Η συνεργασία του 1.6 TDI με τον ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex, πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να φτιάξει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον A3, με συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των BMW 116d, Mercedes-Benz A180 d, Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 και Volvo V40 D2.
Διατίθεται με 5θυρο Sportback αμάξωμα και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ενώ ξεχωρίζει από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης (το προσθιοκίνητο 1.6 TDI έχει μονή) καθώς και τα σηματάκια quattro σε μάσκα και πίσω πόρτα. Στα μηχανικά μέρη, η τετρακίνηση σημαίνει την αντικατάσταση του ημιάκαμπτου πίσω άξονα των προσθιοκίνητων 1.6 TDI με ανεξάρτητη διάταξη που έχει κορυφαία στιβαρότητα και λειτουργία. Ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής, οι κακοτεχνίες της ασφάλτου είναι σωστά διαχειρίσιμες.
Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από σχεδόν ανεξάντλητη πρόσφυση στις στροφές και σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο. Όσο κι εάν πιέσεις συνήθως παίρνεις πίσω ουδέτερο κράτημα ενώ εάν κάνεις κάποιο σοβαρό λάθος η αντίδραση είναι καθησυχαστικά υποστροφική. Όταν πάλι γλιστράει τόσο που με το προσθιοκίνητο ανησυχείς, με το quattro συνεχίζεις απτόητος.
Κερδίζεις εδώ, χάνεις εκεί
Ο 1.6 TDI εξακολουθεί να αποδίδει 110 ίππους και 25,5 kgm. Ξυπνάει από τις 1.500 rpm και με εξαίρεση τη ρύθμιση Efficiency του Drive Select, ακούει καλά στο γκάζι. Οι επιδόσεις ωστόσο υπολείπονται αισθητά της προσθιοκίνητης έκδοσης και δεν είναι από τα δυνατά σημεία αυτού του Α3. Είναι αποδεκτές, αλλά μέχρι εκεί. Την εξήγηση δίνουν τα 130 παραπάνω κιλά, οι έξτρα τριβές και οι τεράστιοι τροχοί του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Τα 0-100 km/h ολοκληρώθηκαν σε 11,7” αντί για 9,8, ενώ με 4η στο κιβώτιο τα 80-110 km/h απαιτούν 6,6” αντί για 5,9” και τα 110-140 km/h 11,4” αντί 8,2. Είναι φανερό ότι όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο πιο πολύ καταλαβαίνεις τη διαφορά. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση των 7 lt/100 km δεν είναι υψηλή αντικειμενικά, είναι όμως σχεδόν 13% υψηλότερη από της προσθιοκίνητης έκδοσης.
Η καμπίνα παραμένει η κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους, ποιότητα και πρακτικότητα, μόνο που το πορτμπαγκάζ έχει πέσει στα 340 λίτρα (από 380) αφού το πάτωμα είναι πιο ρηχό για να χωρέσουν τα επιπλέον μηχανικά μέρη. Επίσης, αν και στο ταξίδι δε θα σε ενοχλήσει ποτέ, ο κινητήρας ακούγεται λίγο πιο πολύ από όσο θα ήθελες σε ταχύτητες πόλης.
Εάν όντως χρειάζεσαι την έξτρα πρόσφυση πάντως, αυτά είναι ψιλά γράμματα, ειδικά από τη στιγμή που το παραπάνω 2χίλιαρο σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση δεν είναι υπερβολικό.
Τι λέει το DRIVE
Όποιος είναι διατεθειμένος να ανταλλάξει ένα αξιοσέβαστο μέρος επιδόσεων με πραγματικά άφθονη πρόσφυση, θα βρει στο συγκεκριμένο Α3 μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση με λελογισμένα αυξημένη τιμή.
Τιμή από € 26.070 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, τετρακίνηση με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-150 km/h 33,8”
0-400 m 18” @ 119,9 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 150,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,6”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 7,6”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 11,4”
110-140 km/h (5η) 11,8”
110-140 km/h (6η) 16,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2127 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.425 mm
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE