Η πρώτη υβριδική προσπάθεια της Audi είναι φυσιολογικό να μετουσιώνεται στο Q5. Αυτό πουλάει περισσότερο στην Αμερική...
Ο μηχανολογικός επανασχεδιασμός ενός αυτοκινήτου για να υποδεχτεί ένα υβριδικό σύστημα είναι τελικά μια πολύπλοκη διαδικασία. Το Audi Q5 υποβλήθηκε σε αυτή την εγχείρηση για να γίνει Q5 Hybrid το οποίο θα αρχίσει να πωλείται μέσα στο 2011. Για να είμαστε πάντως ειλικρινείς το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ως κύριο στόχο την αμερικανική αγορά, όπου τα υβριδικά τα έχουν περί πολλού.
Περπατάμε παράλληλα
Η Audi τοποθέτησε ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανάμεσα στον κινητήρα και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Και για δουλεύει, κατήργησε το μετατροπέα ροπής και τον αντικατέστησε με ένα πολύδισκο συμπλέκτη, βαφτισμένο σε λάδι ο οποίος συμπλέκει και αποσυμπλέκει το ηλεκτρικό μοτέρ. Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός 2λιτρος turbo με άμεσο ψεκασμό, που επίσης μεταποιήθηκε για υβριδική λειτουργία. Κάτω από το πορτμπαγκάζ υπάρχει μια λεπτή συστοιχία μπαταριών 1,3 kWh με συνολικό βάρος 38 κιλών και τη δυνητική ικανότητα να κινεί το αυτοκίνητο για περισσότερα από τρία χιλιόμετρα με ταχύτητα 60 km/h.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα: EVπου κινεί το Q5 αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μέσα στην πόλη, D στο οποίο εναλλάσσονται ο θερμικός με τον ηλεκτροκινητήρα και S όπου τα δύο μοτέρ συνεργάζονται για τη μέγιστη απόδοση των 48,9 kgm ροπής.
Παιδικές αρρώστιες
Το κλειδί της επιτυχίας ενός παράλληλου υβριδικού συστήματος είναι η άψογη συνέργια των δύο μοτέρ, αφού το λογισμικό δίνει εντολές για αλλεπάλληλες εναλλαγές ανάμεσά τους. Δυστυχώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο να τονίσουμε πως είναι προ-παραγωγής, είχε συχνά πυκνά δισταγμούς στη λειτουργία του. Ειδικά στις ηλεκτροκίνητες εκκινήσεις, ο θερμικός κινητήρας έπαιρνε απότομα μπροστά και μάλιστα με ενοχλητικό σκορτσάρισμα. Άλλα μειονεκτήματα περιλαμβάνουν έναν ενοχλητικά φωνακλάδικο κινητήρα, ειδικά υπό πλήρες φορτίου και ενός τιμονιού χωρίς αίσθηση, με τζόγο γύρω από την ευθεία.
Αν και το υβριδικό Q5 είναι γρήγορο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, δύσκολα το βλέπουμε να κερδίζει σοβαρό μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ακόμα κι αν στην πορεία λυθούν όλα τα προβλήματα συνέργειας του υβριδικού συστήματος, μέχρι την επίσημη παρουσίασή του. Αν και έχει σαφώς περισσότερη ισχύ και ροπή, και επομένως είναι σαφώς γρηγορότερο, ωστόσο δεν είναι πιο οικονομικό ούτε σημαντικά πιο ραφιναρισμένο σε λειτουργία από το Q5 2.0 TDI. Χώρια που θα είναι και πιο ακριβό.
I wanna live in America
Αυτή τη στιγμή το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του Q5 Hybrid είναι οι εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων, χαμηλότερες ακόμα και από ένα κινητήρα diesel Euro5. Για την Αμερική μετράει πολύ. Στην Ευρώπη ωστόσο είναι ένα πλεονέκτημα που θα ισοφαριστεί σύντομα από τους επόμενους «καθαρούς» diesel της Audi. Είπαμε όμως αυτό το Q5 είναι προορισμένο κατά κύριο λόγο για τις μεγάλες αμερικανικές πεδιάδες, άντε και την Ελλάδα, αν συνεχιστεί ο παραλογισμός της απαγόρευσης του diesel.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Παραβλέπουμε τα προβλήματα συνεργασίας του υβριδικού συστήματος, μιας και πρόκειται για αυτοκίνητο προπαραγωγής. Για την υπόλοιπη Ευρώπη με τους εξελιγμένους ντίζελ κινητήρες λίγο νόημα έχει. Για την Ελλάδα θα είχε περισσότερο αν τιμή του ήταν προσιτή. Δεν θα είναι, οπότε...
Τεχνολογία: 1.998 cc, 16v, 2EEK, άμεσος ψεκασμός turbo και παράλληλο ηλεκτρικό μοτέρ 210PS/6.000 rpm και 45 PS (ηλεκτρικός) 48,9 kgm/1.500 - 4.200 rpm (συνδυασμένη), Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Επιδόσεις: 0-100 σε 7,1”, τελική 222 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 159 gr/km[/blockquote]