Test drive: Mercedes-Benz A45 AMG [video]

Test drive: Mercedes-Benz A45 AMG [video]

Δοκιμάζουμε το απόλυτο σπορ χάτσμπακ της αγοράς, με σφόδρα οδηγοκεντρική προσέγγγιση και ειδική ισχύ 180 PS/lt.

Για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο στόχος είναι όχι απλώς η ασφάλεια, αλλά η ουσία σε σχέση με το υποθετικό χρονόμετρο και κυρίως, το χαμόγελο στο πρόσωπο του χειριστή.

Για να το ξεχωρίζεις, στο έτσι κι αλλιώς πληθωρικό σχήμα της A-Class έχουν ενσωματωθεί μερικές σχεδιαστικές εκπλήξεις που ανακαλύπτεις σταδιακά, όσο την εξερευνείς.

Οι μεγάλοι εμπρός αεραγωγοί είναι πιο αιχμηροί, ενώ στις γωνιές του προφυλακτήρα υπάρχουν δύο μικρά φτεράκια-κάθετες σχισμές που στέλνουν κρύο αέρα στα φρένα και απάγουν το ζεστό. Στα μαρσπιέ έχουν προστεθεί δύο λεπίδες, στον πίσω προφυλακτήρα ένας μεγάλος διαχύτης και φυσικά οι πληθωρικές εξατμίσεις.

Στην καμπίνα συνεχίζει στο ίδιο πιο glossy μοτίβο. Χρώμιο και γυαλιστερό αλουμίνιο, κόκκινα σιρίτια και στρέμματα κάρμπον. Αλλού πραγματικό, καλογυαλισμένο κι αλλού απομίμηση, όπως στο φόντο των οργάνων. Στο πάνω μέρος του ταμπλό χρησιμοποιείται σκληρό υλικό με μια φλοίδα μαλακής επένδυσης, ενώ στο κάτω δεν υπάρχει ούτε καν αυτή η φλοίδα.

Τα σπορ μπάκετ χρεώνονται 2,5 χιλιάρικα, αλλά τα αξίζουν στο έπακρο. Χαμηλά τοποθετημένα, βαθιά, με σκληρά πλαϊνά και ιδανικά σχεδιασμένη πλάτη, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη χωρίς να κουράζουν στην πολύωρη οδήγηση.

Το ισχυρότερο 4κύλινδρο παραγωγής
Για τον αλουμινένιο κινητήρα έχεις δύο λίτρα, twin scroll τούρμπο, άμεσο ψεκασμός 200 bar και σοφιστικέ έλεγχο της αναπνοής με μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και χρονισμό εκκεντροφόρων. Με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,8 bar, οι μηχανικοί της AMG έβγαλαν 360 PS στις 6.000 rpm και 45,9 kgm ροπή από τις 2.250 ως τις 5.000 rpm, δίνοντάς του τον τίτλο του ισχυρότερου 4κύλινδρου παραγωγής στον κόσμο, με 180 άλογα στο λίτρο.

Στο δρόμο, δείχνει αμέσως πόσο «ειδική» περίπτωση είναι. Έχει λίγο από εκείνο το παλιομοδίτικο lag χαμηλά και ύστερα ξεσπά. Ανασαίνει βαθιά, καθώς το σφύριγμα της τουρμπίνας μπερδεύεται με τον ξερό μεταλλικό ήχο των κρουστών, πυροβολεί ανεβάζοντας με το πόδι στο πάτωμα, σκάει στο άσε…

Θα πρέπει να φτάσεις στο δεύτερο μισό του στροφομέτρου για πεις ότι σε πείθει για τη δύναμή του. Η οποία είναι τόση που δίνει 0-100 km/h σε 4,7” και 0-160 km/h σε 10,8”, με 13” για τα 400 μέτρα.

Από τα πρώτα μέτρα στο μπάκετ της Mercedes, νιώθεις ότι κουμαντάρεις ένα ελαφρύτερο αυτοκίνητο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Που παίρνει μικρή κλίση, βυθίζεται ελάχιστα στα φρένα και δεν ταλαιπωρείται από την αδράνεια, ακόμη κι αν ήδη υπό πίεση χρειαστεί να κλείσεις κι άλλο την τροχιά.

Το πλαίσιο αντιδρά άμεσα και με ακρίβεια στο input του τιμονιού. Που είναι μεν κάπως ελαφρύ, σου μεταφέρει όμως περισσότερη πληροφορία για την πρόσφυση των εμπρός τροχών σε σχέση με τη CLA 45 AMG.

Καλύτερα ρυθμισμένη σε σχέση με τη CLA είναι και η ανάρτηση. Η απόσβεση είναι πιο γλυκιά. Δεν έχει πολύ αφράτη αίσθηση μέσα στην πόλη, ούτε περνά τις εγκάρσιες ουλές της ασφάλτου με αδιαφορία. Θα αναπηδήσει, αλλά στην προσγείωση οι σοφά ρυθμισμένες δυνάμεις συμπίεσης και επαναφοράς δεν θα επιτρέψουν ταλαντώσεις. Η A45 AMG θέλει συμμετοχή από τον οδηγό της, αλλά αυτό είναι αυτονόητο και θεμιτό.

Με το νου στο κιβώτιο
Το σύνολο πλαίσιο-κινητήρας-μετάδοση εμπνέει αυτοπεποίθηση στα πατημένα, ενώ δεν αρνείται το παιχνίδι σε πιο κλειστά κομμάτια. Από την ώρα που θα μάθεις να υπολογίζεις το lag και πόσο νωρίτερα θα πρέπει να μπαίνεις στο γκάζι για να έχεις τη δύναμη την στιγμή που τη θέλεις, θα γράφεις γοητευτικές τροχιές με τα τέσσερα και το τιμόνι στο σημείο μηδέν. Η τετρακίνηση, παρότι με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, δίνει προτεραιότητα στη γωνία του πίσω άξονα.

Μόνη παραφωνία το κιβώτιο ταχυτήτων. Κυρίως διότι σε ένα διπλό οριακό κατέβασμα, η εντολή θα αργήσει να φτάσει από το paddle στο γρανάζι. Σε ένα απαιτητικό κατηφορικό κομμάτι, αυτό σου στερεί το φρένο του κινητήρα. Ενώ η αλλαγή, αν εγκριθεί από τον εγκέφαλο, έρχεται αργά, πάνω ή και ύστερα από την κορυφή.

Τουλάχιστον, η «χειροκίνητη» λειτουργία είναι πράγματι τέτοια, χωρίς kickdown στο σανίδωμα ούτε αλλαγή στον κόφτη. Και αποδεικνύει την πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση της Mercedes.

Η Mercedes-Benz μπήκε σε μια νέα γι’ αυτήν και πολύ ιδιαίτερη κατηγορία, αποφασισμένη να παίξει όχι (μόνο) με τους δικούς της όρους, αλλά με τους όρους του παιχνιδιού. Κι έκανε ένα αυτοκίνητο τόσο καλό που έχει αντίπαλο μόνο τη νοσταλγία για τους ήρωες της νιότης μας.

Τι λέει το DRIVE
Εντυπωσιακή, στο όριο του κραυγαλέου, εμφάνιση, μοτέρ πυροτέχνημα και τετρακίνηση «αντρικά» ρυθμισμένη, η A45 AMG είναι το απόλυτο σπορ χάτσμπακ αυτή τη στιγμή.
Τιμή από €51.300 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 2 EEK 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 360 PS/6.000 rpm, 45,9 kgm/2.250-5.000 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση με αυτόματη κατανομή ροπής
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7”
0-120 km/h 6,3”
0-140 km/h 8,5”
0-160 km/h 10,8”
0-180 km/h 13,9”
0-200 km/h 17,9”
0-220 km/h 23,2”
0-400 m 13,0”
0-1.000 m 23,7”
30-50 km/h με 3η 2,4”
50-80 km/h με 4η 3,8”
80-110 km/h με 5η 4,5”
110-140 km/h (kickdown) 3,0”
Κατανάλωση 12,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 161 g/km
Διαστάσεις 4.359x1.780x1.417 mm
Βάρος 1.620 kg
Mετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube