Η Σειρά 5 της BMW βρίσκεται στην έκτη γενιά και αποτελεί ένα από τα best seller της βαυαρικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα μοντέλο μήκους 4,9 μέτρων που τοποθετείτε στη μέση ακριβώς της γκάμας των σεντάν της BMW.
Επιπλέον, καταφέρνει εδώ και πολλές γενιές να συνδυάζει τις αρετές των δύο άκρων της γκάμας, δηλαδή την ευελιξία και την οδηγική αίσθηση της μικρότερης 3άρας, με την πολυτέλεια και την τεχνολογία την κορυφαίας 7άρας.
Πέρα από την αισθητική ανανέωση που έγινε πριν περίπου ενάμιση χρόνο, η 5άρα απέκτησε εδώ και μερικούς μήνες νέο βασικό πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων που ανήκει στη νέα οικογένεια μοτέρ της BMW. Ο αλουμινένιος TwinPower Turbo αποδίδει έξι ίππους παραπάνω ίππους (190) και κοντά 2 kgm ροπής περισσότερα (40,8), καταφέρνοντας παράλληλα να ρίξει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 (114 g/km).
Το αυτοκίνητο δοκιμής συνδυαζόταν με το φρεσκαρισμένο Steptronic οκτώ σχέσεων που λαμβάνει δεδομένα και από το GPS για την επιλογή της κατάλληλης σχέσης και κοστίζει € 2.744 (2.927 με paddles). Ως βασική επιλογή η 520d έχει 6άρι χειροκίνητο, αλλά όταν στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει αυτό το κιβώτιο, δύσκολα να το παραβλέψεις. Οι επιδόσεις που χαρίζει το ραφιναρισμένο μοτέρ είναι πολύ καλές και σύμφωνα με την BMW χρειάζεται 7,7” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση, με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 230 km/h.
Οδηγώντας την 520d, αμέσως αντιλαμβάνεσαι αυτό που γράψαμε και στην εισαγωγή. Όταν μάλιστα διαθέτει και το πακέτο M (ζάντες M 18” ή 19”, αεροδυναμικό κιτ, σπορ ανάρτηση, σπορ καθίσματα με επενδύσεις Alcantara, διακοσμητικά αλουμινίου, σπορ τιμόνι και shadow line διακοσμητικά με κόστος € 6.330), όπως και το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, τότε καταφέρνει να δημιουργήσει και ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της κατηγορίας. Όχι ότι δεν διέπρεπε σε αυτόν τον τομέα, απλώς τώρα ο έλεγχος είναι υποδειγματικός και άμεσος, χωρίς να επιβαρυνθεί η άνεση.
Στην καμπίνα, όλα συμβαδίζουν με το ποιόν και την τιμή του μοντέλου. Η ποιότητα και τα υλικά που την απαρτίζουν είναι κορυφαία, ενώ οι χώροι θα βολέψουν με περισσή άνεση τέσσερις ενηλίκους. Ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από πλήρης και ο έξτρα πολυλειτουργικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (€ 476) που αλλάζει δεδομένα και γραφικά ανάλογα του πρόγραμμα, είναι χάρμα οφθαλμών.
Τι λέει το DRIVE
Ο νέος κινητήρας των 190 ίππων, το αναπρογραμματισμένο αυτόματο κιβώτιο και η σπορ ανάρτηση M, εδραιώνουν την 5άρα στην κορυφή της κατηγορίας.
Τιμή από € 51.100 (€ 48.300 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-1.000 m 28,4”
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.907 x 1.860 x 1.464 mm
Βάρος 1.695 kg
Τιμές κατασκευαστή