Υπάρχουν πάντα μερικοί αγοραστές που δεν επιλέγουν με τη λογική σε προεξέχουσα θέση. Δεν είναι ο κανόνας, όμως με αυτήν ακριβώς την εξαίρεση στο μυαλό της, η BMW πίσω στο 2008 έφτιαξε την Χ6.
Ένα αυτοκίνητο για τα τρικυμισμένα μυαλά που ήθελαν ένα SUV όπως η BMW Χ5, με σχεδίαση που να θυμίζει κουπέ και κράτημα σπορ αυτοκινήτου.
Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος ήταν τέτοια που κρίθηκε σκόπιμο να επαναληφθεί. Αυτή τη φορά τη βάση αποτέλεσε η BMW Χ3, μόνο που η σχεδίαση του πίσω μέρους και το όνομα άλλαξαν έτσι ώστε να δημιουργούν κουπέ συνειρμούς. Το αποτέλεσμα αναμενόμενα ονομάστηκε Χ4 και υπό πλήρη ελευθερία θα μπορούσε να περιγραφεί ως μια 4άρα Gran Coupé σε εκτέλεση SUV.
Χαμηλότερο ύψος, ψηλότερο όριο
Είναι εξ ορισμού παράλογο να ζητάς από ένα αυτοκίνητο με μάζα 1.860 κιλών και απόσταση 20,4 cm από το έδαφος να έχει σπορ συμπεριφορά. Υπό αυτό το πρίσμα, η αίσθηση που δίνει η Χ4 όταν την οδηγείς με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και στηριζόμενος στην πρόσφυση που πηγάζει από την τετρακίνηση σε συνεργασία με τα τετράπαχα πίσω λάστιχα (275/40 R19) του αυτοκινήτου της δοκιμής δεν έχει ταίρι εάν εξαιρέσεις την Porsche Macan.
Θα εκπλαγείς ευχάριστα από το πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς, αλλά και το πόσο πιο σπορ από μια Χ3 φαίνεται. Η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή αλλά όχι υπερβολική και το αυτοκίνητο πηγαίνει εκεί ακριβώς που σημαδεύεις με το ακριβέστατο και πολύ γρήγορο τιμόνι. Καλή δουλειά κάνει και το σύστημα Performance Control που φρενάροντας επιλεκτικά τον πίσω εσωτερικό τροχό, περιορίζει ουσιαστικά την υποστροφή.
Με την ανάρτηση να έχει σφιχτή ρύθμιση και μικρή διαδρομή, ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άψογος. Ευτυχώς, η απόσβεση δεν είναι κουραστική, ενώ η ποιότητα κύλισης κάνει το ταξίδι απόλαυση. Κανένα παράπονο επίσης δεν υπάρχει από τη δύναμη πέδησης (100-0 km/h σε 38,8 m) ή την αντοχή της στη σκληρή χρήση.
Μόνο εάν αντιμετωπίσεις την Χ4 ως αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο θα καταλάβεις ότι η ορμή που αναπτύσσει είναι υπερβολική για ακραίες απαιτήσεις και θα ψάξεις για πιο ελαφριά αίσθηση. Πρακτικά λοιπόν εάν κάτι σου λείψει, αυτό θα είναι οι χειμαρρώδεις επιδόσεις. Ναι μεν η ήρεμη δύναμη του δίλιτρου τουρμποντίζελ των 190 ίππων είναι αρκετή για σβέλτες επιδόσεις επιπέδου 8,7” για τα 0-100 km/h και 80-110 km/h σε 5,4”, αλλά μέχρις εκεί. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (έξτρα με 2.805 ευρώ) του αυτοκινήτου της δοκιμής αξιοποιεί πλήρως τα 40,8 kgm ροπής, ενώ ρίχνει και την κατανάλωση. Για ένα αυτοκίνητο τέτοιου όγκου, τα 8,4 lt/100 km κατά μέσο όρο είναι μια κολακευτική τιμή.
Σου κάνει το κέφι, την κάνεις κέφι
Το πακέτο ευρυχωρίας, φινιρίσματος και ποιότητας μιας Χ3 δημιουργούν ένα απολαυστικό περιβάλλον. Το κύρος, η προσοχή στη λεπτομέρεια και η άριστη εργονομία συμπληρώνονται μάλιστα και από χώρους για πέντε και τις αποσκευές τους. Λίγο πολύ τα ίδια ισχύουν και για την Χ4, η οποία δεν διαφέρει παρά ελάχιστα. Απλώς έχει τα εμπρός καθίσματα τοποθετημένα δύο πόντους χαμηλότερα και πίσω κάθισμα με διαφορετική διαμόρφωση. Οι δύο που κάθονται στις ακριανές θέσεις, είναι σίγουρα οι προνομιούχοι της υπόθεσης. Πρακτικά πάντως, ακόμα και πέντε θα χωρέσουν με άνεση παρότι στο πίσω μέρος η οροφή καμπυλώνει έντονα, ενώ υπεραρκετά είναι και τα 500 λίτρα του πορτμπαγκάζ.
Τώρα για το εάν η συγκεκριμένη Χ4 αξίζει τα παραπάνω 5.350 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη Χ3, θα απαντήσεις αρνητικά εάν έχεις ενεργοποιημένο το φίλτρο της λογικής. Όμως, δεδομένου ότι η Χ4 δεν απευθύνεται σε εκείνους που μετρούν τα ευρώ τους για να βγάλουν το μήνα, τελικά θα την προτιμήσεις απλώς και μόνο επειδή σου αρέσει περισσότερο. Κι αυτό είναι μάταιο ακόμα και να προσπαθήσεις να το κοστολογήσεις.
Τι λέει το DRIVE
Η Χ4 είναι σημαντικά πιο σπορ σε συμπεριφορά από μια Χ3 και σε συνδυασμό με την κουπέ γραμμή, είναι ο λόγος που θα την προτιμήσεις, αδιαφορώντας για την τιμή της. Ο βασικός κινητήρας ντίζελ είναι επαρκέστατος και οικονομικός.
Τιμή από € 51.150 (χειροκίνητο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 28,8”
0-400 m 16,4” @ 130,6 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 163,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,4”
110-140 km/h (kickdown) 9,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131-141 g/km
Διαστάσεις 4.671 x 1.881 x 1.624 mm
Βάρος 1.860 kg
Μετρήσεις DRIVE, με αυτόματο κιβώτιο