Η ροπή και η οικονομία του πετρελαιοκίνητου 1.6 DDiS το καθιστούν default επιλογή για όσους χρειάζονται πραγματικά ένα τετρακίνητο S-Cross. Για όσους όμως βάζουν τις εκτός ασφάλτου δυνατότητες σε δεύτερη μοίρα πίσω από την ευκολία οδήγησης, η βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 VVT προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο CVT.
Πέρα από την ευκολία, το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης έχει κι άλλο ένα ατού: το ευρύ φάσμα σχέσεων. Η αρχική του σχέση δηλαδή είναι πιο κοντή από την 1η του χειροκίνητου κιβωτίου και η τελική του σχέση πιο μακριά από την 5η του χειροκίνητου. Αυτό σημαίνει αφενός μεγαλύτερες δυνατότητες διάβασης σε δύσκολα σημεία και αφετέρου πιο ήσυχο και οικονομικό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Και για όποιον έχει σπορ ορέξεις ή απλά κουράζεται από το συνεχές «πατινάρισμα» του CVT, υπάρχει η δυνατότητα να το χειριστεί και ως σειριακό 7 προκαθορισμένων σχέσεων με paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.
Οι 7 και ακόμα περισσότερο οι «άπειρες» σχέσεις του CVT κάνουν και κάτι άλλο σημαντικό: βοηθούν τον βενζινοκινητήρα. Διότι μπορεί ο 1.6 VVT να είναι σύγχρονης τεχνολογίας με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, όμως η μέγιστη ροπή του των 15,9 kgm είναι λιγότερη από τη μισή του ντίζελ 1.6 DDiS (32,6 kgm) και αποδίδεται πολύ ψηλότερα, στις 4.400 αντί στις 1.750 rpm. Από την άλλη, το βενζινοκίνητο S-Cross είναι 115 kg ελαφρύτερο από το ντίζελ.
Στην κανονική οδήγηση, το S-Cross CVT δείχνει λίγο νωθρό, όταν όμως το πατήσεις πάει. Η Suzuki δίνει 13,5” για τα 0-100 km/h, αλλά εμείς πετύχαμε 10,7”, επίδοση που πλησιάζει το ντίζελ S-Cross DDiS (10,2”), το Opel Mokka 1.4 Turbo AWD (10,3”) και το δικίνητο Mitsubishi ASX 1.6 (10,4”), αφήνοντας πίσω το δικίνητο Nissan Qashqai 1.6 (11,8”). Στο εικονικό μας προσπέρασμα των 80-110 km/h, το βενζινοκίνητο S-Cross CVT χρειάστηκε 5,5” αντί των 5,1” που χρειάστηκε με 3η το DDiS, και των αντίστοιχων 6,4” του ASX και 6,9” του Qashqai. Το Mokka όμως είναι πιο γρήγορο, με 4,9”.
Ο λόγος που το S-Cross CVT φαίνεται αρχικά νωθρό είναι ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι ρυθμισμένο για τη μέγιστη οικονομία βενζίνης. Και πράγματι, η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν 7,6 lt/100km, τιμή χαμηλή για τετρακίνητο crossover βενζίνης – αν και σαφώς υψηλότερη από τα 6,3 lt/100km του αντίστοιχου S-Cross ντίζελ.
Κατά τα άλλα, το βενζινοκίνητο S-Cross δεν διαφέρει από το πετρελαιοκίνητο. Είναι καλοφτιαγμένο, με αρκετά μεγάλους χώρους, όχι ψηλή θέση οδήγησης και σφιχτή ανάρτηση που δίνει οδική συμπεριφορά κανονικού αυτοκινήτου «δρόμου». Το σύστημα τετρακίνησης έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, Auto, Sport και Snow, κλείδωμα 50:50 για τα δύσκολα, και δουλεύει καλά εντός και εκτός ασφάλτου. Οι δυνατότητες του αυτοκινήτου στο χώμα όμως περιορίζονται από τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα δρόμου (205/50-17), την απόσταση από το έδαφος (151 mm) και τον μακρύ εμπρός πρόβολο, ενώ και η ρεζέρβα ανάγκης βάζει φρένο στις εκτός δρόμου φιλοδοξίες.
Όσο για την τιμή του S-Cross 1.6 VVT, που ξεκινά από τα 23.700 ευρώ για την έκδοση 4x4 με το κιβώτιο CVT, θα τη χαρακτηρίζαμε λογική για ένα τετρακίνητο, αυτόματο crossover με καλό εξοπλισμό.
Τι λέει το DRIVE
Δεν είναι τόσο δυνατό και οικονομικό όσο το αντίστοιχο ντίζελ, όμως διατηρεί την καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο και το αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης, συνδυάζοντάς τα με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, για συνολικά 300 ευρώ λιγότερα.
Τιμή από € 22.270 (με το CVT και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.586 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 120 PS/6.000 rpm, 15,9 kgm/4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT, αυτόματη τετρακίνηση με δυνατότητα κλειδώματος 50:50 εμπρός-πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-140 km/h 23,5”
0-400 m 17,7”
0-1.000 m 32,9”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,5”
110-140 km/h (kickdown) 10,6”
Φρένα 100-0 km/h σε 39,2 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 gr/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.765 x 1.575 mm
Βάρος 1.210 kg
Μετρήσεις DRIVE