ατμοσφαιρικό 1.2 Puretech ξεκινά από τα €11.030, ενώ στην πιο πλήρη έκδοση εξοπλισμού Eco Chic iStreet, που ξεχωρίζουν το σύστημα πλοήγησης, το παρμπρίζ Zenith και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φτάνει στα €12.700. Επιπλέον, το τρέχον πρόγραμμα Make My Day στις αντιπροσωπείες της Citroën, εκτός από την έκπτωση Green Bonus, προσθέτει πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και ασφάλιση αυτοκινήτου σε όλα τα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα.
Τι λέει το DRIVE
Ο νέος, μικρός κινητήρας βενζίνης δεν δίνει τη σχέση επιδόσεων-οικονομίας που περιμέναμε, όμως η χαμηλή τιμή και ο εξοπλισμός κάνουν αυτό το C3 εξαιρετικά ενδιαφέρον
Τιμή από €11.030 με έκπτωση και όφελος απόσυρσης
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,3”
0-140 km/h 30,5”
0-400 m 18,8” @ 118,1 km/h
0-1.000 m 34,9” @ 145,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,9”
50-80 km/h (3η) 6,4”
80-110 km/h (4η) 10,6”
110-140 km/h (5η) 27,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 174 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 3.941 x 1.728 x 1.524 mm
Βάρος 1.090 kg
Μετρήσεις DRIVE