Test drive: BMW 218i Active Tourer vs Mercedes-Benz B180

Test drive: BMW 218i Active Tourer vs Mercedes-Benz B180

Σχεδόν τη στιγμή που η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουργια 2 Series Active Tourer για να κοντράρει την B-Class, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι προχωρά σε μια ελαφριά ανανέωση του δικού της μοντέλου.

Σχεδόν τη στιγμή που η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουργια 2 Series Active Tourer για να κοντράρει την B-Class, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι προχωρά σε μια ελαφριά ανανέωση του δικού της μοντέλου.

Πάνε σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που η Mercedes-Benz έριξε στην αγορά ένα μοντέλο με μικρομεσαίες διαστάσεις και πολυμορφικό χαρακτήρα. Κανείς ανταγωνιστής της δεν πίστεψε σε αυτή την ιδέα, όμως με τον καιρό η B-Class απέκτησε το κοινό της και δικαιολόγησε την ύπαρξή της.

Οσφραινόμενη λοιπόν ότι υπάρχει κοινό στην αγορά, πριν από λίγους μήνες η BMW λάνσαρε την 2 Series Active Tourer. Βασισμένη στο πάτωμα του 5θυρου MINI άρα με προσθιοκίνητη χωροταξική εκμετάλλευση, η ολόφρεσκη BMW μάζεψε όλους τους προβολείς επάνω της. Προκειμένου να αντιδράσει σε αυτό, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε μια ανανέωση για το μοντέλο της, ελαφριά μεν αρκετή για να ξανακουστεί το όνομά του δε. «Μια σου και μια μου», όπως λέμε.



Στο δρόμο
Για μέγιστο χώρο στην καμπίνα, ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας και η κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι μονόδρομος. Η Mercedes-Benz έχει πια την απαραίτητη εμπειρία στο θέμα, ενώ η BMW δανείστηκε εκείνη της Mini για την προσθιοκίνητη 2 Series Active Tourer.

Η B180 κινείται από έναν 1.600άρη 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο με άμεσο ψεκασμό και εξαιρετική ελαστικότητα. Η 218i Active Tourer έχει κινητήρα με αντίστοιχη τεχνολογία, αλλά σαφώς πιο αντισυμβατικά χαρακτηριστικά, καθότι 3κύλινδρος 1,5 λίτρου. Οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι εξαιρετικά μονωμένοι από την καμπίνα, ενώ το τράβηγμα από χαμηλά θετικό. Με 136 ίππους και 22,4 kgm ροπή είναι θεωρητικά πιο ισχυρός από εκείνον της B180 με τους 122 ίππους και τα 20,4 kgm. Όταν όμως πατήσεις τέρμα το γκάζι, το μοτέρ της Mercedes-Benz αποδεικνύεται πιο ορεξάτο. Τα 0-100 km/h σε 8,6” αντί για 9,4” και τα 80-110 km/h με 4η σε 6 αντί 6,8” αντίστοιχα, είναι ενδεικτικά της διαφοράς. Η τελευταία οφείλεται κυρίως στο ιδιαίτερα μακρύ βήμα της μετάδοσης της Active Tourer που ζορίζει αρκετά το μοτέρ.

 

Η κλιμάκωση στη B180 είναι πιο σωστή. Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι με πολύ φιλικό λεβιέ, ενώ ο συμπλέκτης μαλακός και λίγο πιο προοδευτικός στην B180. Εκτός από την επιτάχυνση, η Mercedes-Benz υπερέχει και στο φρενάρισμα. Ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 37,7 m αντί για τα 39 της 218i, ενώ έχει πεντάλ με περισσότερη ακρίβεια στη διαδρομή του.

Μέσα στην πόλη, η B180 δείχνει λίγο πιο ευέλικτη, αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια. Ναι μεν το τιμόνι της κόβει περισσότερο, από την άλλη όμως το συνολικό μήκος της είναι μεγαλύτερο. Όπως και να το κάνεις πάντως, μιλάμε για δύο ευκολοδήγητα αυτοκίνητα με τα οποία εξοικειώνεσαι γρήγορα. Παρότι η Mercedes-Benz δεν κάνει λόγο για αλλαγές στην ανάρτηση της ανανεωμένης B-Class, η συγκεκριμένη B180 είναι η πιο άνετη B-Class που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Απορροφά πετυχημένα και χωρίς θόρυβο τις λακκούβες του δρόμου, δίνοντας εξαιρετικά ποιοτική κύλιση.

 

Ποιοτική, αν και σαφώς πιο σφιχτή, είναι και η κύλιση της Active Tourer. Στρογγυλεύει τις λακκούβες όσο χρειάζεται, έτσι ώστε να μην είναι δυσάρεστη και λειτουργεί χωρίς θόρυβο, όμως η διαδρομή της είναι σαφώς πιο μικρή από της B-Class. Από την άλλη, η αίσθηση που σου δίνει στην οδήγηση θυμίζει σπορ αυτοκίνητο σε σύγκριση με τη B180. Η ακαμψία του εμπρός συστήματός της είναι τέτοια που εξασφαλίζει κορυφαία αμεσότητα στο τιμόνι και το κράτημα υψηλό, αλλά και φιλικό ταυτόχρονα. Η B180 από την πλευρά της είναι αποτελεσματική κι επίσης φιλική, μόνο που η ακρίβειά της δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη της BMW. Η αλήθεια πάντως είναι ότι για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτό δεν θεωρείται μειονέκτημα.

Στο εσωτερικό
Για το κοινό της B-Class και της 2 Active Tourer, η απόλυτη ευρυχωρία δεν είναι το Νο1 ζητούμενο. Γι’ αυτό το σκοπό υπάρχουν πολλά άλλα μοντέλα στην αγορά, τις περισσότερες φορές μάλιστα και αρκετά φτηνότερα. Εδώ το κύριο ζητούμενο είναι μια καμπίνα που θα σου αρέσει για τον τρόπο που συνδυάζει την πρακτικότητα με την ποιότητα, και που θα κάνει τη ζωή σου εύκολη, ενώ θα απολαμβάνεις premium αίσθηση.

Υπό αυτό το πρίσμα η Active Tourer δείχνει και είναι πιο φρέσκια, με αποτέλεσμα να αποδεικνύεται πιο ευχάριστη συνολικά. Έχει πιο σύγχρονη σχεδίαση που αρέσει χωρίς να είναι ούτε συγκρατημένη αλλά ούτε κι εκκεντρική, σαφώς περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα, καλύτερη εργονομία, ικανοποιητική ορατότητα και αναπαυτική θέση οδήγησης. Το τελευταίο ισχύει παρότι το τιμόνι είναι τοποθετημένο μια ιδέα αριστερά ως προς τον κορμό σου.

 
 

Η εικόνα της B-Class σε καμία περίπτωση δεν έχει κάτι για να γκρινιάξεις ουσιαστικά, απλώς δεν έχει τη φρεσκάδα της BMW. Και είναι λογικό, αφού η ανανέωση του μοντέλου δεν άλλαξε σε τίποτα τη σχεδίαση του ταμπλό. Ο οδηγός κάθεται πιο σωστά απ’ ό,τι στην Active Tourer, η ορατότητα είναι σε απόλυτα ανεκτό επίπεδο. Επίσης, η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια είναι αυτή που πρέπει σε ένα μοντέλο αυτής την τιμής και η αίσθηση πολύ στιβαρή, με όλα τα χειριστήρια να λειτουργούν όπως ακριβώς περιμένει ο πλέον απαιτητικός.

 

Ακόμα κι εάν τα πλαστικά της BMW είναι στο σύνολό τους λίγο καλύτερης ποιότητας, η συναρμολόγηση και στα δύο αυτοκίνητα βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Την premium αίσθηση που σου δίνουν και τα δύο ενισχύει σοβαρά και το επίπεδο της ηχομόνωσης, που είναι εξαιρετικό. Ακόμα και ο αεροδυναμικός θόρυβος που είναι αναμενόμενος λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας και των δύο αυτοκινήτων, είναι καλά μονωμένος και γίνεται αισθητός χωρίς όμως να ενοχλεί ακόμα και στην υψηλή ταχύτητα. Ναι μεν είναι υψηλότερος απ’ ό,τι σε μια Mercedes A-Class ή μια BMW 1 Series, αλλά πάντα στο πλαίσιο της λογικής και του άνετα αποδεκτού.

 
 

Παρότι η B-Class έχει ένα μικρό προβάδισμα, τελικά στην ευρυχωρία της καμπίνας δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά μεταξύ των δύο. Ο χώρος για τα γόνατα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος και είναι το διαθέσιμο ύψος αυτό που κάνει τη διαφορά. Η ουσία πάντως είναι ότι δύο ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα, όχι όμως κι ένας τρίτος. Καλύτερα είναι τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ, όπου η B-Class διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα. Με 488 λίτρα και τεράστιο άνοιγμα φόρτωσης είναι λίγο πιο μεγάλο και λίγο πιο εύχρηστο από εκείνο της 2 Active Tourer των 468 λίτρων. Πάντως το κανονικό σχήμα είναι δεδομένο και στα δύο αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι θα εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την εκάστοτε χωρητικότητα.

 

Αγορά και χρήση
Ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένο κοινό και μάλιστα γαλαζοαίματο, δεν θα μπορούσε να είναι φτηνό. Ακριβώς σε αυτή την περίπτωση εμπίπτει τόσο η B180 όσο και η 218i Active Tourer. Το κύρος που τους εξασφαλίζει το σήμα στη μάσκα, τους δικαιοδοτεί να απευθύνονται κατά βάση σε φουσκωμένα πορτοφόλια. Και με τιμή που ξεκινά για την πρώτη από τα 26.070 ευρώ και από 26.470 για τη δεύτερη, μπορείς να πεις και ότι πρακτικά δεν υπάρχει διαφορά. Ούτε και στον εξοπλισμό άνεσης υπάρχει διαφορά, αφού και στα δύο υπάρχουν τα απαραίτητα για την άνεση και την ψυχαγωγία σας.

Για ό,τι άλλο από εκεί και μετά πάντως, θα πρέπει να βάλεις κι άλλο το χέρι στην τσέπη, όπως άλλωστε και για τις ζάντες αλουμινίου. Υπαρκτή είναι η υπεροχή της B180 στον εξοπλισμό ασφαλείας, ο οποίος περιλαμβάνει επιπλέον από την Active Tourer αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και προειδοποίηση στην περίπτωση που πλησιάζεις με γρήγορο ρυθμό το προπορευόμενο όχημα.

 

Στο κόστος που έχει να κάνει με την κατανάλωση, η θεωρία διαφέρει από την πράξη. Η θεωρητικά πιο οικονομική 218i Active Tourer έχει μεν μια μικρή υπεροχή στα τέλη κυκλοφορίας, όμως κατανάλωσε στα χέρια μας 7,9 lt/100 km αντί για τα 7,3 της B180. Η αιτία είναι η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου, που καθότι υπερβολικά μακριά σε αναγκάζει να ζορίζεις το μοτέρ μερικές φορές. Αντιθέτως, η κλιμάκωση της B180 αποδεικνύεται πιο σωστή για τις πραγματικές συνθήκες κι αυτό όταν θέλεις να οδηγήσεις οικονομικά διευκολύνει την προσπάθειά σου.

Από την άλλη πλευρά, η BMW κάνει μεγάλη διαφορά στο κόστος service καθότι καλύπτει πλήρως τα έξοδα για τα πρώτα πέντε χρόνια και μέχρι τα 60.000 km, τη στιγμή που η B180 θα χρειαστεί για τα τρία πρώτα χρόνια 800 ευρώ.

Μια ακόμα χρήσιμη πληροφορία για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα που έχουν μεγάλη απήχηση στην αγορά της χρονομίσθωσης, είναι ότι η 218i Active Tourer έχει μεν φτηνότερο μίσθωμα, αλλά με μικρή διαφορά.



Στο τυποποιημένο κόστος χρήσης του DRIVE για τρία χρόνια και 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος, η B180 θα σας στοιχίσει 6.064 ευρώ (€ 4.238 βενζίνη, 600 ασφάλιστρα, 800 συντήρηση και €426 τέλη) που αποτυπώνεται σε κόστος €0,135 ανά χιλιόμετρο. Σχεδόν 10% πιο φθηνή στη χρήση έρχεται να πλασαριστεί η BMW λόγω των πληρωμένων service. Έτσι με κόστος τριετίας 5.497 ευρώ (€4.586 βενζίνη, €600 ασφάλιστρα και 311 τέλη) η επιβάρυνση ανά διανυόμενο χιλιόμετρο είναι 0,122 του ευρώ. Μικρή είναι η διαφορά κι αν χρονομισθώσετε το αυτοκίνητο, με το μηνιαίο μίσθωμα να διαμορφώνεται στα 508 ευρώ για την BMW και στα 519 για τη Mercedes-Benz.

Οριακά καλύτερη η 2 Active Tourer
Η πρώτη προσπάθεια της BMW σε αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία έχει ως αποτέλεσμα ένα πρακτικό και πολύ ευχάριστο στην καθημερινότητα αυτοκίνητο. Είναι πολύ ικανό στο οδηγικό κομμάτι, έχει καλές επιδόσεις και, το βασικότερο, καμπίνα που συνδυάζει την ποιότητα και την πρακτικότητα με πολύ πετυχημένο τρόπο.

Η ανανεωμένη B-Class από την πλευρά της εξακολουθεί να έχει ένα πιο συμβατικό προφίλ, το οποίο πάντως για ένα σεβαστό κομμάτι της αγοράς είναι και ζητούμενο. Από εκεί και πέρα το ανανεωμένο μοντέλο έχει ουσιαστικά βελτιωμένη ανάρτηση, η οποία συμπληρώνει τον εξαιρετικό σε όλα τα επίπεδα κινητήρα της B180.
 

 BMW 218i Active TourerMercedes-Benz B180
Βασική τιμή (χωρίς απόσυρση)€ 27.500€ 27.900
Κυβισμός1.595 cc/4κύλινδρος1.499 cc/3κύλινδρος
Ισχύς122 PS/5.000 rpm136 PS/4.400 rpm
Ροπή20,4 kgm/1.250-4.000 rpm22,4 kgm/1.250-4.300 rpm
0-100 km/h8,6''9,4”
80-110 km/h με 5η8,7''8,5”
80-110 km/h με 6η11,0''11,1”
Φρένα 100-0 km/h37,7 m39,0 m
Τελική ταχύτητα200 km/h205 km/h
Κατανάλωση7,3 lt/100 km7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2129-134 g/km115-124 g/km
Διαστάσεις4,39x1,79x1,56 m4,34x1,80x1,56 m
Βάρος1.370 kg1.430 kg

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube