Από τη ναυαρχίδα μιας εταιρείας σαν τη BMW, είναι αναμενόμενο ότι θα εντυπωσιαστείς.
Το παιχνίδι των εντυπώσεων άλλωστε είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ύπαρξης αυτών των αυτοκινήτων. Στην περίπτωση της νέας 7άρας όμως το θέμα πάει παρακάτω: Η κάθε παράμετρος είναι μελετημένη σε τέτοιο βάθος που τα κύματα εντυπωσιασμού έρχονται πανταχόθεν και δε σταματάνε ούτε στιγμή. Η αρχή γίνεται από το πλαίσιο που αποτελείται από μια σύνθεση ατσαλιού, αλουμινίου και ανθρακονημάτων (CFRP). Τα τελευταία μαρτυρώνται μόνο από τη σφραγίδα carbon core στη μεσαία κολόνα του αμαξώματος και αποσκοπούν στην τόνωση της στιβαρότητας χωρίς αύξηση του βάρους. Η τεχνογνωσία για το ανθρακόνημα έχει πλέον φτάσει σε υψηλό επίπεδο για τη BMW, χάρη στην οικογένεια των ηλεκτρικών μοντέλων i. Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα εντυπωσιακά στιβαρό πλαίσιο, που παράλληλα είναι έως και 130 κιλά ελαφρύτερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς.
Καλύτερη σε όλα…
Η νέα 7άρα πατάει σε αυτήν ακριβώς την αρχή και εκτός από το κατασκευαστικό άλμα, έχει κάνει κι ένα ουσιαστικό σχεδιαστικό βήμα σε σχέση με την προηγούμενη. Οι διαφορές δεν είναι ριζικές, μόνο που πλέον η γραμμή είναι πιο δυναμική και μοντέρνα, με περισσότερη φινέτσα. Ειδικά με δεδομένο ότι μιλάμε για μια λιμουζίνα με μήκος 5,1 m, πλάτος 1,9 και ύψος 1,5 m. Να σημειωθεί ότι όλα αυτά αφορούν στην έκδοση με το μικρό μεταξόνιο, των 3,07 m. Μόλις…
Το πραγματικό μεγαλείο της 7άρας αποκαλύπτεται όταν οι πόρτες της τετραθέσιας καμπίνας σφραγίζουν. Από εκεί κι έπειτα είναι σα να κρατάς στα χέρια σου μια γυάλινη σφαίρα μέσα στην οποία βλέπεις πως θα είναι τα αυτοκίνητα σε ένα μακρινό -ή όχι και τόσο- αύριο. Ακόμα κι εάν τα υπερπολυτελή υλικά σε κάθε σημείο ή/και τα απίστευτα άνετα καθίσματα λίγο-πολύ τα περιμένεις, δε γίνεται να μην εντυπωσιαστείς από τον τρόπο που επικοινωνείς με την 7άρα. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα tablet για να ρυθμίζουν τα ηλεκτρικά καθίσματά τους, τον κλιματισμό κλπ. ενώ το απόλυτο highlight είναι το Gesture Control που αναγνωρίζει έξι νεύματα του οδηγού και του συνοδηγού για το χειρισμό του τηλεφώνου και του ηχοσυστήματος. Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται χωρίς πραγματική ουσία σε πρώτη ανάγνωση, όμως τελικά βελτιώνουν σημαντικά την ευκολία χειρισμών των -αμέτρητων- συστημάτων της 7άρας και αποδεικνύουν τη χρησιμότητά τους σε κάθε ευκαιρία. Aκούγεται απίστευτο αλλά γρήγορα αισθάνεσαι απόλυτα άνετα με το χειρισμό της 7άρας κι αυτό μόνο ως επιτυχία της τεχνολογίας μπορεί να λογιστεί. Το πακέτο εντυπωσιασμού και ικανοποίησης των αισθήσεων, ολοκληρώνεται με ηχομόνωση που κρατάει σχεδόν κάθε θόρυβο μακριά από τα αυτιά των εκλεκτών προσκεκλημένων του σαλονιού. Το μόνο που αποδεικνύεται κατώτερο των προσδοκιών είναι ο χώρος για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα. Δεν έχει σχέση με αυτό που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο και είναι ένας πολύ καλός λόγος για να προτιμήσεις την έκδοση L με το μακρύ μεταξόνιο…
Η πολυτέλεια δεν αρκεί
Η ναυαρχίδα της BMW είναι καταδικασμένη να μην αρκείται στην κορυφαία πολυτέλεια. Οφείλει να δίνει το κάτι παραπάνω σε σχέση με ένα Audi A8 ή μια Mercedes-Benz S-Class στο οδηγικό κομμάτι και το κάνει καλύτερα από ποτέ. Η ζυγαριά για τη φορτωμένη με εξοπλισμό 730d της δοκιμής σταμάτησε στα 1.880 κιλά και οι 265 ίπποι με τα 63,2 kgm (!) ροπή τρέλαναν τα χρονόμετρα, χωρίς να ζητάνε πάνω από 8,9 lt πετρελαίου για κάθε 100 km κατά μέσο όρο. Με τον 3λιτρο 6κύλινδρο τουρμποντίζελ να γουργουρίζει απολαυστικά κάπου στο βάθος και το 8άρι steptronic να αλλάζει βελούδινα σχέσεις, η 730d χρειάστηκε μόλις 6,1” για τα 0-100 km/h και 2,9”/4,1” για τα 80-110/110-140 km/h αντίστοιχα. Ουσιαστικά κάθε πάτημα του γκαζιού ακολουθείται από μια γερή ώθηση και το αυτοκίνητο ανεβάζει ταχύτητα με θέρμη. Εάν προσθέσεις τώρα ότι με εξαίρεση τις ουλές της ασφάλτου σε ταχύτητες πόλης η ανάρτηση ισοπεδώνει ό,τι βρεθεί μπροστά της, το αποτέλεσμα είναι να κοιτάζεις το κοντέρ και πολλές φορές να τρομάζεις. Ένας ασφαλής τρόπος για να υπολογίζεις την ταχύτητα είναι να πολλαπλασιάζεις αυτό που πιστεύεις επί δύο τουλάχιστον. Ευτυχώς, τα φρένα είναι απολύτως κορυφαία από κάθε άποψη (100-0 km/h σε 35,4 m) και η 7άρα ένας απροσδόκητα ικανός μαέστρος στη διαχείριση της ορμής της. Σαφώς και δεν επικοινωνεί μαζί σου όπως μια 3άρα -κανείς δε θα το ήθελε αυτό άλλωστε- όμως δείχνει πολύ ελαφρύτερη από όσο είναι, δε γέρνει, δεν πλέει κι εκτελεί αυτό που της λες χωρίς δεύτερες σκέψεις. Επίσης, ασφαλώς διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ το Driving Experience Control είναι αναβαθμισμένο με δευτερεύουσες ρυθμίσεις καθώς και την επιλογή Adaptive. Η τελευταία εξασφαλίζει τις βέλτιστες ρυθμίσεις όλων των συστημάτων ανά πάσα στιγμή, με την πικάντικη λεπτομέρεια της άντλησης πληροφοριών από το σύστημα πλοήγησης για τη χάραξη του δρόμου αμέσως μετά από το σημείο που βρίσκεται το αυτοκίνητο.
Η δύναμη της πειθούς
Αυτή ακριβώς είναι η δύναμη ενός αυτοκινήτου που φτιάχτηκε να εντυπωσιάζει και το καταφέρνει από το άλφα έως το ωμέγα, πείθοντας ότι αξίζει τα 128.700 ευρώ από όπου ξεκινάει ο τιμοκατάλογός της. Ανάλογα με τον εξοπλισμό βέβαια πλησιάζεις το 180άρι χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, όμως αυτό προφανώς δεν έχει καμία σημασία για ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Τι λέει το DRIVE
Η νέα 7άρα προσεγγίζει με εντυπωσιακή σπουδή την αυτοκινητική τελειότητα και δίνει με απολαυστικό τρόπο το στίγμα του μέλλοντος.
Τιμή από € 128.700
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 265 PS/4.000 rpm, 63,2 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
0-200 km/h 25,6”
0-400 m 14,3”@157 km/h
0.1000 m 26,3”@201,8 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,1”
50-80 km/h (kickdown) 2,1”
80-110 km/h (kickdown) 2,9”
110-140 km/h (kickdown) 4,1”
Φρένα 100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119-129 gr/km
Διαστάσεις 5.098 x 1.902 x 1.478 mm
Βάρος 1.880 kg
Μετρήσεις DRIVE