Ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια μπορούμε πια να πούμε ότι η αλλαγή χαρακτήρα της A-Class ήταν ένα δύσκολο πρότζεκτ για τη Mercedes-Benz που, δίχως δεύτερη σκέψη, αποδεικνύεται λίρα εκατό.
Η απόδειξη γι’ αυτό είναι η πολύ καλή πορεία της ακόμα και στην ελληνική αγορά, με κλειδί εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνισή της και το χαμηλό κόστος χρήσης.
Κύριος πρεσβευτής αυτού του ιδανικού, μέχρι σήμερα ήταν η A180 CDI με τους 109 ίππους από τον 1.500άρη dCi των Renault/Nissan, ο οποίος τα έβγαζε ικανοποιητικά πέρα χωρίς να καίει πολύ.
Ακριβώς πάνω σε αυτό τον άξονα περιστρέφεται και η νέα έκδοση A160 CDI των 90 ίππων που, χωρίς να ανακοινώνει κάποια διαφορά σε κατανάλωση, ρίχνει κατά 950 ευρώ τη βασική τιμή των ντίζελ A-Class.
Καλλιστεία
Στην εμφάνιση, η A-Class εντυπωσιάζει ακόμα και τους πλέον μπλαζέ τύπους. Ακόμα και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πακέτο εξοπλισμού, το αμάξωμά της είναι νεανικό και επιθετικό, με το μακρύ καπό και τον τραβηγμένο προς τα πίσω όγκο της καμπίνας να δημιουργούν μια ψευδαίσθηση πισωκίνητου σασί.
Η καμπίνα όμως δεν είναι τόσο ευρύχωρη όσο, για παράδειγμα, αυτή του Audi A3 Sportback, ούτε το πορτμπαγκάζ των 341 λίτρων τόσο μεγάλο, ενώ και η γενική ορατότητα είναι μέτρια. Εκεί που η A-Class ξεχωρίζει είναι στη θέση οδήγησης. Αισθάνεσαι ότι κάθεσαι χαμηλά, κοντά στο δρόμο, και οι ρυθμίσεις του τιμονιού ικανοποιούν μεγάλο εύρος απαιτήσεων.
Η συναρμολόγηση του εσωτερικού είναι εξαιρετική, με λεπτούς αρμούς και ανάλογα γεροδεμένη αίσθηση, έτσι ώστε να δημιουργείται η απαιτούμενη από ένα τέτοιο αυτοκίνητο premium ατμόσφαιρα.
Βρες το κουμπί της
Οι 19 λιγότεροι ίπποι της A160 CDI σε σχέση με την A180 CDI, δεν θα μπορούσαν να μη φαίνονται. Το καλό είναι ότι φαίνονται πολύ λιγότερο από όσο περιμένεις και από όσο υπαινίσσεται η αναλογία των 15,9 kg/PS. Ιδιαίτερα εάν κρατάς το 1.500άρι μοτέρ των 90 PS στις μεσαίες στροφές.
Μπορεί για παράδειγμα στα 0-100 km/h να περιμένεις τα 11,7” για την Α160 και τα 11,3” για την Α180, όμως στα 80-110 km/h το πράγμα αλλάζει. Με 3η η A160 χρειάζεται 7,0” και η A180 6,0”, ενώ με 4η οι αντίστοιχες τιμές είναι 6,8” και 6,7”.
Για να κρατάς το μοτέρ στις μεσαίες στροφές, χρειάζεσαι συχνά τη βοήθεια του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου κι ευτυχώς εκείνο σου τη δίνει με χαρά, μέσω ενός αρκετά ελαφρύ λεβιέ που σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής δεν έχασε ούτε μια αλλαγή. Οι έξι ταχύτητες έχουν όμως πολύ μακριά κλιμάκωση.
Το μοτέρ της Α160 CDI είναι πολύ πολιτισμένο και αθόρυβο, αλλά ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλός για την κατηγορία.
Αυτό που είναι πολύ χαμηλό είναι η κατανάλωση. Αν είσαι στοιχειωδώς προσεκτικός με το γκάζι θα δεις μέση τιμή στα 5,7 lt/100 km. Υπάρχει στάνταρ σύστημα stop/start που λειτουργεί εξαιρετικά και φροντίζει για να απαλλάσσεσαι από την υποχρέωση των τελών κυκλοφορίας, αλλά και για να κυκλοφορείς κάθε μέρα στο κέντρο.
Κράτα γερά
Η A160 CDI της δοκιμής μας είχε την ανάρτηση που η Mercedes-Benz ονομάζει «άνεσης» και πράγματι παρέχει υψηλή ποιότητα κύλισης. Σε ό,τι αφορά στο κράτημα τώρα, είναι λογικό οι 90 ίπποι να μην ιδρώνουν το αυτί της A-Class και να αισθάνεσαι ότι μπορείς να στρίψεις σχεδόν παντού «αφρενάριστος».
Αυτό ακριβώς είναι και το κόλπο όταν θέλεις να οδηγήσεις πραγματικά γρήγορα: Να κρατάς τη φόρα σου χωρίς άσκοπο φρενάρισμα, ακουμπώντας πάνω στο ικανότατο πλαίσιο χωρίς να ξυπνάς το ESP που πρακτικά δεν απενεργοποιείται. Τότε καταλαβαίνεις πόσο υψηλό είναι το περιθώριο της πρόσφυσης, αλλά και πόσο σωστό είναι το ζύγισμα του αυτοκινήτου, που σου επιτρέπει να τραβήξεις το φρενάρισμά σου πολύ κοντά στη στροφή. Ειρήσθω εν παρόδω, η A160 CDI κάνει τα 100-0 km/h σε 38,6 m, μια πολύ καλή επίδοση.
Η ισορροπία χαρακτηρίζει και τη ρύθμιση της ανάρτησης στην A160 CDI, με καλή άνεση αλλά και ικανοποιητικό έλεγχο του αμαξώματος ακόμα και σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Έχει μάλιστα καλύτερη αντίδραση στα εγκάρσια κοψίματα του δρόμου απ’ ό,τι άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, καθότι έχει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και όχι ημιάκαμπτο άξονα.
Καλά είναι τα μαντάτα και από το τιμόνι της Mercedes, που είναι ελαφρύ και ακριβές, αν και χωρίς πλούσια πληροφόρηση. Στα συν μετρά και ο μικρός κύκλος στροφής που σε διευκολύνει στην πόλη.
Καλή, αν και τσιμπημένη…
Έχεις κάμποσους λόγους για να επιλέξεις την Α160 CDI, πέραν του σχεδιασμού. Είναι ικανή, άνετη και πολιτισμένη στο δρόμο, καθώς και καλά φτιαγμένη, έτσι ώστε να υποστηρίζει το ποιοτικό πρότυπο του αστεριού.
Το θέμα είναι ότι ξεκινά από τα 26.400 ευρώ – δηλαδή 950 λιγότερα από την A180 CDI, άρα τελικά είναι καλύτερα να προσανατολιστείς προς τη δεύτερη, προκειμένου να έχεις και καλύτερες επιδόσεις, χωρίς ουσιαστικό κόστος σε κατανάλωση.
Τι λέει το DRIVE
Εκτός από εντυπωσιακή εμφάνιση, η A160 CDI έχει επίσης καλή οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και πολιτισμένο χαρακτήρα. Δεν έχει όμως αρκετά μεγάλη διαφορά τιμής από την A180 CDI, που προσφέρει καλύτερες επιδόσεις χωρίς σημαντικές θυσίες στην οικονομία.
Τιμή από € 26.400
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 90 PS/2.750-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.700-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-140 km/h 25,6”
0-400 m 18,1”
0-1.000 m 33,6”
50-80 km/h (με 3η) 4,4”
80-110 km/h (με 4η) 6,8”
110-140 km/h (με 5η) 11,5”
110-140 km/h (με 6η) 13,3”
Φρένα 100-0 km/h σε 38,6 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98-105 gr/km
Διαστάσεις 4.292 x 1.780 x 1.433 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE