Το κλισέ λέει ότι ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Και στην περίπτωση της Giulietta, δεν πειράζεις το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Διορθώνεις μόνο δυο πινελιές που ίσως σου ξέφυγαν στο αρχικό σχέδιο και εκσυγχρονίζεις τον εξοπλισμό. Αυτό ακριβώς έκανε η Alfa Romeo.
Καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για την ανανεωμένη Giulietta μόνο από τη μάσκα με το διαφορετικό νίκελ πλαίσιο που δεν «κλείνει» στο πάνω μέρος του ή το χρώμιο στο περίγραμμα των προβολέων ομίχλης. Και ειδικά με τις 18άρες ζάντες του πακέτου Sport και τις κόκκινες 4πίστονες δαγκάνες του αυτοκινήτου της δοκιμής θα έβαζες στοίχημα ότι πρόκειται για μια Giulietta QV. Στο εσωτερικό θα βρεις ένα νέο τιμόνι και, κυρίως, το σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 6,5''. Του οποίου οι υποδοχές για σύνδεση AUX, USB και κάρτα SD δυστυχώς έχουν καταργήσει τη θήκη δίπλα από τον επιλογέα του D.N.A.
Εν κινήσει αυτό που καταλαβαίνεις αμέσως σε σχέση με τις παλαιότερες Giulietta είναι η βελτιωμένη ηχομόνωση. Ο θόρυβος κύλισης είναι λιγότερος, ενώ λακούβες και σαμαράκια γίνονται τώρα λιγότερο αισθητά. Το επίπεδο άνεσης είναι ικανοποιητικό, με δεδομένες και τις διαστάσεις των τροχών, αλλά δεν είναι το δυνατό της σημείο. Η Giuletta έχει άλλο προσανατολισμό. Το γρήγορο τιμόνι σε συνδυασμό με τις άμεσες αντιδράσεις και την ελάχιστη κλίση του πλαισίου σου θυμίζουν πιο είναι το πιο σπορ μοντέλο της κατηγορίας. Δυστυχώς όμως ο κινητήρας της δεν φαίνεται να συμφωνεί με αυτό.
Τα 105 άλογα από 1.600άρη turbodiesel δεν είναι κορυφαία τιμή σήμερα, τα 32,6 kgm όμως είναι. Παρόλα αυτά στην πράξη όταν θέλεις να οδηγήσεις τη Giulietta γρήγορα πάντα νιώθεις ότι σου λείπει δύναμη και ψάχνεις κατηφόρες για να χαρείς το πλαίσιό της. Στις καθημερινές μετακινήσεις πάντως δεν υπάρχει κανένα θέμα, η δύναμη είναι επαρκής και μάλιστα το γκάζι έχει πολύ ευχάριστη απόκριση (με το D.N.A. στο Dynamic). Η τραχιά λειτουργία του κινητήρα γίνεται αισθητή μόνο στο ρελαντί και η κατανάλωση με αρκετή χρήση εντός πόλης διατηρείται στα 6,2 lt/100 km, τιμή απόλυτα λογική.
Εν κατακλείδι, αν ψάχνεις ένα μικρομεσαίο με το οποίο θα απολαμβάνεις σπορ οδήγηση σωστά κοιτάς τη Giulietta, αλλά πρέπει πάση θυσία να προτιμήσεις μια δυνατότερη, βενζινοκίνητη έκδοση. Αν όμως γοητεύτηκες από την εμφάνισή της και θέλεις να κρατήσεις το κόστος χρήσης χαμηλά, που είναι και το πιο πιθανό, η 1.6 JTDM-2 σίγουρα θα σε ικανοποιήσει.
Τι λέει το DRIVE
Το πιο ξεχωριστό και πιο σπορ μικρομεσαίο αδικείται μόνο από τον κινητήρα του, που δείχνει πλέον ότι υστερεί σε σχέση με τους πιο σύγχρονους diesel στα 1.600 cc.
Τιμή από €21.270 με απόσυρση
Τεχνολογία Turbodiesel 1.598 cc, i4, 105 PS/4.000 rpm 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-400 m 17,6’’
0-1.000 m 32,9’’
30-50 km/h (3η) 3,3’’
80-110 km/h (4η) 5,9’’
110-140 km/h (5η) 10,2’’
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Tελική ταχύτητα 185 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 gr/km
Διαστάσεις
4.351x1.798x1.465 mm
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις Drive