Η Giulietta μπορεί κάλλιστα να πάρει τον τίτλο του highlander της κατηγορίας των μικρομεσαίων, δεδομένου ότι βρίσκεται στην αγορά σε αυτή τη βασική μορφή από το 2010, με μικρές επί μέρους βελτιώσεις.
Βέβαια παρέμεινε σε ένα μεγάλο βαθμό ανταγωνιστική, τόσο εξαιτίας των βελτιώσεων όσο και του σχήματός της, το οποίο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Γι’ αυτό το λόγο, το φρεσκάρισμα που έγινε εφέτος είναι περισσότερο μια ευθυγράμμιση σε λεπτομέρειες -όπως η γραμματοσειρά του λογοτύπου- με την Giulia για να αρχίσει επιτέλους να δημιουργείται ένα στοιχειώδες line-up στην εταιρεία. Στο εμπρός μέρος υπάρχουν μεγαλύτερες κυψέλες στο πλέγμα της μάσκας και του προφυλακτήρα και έχουν σκουρήνει τα φανάρια. Στο πίσω μέρος έχουν αλλάξει οι εξατμίσεις και ο λογότυπος.
Στο εσωτερικό συναντάμε διαφορετικές επενδύσεις στο ταμπλό, στις πόρτες, στα καθίσματα και στην κεντρική κονσόλα. Όσοι έχουμε ζήσει από την αρχή της καριέρας της την καμπίνα της Giulietta μπορούμε να πιστοποιήσουμε και την μεγάλη πρόοδο που έχει γίνει στην συναρμογή. Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα πολυμέσων U-Connect, που πλέον μπορεί να σερφάρει σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και χάρη στο Alfa Romeo Performance να προβάλει παραμέτρους για τη λειτουργία του κινητήρα και δεδομένα για τη σπορ οδήγηση. Πρέπει μάλιστα να δώσουμε τα εύσημα για την ευκολία χρήσης του εν λόγω συστήματος, το οποίο είναι από τα πιο διαισθητικά της αγοράς. Υπάρχουν πλέον δύο επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό Giulietta και το πλούσιο Super, καθώς και τρία πακέτα: Τα Luxury, Comfort και Business. Θα μπορούσαν βέβαια να γίνουν περισσότερα. Η βελτίωση της θέσης οδήγησης απαιτεί δομική αλλαγή αλλά τα καθίσματα θα μπορούσαν να προσφέρουν καλύτερη στήριξη. Βλέπετε, δεν γκρινιάζουμε για τους μέτριους χώρους για επιβάτες και τους πολύ περιορισμένους για μικροαντικείμενα διότι κάνουμε υπομονή μέχρι την παρουσίαση της πραγματικά νέας γενιάς Giulietta που προγραμματίζεται για το 2018 (μάλλον...).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε Alfa Romeo Giulietta Veloce 2016
Η ουσιαστική διαφορά έχει να κάνει με την έκδοση που έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή. Και η οποία συνδυάζει τον 120άρη ντίζελ 1.6 JTDM-2 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT. Ένας συνδυασμός που βάζει τη Giulietta στο επίκεντρο ενός πολύ ενδιαφέροντα αναταγωνισμού με μοντέλα όπως το VW Golf 1.6 TDI DSG, το Audi A3 1.6 TDI S tronic, την BMW 116d και τη Mercedes-Benz A 180 d 7-G TRONIC. Για να μπορέσει έτσι ένα μοτέρ που αποδίδει 32,6 kgm ροπή να την περάσει όπως πρέπει στο δρόμο, δεδομένου ότι το ημιαυτόματο κιβώτιο έχει και πιο πυκνή διάταξη και πιο άμεσες αλλαγές σχέσεων. Οι επιδόσεις της TCT είναι αρκετά ανταγωνιστικές. Το 0-100 km/h για παράδειγμα το πετυχαίνει σε 10,8” με το Α3 να βγαίνει σε 10,6” και την Α180 d σε 10,7”. Στις ρεπρίζ με kickdown πάντως η Giulietta είναι σαφώς πιο αργή από το Α3, αλλά εξίσου ξεκάθαρα πιο γρήγορη από την A-Class.
Στο πρόγραμμα Natural, δίνεται βάρος στην οικονομία. Γι’ αυτό οι αλλαγές γίνονται σχετικά γρήγορα και αρκετά ομαλά. Προσωπικά θα ήθελα τη 2η να σπάει σε 3η ακόμα πιο νωρίς. Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το κιβώτιο μαθαίνει τον τρόπο οδήγησής σου και κάνει τις ανάλογες προσαρμογές. Στο Dynamic η απόκριση είναι εμφανώς πιο άμεση, με μια προσπάθεια προσομοίωσης «καρφωτών» σχέσεων. Δεν είναι τόσο γρήγορο όσο το DSG, από την άλλη όμως αποδεικνύεται πιο δεκτικό στα κατεβάσματα, κάτι πολύ ευπρόσδεκτο σε πιο επιθετική οδήγηση. Εξίσου ευπρόσδεκτη είναι και η δύναμη και κυρίως η αντοχή των φρένων. Η ανάρτηση πάντως είναι μακράν το πιο εξελιγμένο διαχρονικά κομμάτι της Giulietta. Από τις ξερές και άγαρμπες αντιδράσεις της πρώτης, έχουμε φτάσει σε μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στο σωστό έλεγχο του αμαξώματος. Με δύο λόγια παραμένει η επιλογή μας στην κατηγορία, ειδικά όταν είσαι διατεθειμένος να την εκμεταλλεύεσαι συχνά πυκνά στον επαρχιακό. Στον αυτοκινητόδρομο, πάλι η Giulietta δεν καταφέρνει ένα εξίσου άνετο και ήσυχο ταξίδι με το A3 ή τον «Άσσο» της BMW για παράδειγμα, αλλά δεν θα σε ταλαιπωρήσει κιόλας. Η συνολική κατανάλωση επίσης κυμαίνεται εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι και η τιμή, ειδικά με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα €5.260, διαμορφώνοντας την τελική τιμή στα €22.940, με εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.
Τι λέει το DRIVE
Αυτή η Giulietta με τον συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου και την τρέχουσα τιμή είναι μακράν η πιο ενδιαφέρουσα πρόταση που έχει γίνει από την αρχή της καριέρας της
Τιμή Από € 22.940 (με προσφορά)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 34,6”
0-400 m 17,6” @ 126 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 157,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 9,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.351 x 1.758 x 1.465 mm
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία