Test drive: BMW 420d Coupé M Performance Parts

Test drive: BMW 420d Coupé M Performance Parts

Η BMW διάλεξε την 420d Coupé προκειμένου να γνωρίσουμε τα M Performance Parts που διαθέτει πλέον για όλα τα μοντέλα της γκάμας της.

Εάν έπρεπε συνοψίσεις σε μια φράση την ουσία της κουπέ 4άρας, θα μπορούσες απλώς να πεις πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μεσαία κουπέ που έχουν φτιαχτεί ποτέ.

Κι αυτό προφανώς δεν οφείλεται μόνο στο κράμα κομψότητας και αρχοντιάς που πηγάζει από τη σιλουέτα της.

Όσο μάλιστα κι εάν ακούγεται παράταιρο, η 420d με το δίλιτρο ντίζελ μοτέρ που εδώ και καιρό έχει αναβαθμιστεί από τους 184 στους 190 ίππους, έχει απροσδόκητο ενδιαφέρον. Η συνεργασία του με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF παραμένει άψογη, με την πυκνή του κλιμάκωση και τις ταχύτατες, μα βελούδινες αλλαγές να αποφέρουν 0-100 km/h σε 7,7”, 80-110 km/h σε 4,4” και τελική 240 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 318i

Η εγγενώς τραχιά λειτουργία του είναι μεν εκτός θέματος σε ένα σπορ κουπέ, όμως μια 420d θα την πάρεις κυρίως για να ταξιδεύεις κι εκεί ακούγεται από διακριτικά έως ανεπαίσθητα. Έτσι κι αλλιώς σταματάς να δίνεις σημασία βλέποντας πόσο σβέλτα ανεβαίνει η βελόνα του κοντέρ αλλά και πόσο αργά κατεβαίνει εκείνη του καυσίμου: Η μέση κατανάλωση άνετα διατηρείται κάτω από τα 7 lt/100 km.



Αυτά όμως ήταν λίγο-πολύ γνωστά. Η αφορμή για να δοκιμάσουμε τη συγκεκριμένη 420d ήταν τα M Performance Parts, μια σειρά από εξαρτήματα και αξεσουάρ αισθητικής ή/και μηχανικής βελτίωσης που η BMW διαθέτει για τα μοντέλα της.

Αναβάθμιση M
Τα φιλέτα από κάρμπον στον προφυλακτήρα, στα μαρσπιέ και στην αεροτομή, η σπορ εξάτμιση με ενεργά κλαπέτα και οι 19άρες ζάντες, είναι στοιχεία που έχουν να κάνουν με την αισθητική του αμαξώματος. Υπάρχουν όμως και άλλα, πιο ουσιαστικά, όπως οι χαραγμένοι και διάτρητοι δίσκοι των 370 mm εμπρός και οι απλοί των 345 mm πίσω. Οι 4πίστονες εμπρός δαγκάνες ολοκληρώνουν την αναβάθμιση εξασφαλίζοντας άριστη αίσθηση στο πεντάλ και κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης: 100-0 km/h σε μόλις 36,5 m.

Υπάρχουν πολλά ακόμα διαθέσιμα M Performance Parts, μεταξύ των οποίων και σπορ ανάρτηση με συμβατικά ελατήρια και αμορτισέρ, την οποία δεν είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Απαραίτητη πάντως δεν τη λες καθότι η 420d έχει έτσι κι αλλιώς χαρισματικό στήσιμο. Το αμάξωμα ελέγχεται τέλεια, οπότε με την αρωγή των τεράστιων μετατροχίων το ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο έχει πραγματικά σπορ συμπεριφορά και απόλυτα ακριβές πάτημα. Η μάζα των 1.550 kg σίγουρα δεν είναι αμελητέα, μα δε γίνεται αντιληπτή υπό τη μορφή αδράνειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε τη BMW 420d GranCoupé

Η κλίση είναι ελάχιστη και η συμπεριφορά απόλυτα ουδέτερη, με κορυφαία πρόσφυση και σαφήνεια από το εμπρός σύστημα. Ξεπερνώντας το όριο, το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του γλυκά κι ελεγχόμενα, πάντα με φιλική διάθεση. Τις λακκούβες του δρόμου τις αντιλαμβάνεσαι καθαρά αλλά στρογγυλεμένες ώστε να μη σε κουράζουν, ενώ το παζλ συμπληρώνει η ποιοτική κύλιση. Ακόμα και το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε με τα έξτρα τεράστια λάστιχα που παράγουν αρκετό θόρυβο, ταξιδεύει απολαυστικά.



Μπόλικες επιλογές από M Performance Parts υπάρχουν και για την καμπίνα, δίνοντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Ξεκινάνε από τις επενδύσεις αλκαντάρα και καταλήγουν στο σπορ τιμόνι με οθόνη πληροφοριών για θερμοκρασία λαδιού, γύρους πίστας κ.α. Τη βάση σε κάθε επιλογή αποτελεί μια φινετσάτη και γεροδεμένη κατασκευή, με απολαυστικά σπορ θέση οδήγησης και ρεαλιστικά άνετους χώρους για τρεις ενήλικους πλέον του οδηγού.

Το δεδομένο αυτό δεν είναι αυτονόητο για ένα κουπέ ακόμα κι εάν έχει μήκος 4,64 m, είναι όμως πολύ ουσιαστικό αφού πρακτικά αναιρεί κάθε χρηστικό περιορισμό και υποστηρίζεται ιδανικά από το πορτμπαγκάζ των 445 lt.

Ο βασικός περιορισμός προκύπτει εκ των πραγμάτων στο ταμείο. Για να ξεκινήσεις να μιλάς για 420d το κατώφλι είναι τα € 54.560, το οποίο τα M Performance Parts μπορούν να ανεβάσουν για πλάκα σε πολλαπλάσιο ύψος. Τα ρέστα πάντως θα πρέπει να τα ζητήσετε πρωτίστως από το φορολογικό μας σύστημα και όχι σε ένα εξαιρετικό κουπέ.

Τι λέει το DRIVE
H 420d ήταν και παραμένει μια κορυφαία επιλογή στα πολυτελή μεσαία κουπέ, με αρχοντική εικόνα μέσα-έξω, χαρισματικά ικανό πλαίσιο και την ικανότητα να ταξιδεύει ζηλευτά γρήγορα και οικονομικά.
Τιμή από € 54.560
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 20,1”
0-400 m 15,7” @ 143,5 km/h
0-1.000 m 28,7” @ 183,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 16,5”
30-50 km/h (kickdown) 1,4”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,4”
110-140 km/h (kickdown) 6,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2111 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.377 mm
Πορτμπαγκάζ 445 lt
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube