Test drive: Audi TTS Coupé S tronic

Test drive: Audi TTS Coupé S tronic

Η κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση της τρίτης γενιάς του TT, είναι ένα από τα καλύτερα σπορ Audi που έχουν υπάρξει ποτέ.

Τόσο ως 2.0 TFSI quattro όσο και ως 2.0 TDI, η τρίτη γενιά TT μας έχει ήδη πείσει ότι πλέον ανήκει στον κόσμο των πραγματικά σπορ κουπέ.

Γι’ αυτό και περιμέναμε πως και πως την έκδοση S, που όπως όλα τα αντίστοιχα Audi ακολουθεί χαμηλούς τόνους. Μόνο τα λογότυπα, η χαμηλωμένη κατά 1 πόντο ανάρτηση και οι δύο διπλές εξατμίσεις φανερώνουν το βελτιωμένο 2λιτρο TFSI που έχει φτάσει τους 310 ίππους και τα 38,7 kgm ροπή. Μεταξύ 5.800 και 6.200 rpm οι πρώτοι, μεταξύ 1.800 και 5.700 rpm η δεύτερη! Ουσιαστικά είναι το ίδιο μοτέρ με του S3. Για να βγουν αυτά τα νούμερα, ο διπλός ψεκασμός, ο μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων και το βύθισμα στην εξαγωγή ασφαλώς παραμένουν. Όμως τα αλουμινένια σφυρήλατα έμβολα είναι ενισχυμένα, το ίδιο και οι μπιέλες. Ενισχυμένα είναι επίσης τα σημεία που εδράζεται ο στρόφαλος ενώ το καπάκι είναι από κράμα αλουμινίου και πυριτίου. Τα ελατήρια και οι έδρες των βαλβίδων είναι ειδικά κατεργασμένα για αντοχή στο αυξημένο φορτίο, ενώ ένα νέο intercooler ψύχει τον αέρα που καταλήγει στην εισαγωγή του μοτέρ, ο οποίος συμπιέζεται με έως και 1,2 bar.

Μετά τις 2.000 rpm η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, ειδικά με το Audi Drive Select να δείχνει Dynamic, ενώ ενδιαφέρων είναι και ο ήχος. Προφανώς δε συγκρίνεται με του 5κύλινδρου 2,5λιτρου που θα έχει το επερχόμενο TT RS, όμως η εξάτμιση εξασφαλίζει μπάσα χροιά και μπόλικα σκασίματα.

Ο ουρανός σφοντύλι
Οι επιδόσεις είναι απλώς ασύλληπτες. Και μάλιστα με το launch control του κιβωτίου S tronic όλοι μπορούν να τις πετύχουν. Απλώς πατάς φρένο με το αριστερό, τέρμα γκάζι με το δεξί και κρατάς την ανάσα σου. 0-100 km/h σε 4,5”, 0-200 km/h σε 17,7” και χιλιόμετρο σε 23,6” με έξοδο στα 218,9 km/h έγραψε το V-BOX. Έγραψε ακόμα 80-110 km/h με kickdown σε μόλις 2,3” και 110-140 km/h σε 3.

Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα του TTS είναι κάτι που συνήθως λείπει από τα γρήγορα Audi: Η σπορ αίσθηση. Ο συνδυασμός αλουμινίου με χάλυβα που έχει υποστεί σκλήρυνση με ψυχρό σοκ, δίνει ένα απίστευτα στιβαρό πλαίσιο με λογικό βάρος. Η ζυγαριά έδειξε 1.420 kg και η κατανομή τους μοιάζει ιδανική. Ελέγχονται δε τέλεια από τα εμπρός Μακφέρσον και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους που έχουν αλουμινένια στελέχη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Στις ρυθμίσεις Efficiency και Comfort το πίσω σύστημα ενίοτε αντιδρά ξερά σε εγκάρσιες τομές της ασφάλτου, όμως συνολικά η κύλιση είναι πολιτισμένη. Επιλέγοντας Dynamic το πράγμα σοβαρεύει: Η κλίση πρακτικά μηδενίζεται και οι κινήσεις των καρπών μεταφράζονται με μηδενική αδράνεια σε τροχιές ακριβείας που διαγράφονται με απίστευτη ταχύτητα. Το χαμηλό κέντρο βάρους, το ευέλικτο, ανάλαφρο πάτημα και η αστείρευτη πρόσφυση είναι βασικά χαρακτηριστικά, μαζί με το γρήγορο κι ακριβές τιμόνι που έχει μεταβλητό βήμα, σωστή πληροφόρηση και ζωντανή επαναφορά.

Η τετρακίνηση βασίζεται σε έναν αναβαθμισμένο και 1,5 kg ελαφρύτερο πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη, τοποθετημένο μπροστά από το πίσω διαφορικό. Έχει σίγουρα την πιο πισωκίνητη κατανομή από κάθε σύστημα Haldex που έχουμε δει μέχρι σήμερα κι αυτό επιδρά ευεργετικά στη συμπεριφορά του TTS. Στη ρύθμιση Dynamic οι πίσω τροχοί παίρνουν πολλή ροπή και μάλιστα νωρίς, ώστε με το γκάζι η -έτσι κι αλλιώς δραστήρια- ουρά να υποστηρίζει με την τροχιά της το εμπρός σύστημα που δεν υποστρέφει ποτέ. Σε αυτό βοηθάει και το torque vectoring, που τσιμπώντας τα φρένα των εσωτερικών στη στροφή τροχών κατευθύνει το αυτοκίνητο στο apex. Ακούραστος σύμμαχος είναι και τα φρένα που έχουν αλουμινένιες δαγκάνες εμπρός, σωστό πεντάλ και τρομερή δύναμη με 35,8 m για τα 100-0 km/h.



Το 6άρι S tronic με τις έξι αρκετά κοντές και σφιχτές σχέσεις είναι μεν πυροβόλο, συνεπές στην οριακή οδήγηση και ανεκτίμητο στην καθημερινότητα, όμως κατεβάζει στο σανίδωμα και ανεβάζει στον κόφτη. Το 6άρι χειροκίνητο θα σε βοηθήσει περισσότερο κυνηγώντας και το τελευταίο δέκατο. Καλοδεχούμενη θα ήταν και μια 7η για πιο οικονομικό ταξίδι, ένα πεδίο δράσης στο οποίο επίσης το TTS διαπρέπει. Τα 12 lt/100 km κατά μέσο όρο πάντως είναι εντός του λογικού ορίου για ένα αυτοκίνητο 310 ίππων.

Μοντέρνα τέχνη
Η έμπνευση των σχεδιαστών του νέου TT δεν τελείωσε στο αμάξωμα. Ίσα-ίσα. Στην καμπίνα, όλα είναι χτισμένα γύρω από τη χαμηλή, τέλεια θέση οδήγησης. Ένα ελαφρύ μπάκετ σε κρατάει σφιχτά αλλά άνετα στη θέση σου και το ταμπλό έχει εξαιρετική αισθητική, όντας σμιλεμένο με απόλυτα μίνιμαλ ύφος σε ένα ενιαίο κομμάτι πλαστικού με κορυφαία ποιότητα. Αυτό σημαίνει σχεδόν πλήρη απουσία κουμπιών. Πέραν του κλιματιστικού και των βασικών ρυθμίσεων για το ηχοσύστημα, σχεδόν όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται από τα κουμπιά στο τιμόνι. Αυτό είναι περίπλοκο αρχικά, καταλήγεις όμως γρήγορα να παίζεις το αυτοκίνητο κυριολεκτικά στα δάχτυλά σου. Πέρα από εξαιρετικά καλοσχεδιασμένο, το πρακτικά 2θέσιο εσωτερικό του ΤΤ είναι και πολύ εύχρηστο, ενώ έχει χώρο για δύο μεγαλόσωμους και πορτμπαγκάζ 305 λίτρων που γίνονται 712 ρίχνοντας τις πλάτες του πίσω βοηθητικού καθίσματος.



Στο champions league
Ξεκινώντας από τα 76.400 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο, το TTS είναι τόσο ακριβό που μοιραία μπαίνει στα χωράφια μοντέλων όπως η βασική -και οσονούπω επίσης 2λιτρη- Cayman. Αρκεί όμως να του δώσεις την ευκαιρία κι εκείνο θα σου αποδείξει ότι όχι μόνο έχει το δικαίωμα να το κάνει αλλά και τη σπορ δυναμική να το υποστηρίξει με αξιώσεις.

Τι λέει το DRIVE
Με αληθινά σπορ οντότητα, επιδόσεις-φωτιά, εκλεπτυσμένη σχεδίαση και κορυφαία ποιότητα, το νέο TTS έχει κάθε δικαίωμα να αλωνίζει στα καθαρόαιμα -και πανάκριβα- σπορ χωράφια.
Τιμή από € 76.400 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, turbo, μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων και βύθισμα στις εξαγωγής, 310 PS/5.800-6.200 rpm, 38,7 kgm/1.800-5.700 rpm, ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, τετρακίνηση με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,5”
0-400 m 12,8”@175,5 km/h
0.1000 m 23,6”@218,9 km/h
50-80 km/h (kickdown) 1,7”
80-110 km/h (kickdown) 2,3”
110-140 km/h (kickdown) 3,0”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 12,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157-161 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.832 x 1.343 mm
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube