Νέο Audi A3 Sportback 1.2 TFSI 105 PS S tronic

Νέο Audi A3 Sportback 1.2 TFSI 105 PS S tronic

Οι 105 ίπποι και τα 17,8 kgm της ροπής του Audi A3 Sportback 1.2 TFSI κρύβουν ότι μιλάμε για ένα νέο κινητήρα, εξ ολοκλήρου αλουμινένιο και 16βάλβιδο.

Για το νέο A3 Sportback λίγο πολύ τα ξέρετε: Η εξέλιξη του χάρισε νέο πάτωμα το οποίο είναι ελαφρύτερο, πιο άκαμπτο και δίνει καλύτερη κατανομή βάρους.

Η ζυγαριά μας έδειξε 1.280 κιλά, κάτι που σημαίνει σε πρώτη ανάγνωση 70 κάτω από το προηγούμενο και σε δεύτερη ότι σε κάθε ίππο του μικρού TFSI αναλογούν 12,2 κιλά. Ούτε πολύ καλά ούτε πολύ άσχημα για μια έκδοση που λέγεται βασική.

Η μισή αλήθεια των αριθμών
Οι 105 ίπποι και τα 17,8 kgm της ροπής κρύβουν ότι μιλάμε για ένα νέο κινητήρα, εξ ολοκλήρου αλουμινένιο και 16βάλβιδο. Η ουσιαστική του διαφορά είναι η πιο γεμάτη απόδοση χαμηλά και το σκαλοπάτι απόδοσης στις 1.800 rpm που έχει εξομαλυνθεί σημαντικά. Στο πεδίο μετρήσεων, το νέο A3 όντως είναι πιο γρήγορο από το προηγούμενο 1.2 TFSI. Όχι μόνο στο 0-100 km/h (11,2 αντί 11,5”), όσο στις ρεπρίζ. Με τέρμα γκάζι τα 80-110 και 110-140 km/h γίνονται σε 5,9 και 9,4” αντί για 6,4 και 12,1 αντίστοιχα.

Το κιβώτιο S tronic αλλάζει αστραπιαία και βελούδινα ταχύτητες, ενώ πρακτικά πάντα επιλέγει τη σωστή ταχύτητα. Μόνο στο ξεκίνημα με τέρμα γκάζι αργεί λίγο να ανεβάσει σε 2η, γι’ αυτό το καλύτερο 0-100 km/h έγινε με χειροκίνητες αλλαγές. Τα 37,9 m για τα 100-0 km/h είναι μια δυνατή επίδοση, την οποία μάλιστα μπορείς να επαναλαμβάνεις σχεδόν επ’ άπειρο.

Ωστόσο, το πλαίσιο και η ανάρτηση δε νιώθουν τίποτα από τους 105 ίππους, και κάνουν προτιμώμενη τη βασική ανάρτηση της έκδοσης Attraction Plus: Και καλό έλεγχο αμαξώματος δίνει και εξαιρετική άνεση. Αν επιλέξεις Ambition παίρνεις το Audi Drive Select που αλλάζει την απόκριση του γκαζιού, την υποβοήθηση στο τιμόνι και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και πιο σφιχτή ανάρτηση, χαμηλωμένη 1,5 πόντο.

Η τελευταία αφαιρεί σε άνεση το λίγο παραπάνω που δίνει σε κράτημα, κάτι μάλλον περιττό για όποιον διαλέγει ένα Α3 με 105 ίππους. Ειδικά από τη στιγμή που στο πίσω μέρος υπάρχει ένας ημιάκαμπτος άξονας που δεν αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου με τη στιβαρή τελειότητα των πολλαπλών συνδέσμων που έχουν οι επόμενες εκδόσεις. Από την άλλη, το τιμόνι έχει ακρίβεια και ζωντάνια που ικανοποιεί απόλυτα. Δεν λες ότι σου μιλάει, αλλά σου επιτρέπει να τοποθετείς το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις και να το ελέγχεις, αν και όταν παίζεις με την πρόσφυση της ουράς.

Χωρίς αντίπαλο;
Κάθε φορά που μπαίνεις στο νέο Α3, διαπιστώνεις ότι είναι το μέτρο σύγκρισης στα premium μικρομεσαία. Για τους χώρους, τη θέση οδήγησης και την εργονομία δε συζητάς καν. Προσεγμένη είναι και η πρακτικότητα, όμως πάνω απ’ όλα είναι η αίσθηση ποιότητας που σε κερδίζει: Από το διάκενο των αρμών στο ταμπλό, την κορυφαία ηχομόνωση, μέχρι τον ήχο της πόρτας που κλείνει, όλα συνθέτουν μια ανίκητη ποιοτική πειθώ.

Θεωρητικά δηλαδή το μόνο 1.200άρι premium μικρομεσαίο δε βλέπει ανταγωνισμό στον ορίζοντα των 21.750 ευρώ της έκδοσης Attraction Plus με τον πλήρη εξοπλισμό. Τα ψιλά γράμματα τα βρίσκεις στη μέση κατανάλωση που ξεπερνά –όπως και στα εργοστασιακά νούμερα της Audi- εκείνη του 1.4 TFSI των 122 ίππων. Κατά μέσο όρο καις 7,2 λίτρα/100 km με το 1.2 και 6,8 με το 1.4. Κι εάν η οικονομική οδήγηση δεν είναι αυτοσκοπός, η διαφορά μεγαλώνει.

Αν τώρα προσθέσεις και το S tronic που ναι μεν αξίζει τον κόπο αλλά πληρώνεται αδρά (€ 2.400), μπαίνεις στα χωράφια του 1.4 TFSI (από € 23.500) που και πιο γρήγορο είναι και λιγότερο καίει και την «καλή» πίσω ανάρτηση έχει. Εάν λοιπόν η τιμή και το τεκμήριο δεν είναι τα μόνα σου κριτήρια, τότε σαφώς ψωνίζεις 1.4 TFSI. Εκτός κι εάν το αυτόματο κιβώτιο είναι για σένα μια απαραίτητη ευκολία.

Τι λέει το DRIVE
Με το 1.200άρι TFSI δεν κερδίζεις σε κατανάλωση αλλά ντριπλάρεις τις ιδιοτροπίες του φορολογικού μας συστήματος κι έχεις αποδεκτές επιδόσεις.
Τιμή από € 21.750 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550-4.100 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 18,0”
0-1.000 m 32,8”
50-80 km/h (kickdown) 3,8”
80-110 km/h (kickdown) 5,9”
110-140 km/h (kickdown) 9,4”
100-0 km/h σε 37,9 m
Τελική 193 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.425
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube