Το Lexus IS 300h είναι ένας από τους μεγάλους αδικημένους της παρανοϊκής ελληνικής φορολογίας. Βλέπετε, οι Ιάπωνες έκαναν το έγκλημα να τοποθετήσουν ένα κινητήρα 2.494 cc.
Αυτό για τους μεγάλους ιεροεξεταστές του υπουργείου σημαίνει €620 φόρος πολυτελείας και €13.300 τεκμήρια το χρόνο. Την ίδια στιγμή που απαλλάσσεται από τέλη, αφού εκπέμπει μόλις 99 g/km CO2. Υβριδικό, γαρ.
Έμφαση στην εμφάνιση
Το νέο IS 200 σηματοδοτεί μια στροφή της Lexus σε αυτοκίνητα με πιο σπορ χαρακτήρα. Το εμπρός μέρος με το χαμηλό ρύγχος και την τεράστια «διπλή» κυψελοειδή μάσκα είναι πολύ εντυπωσιακό. Οι τεράστιοι αεραγωγοί και τα φουσκωμένα φτερά θυμίζουν το ISF, ενώ τα φανάρια με τις LED «υπογραμμίσεις» από κάτω τους συμβάλλουν στη συνολικά αιχμηρή γραμμή του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η κεντρική έγχρωμη κονσόλα δεσπόζει στο ταμπλό. Οι εμπρός θέσεις περισσότερο θυμίζουν... θήκες, έτσι χωστές που είναι και με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα να τις διαχωρίζει. Η θέση οδήγησης είναι μια από τις καλύτερες που έχω οδηγήσει τα τελευταία χρόνια, με άψογη αναλογία ανάμεσα στα χέρια και στα πόδια και με το κάθισμα να στηρίζει σωστά μέση, πλευρά και μηρούς.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλέον ικανοποιητικοί, δεδομένου ότι οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σε σχέση με το απερχόμενο. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει πλέον στα 450 λίτρα χωρητικότητας. Ωστόσο, αν και ο χώρος για τα πόδια είναι πλέον από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, το πρόβλημα παραμένει με τον αέρα για το κεφάλι των πίσω επιβατών, λόγω της μεγάλης κλίσης της οροφής.
Υβριδική επιμονή
Όπως είπαμε ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 2.494 cc, 4κύλινδρος 16βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων (Dual VVT-i), με απόδοση 181 PS/ 6.000 rpm, αλλά και με μια σημαντική διαφοροποίηση. Δουλεύει στον κύκλο Atkinson για βέλτιστη οικονομία και είναι συνδεμένος σε σειρά με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 650V, ο οποίος αποδίδει 143 PS. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 223 PS. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέση E-CVT.
Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα ουδόλως αμελητέο 8,3” για το 0-100, όσα ακριβώς ισχυρίζεται και η Lexus με το 400άρι να βγαίνει σε 16,1” και το χιλιόμετρο σε 28,9”. Πολύ καλές είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσει (με kick down). Τα 80-110 km/h για παράδειγμα τα καλύπτει σε 4”.
Έμφαση και στην ουσία
Στην πράξη, το νέο IS 300h είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο σε σχεδόν κάθε μορφή οδήγησης. Το μεγάλο πλεονέκτημά του μέσα στην πόλη είναι πως μπορεί να καλύπτει αρκετά μεγάλες αποστάσεις μόνο με τις μπαταρίες.
Στον αυτοκινητόδρομο διακρίνεται για το μικρό αεροδυναμικό θόρυβο (με cd 0,26 μόλις) και την ησυχία κύλισης. Αντίθετα, ο κινητήρας του στην «απλή» λειτουργία του E-CVT είναι θορυβώδης, με εκείνο το χαρακτηριστικά τραχύ και επίμονο βόμβο που δημιουργούν τέτοιου είδους κιβώτια. Υπάρχει όμως και η επιλογή του κλασικού κιβωτίου (έστω και εικονικού) των επτά σχέσεων, όπου τα πράγματα είναι σαφώς βελτιωμένα.
Σε γρήγορους δρόμους με στροφές επαρχιακό, με εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα και ένα σύστημα διεύθυνσης γρήγορο και μεστό σε αίσθηση, το IS 300h σε προδιαθέτει και για γρήγορη οδήγηση. Η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών πίσω, ελέγχει υποδειγματικά το αμάξωμα, η κλίση είναι μικρή και η ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού γρήγορη. Το τίμημα είναι μια μάλλον πιο σκληρή ρύθμιση για καθημερινή οδήγηση, που δεν κοπανάει μεν, ωστόσο μπορεί σε δρόμους με εγκάρσιες ανωμαλίες να κουράσει.
Ειδική κατηγορία
Προφανώς το Lexus IS 300h απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό κοινό. Ωστόσο, υπάρχουν (ακόμα) και στην Ελλάδα κάποιοι άνθρωποι που θέλουν να διαφοροποιηθούν από το γερμανικό κατεστημένο και έχουν τη δυνατότητα κάλυψης ειδικών φόρων και τεκμηρίων. Άλλωστε όποιος έχει να εκταμιεύσει μίνιμουμ €38.900, μάλλον δεν έχει τέτοιου είδους αναστολές. Στον αντίποδα παίρνει ένα εντυπωσιακό εμφανισιακά, πλήρως εξοπλισμένο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με πολύ χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη.
Τι λέει το DRIVE
Είναι το IS 300h καλύτερο από ένα δίλιτρο ντίζελ του γερμανικού ανταγωνισμού; Αντικειμενικά, όχι. Ωστόσο εκπέμπει αυτή τη γοητεία του διαφορετικού, ενώ είναι σαφώς και ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Για κάποιους και μόνο η διαφοροποίηση αρκεί.
Τιμή από € 38.900 (Dynamic)
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 2.494 cc, i4, 16v, Dual VVT-I, 181 PS/6.000 rpm, 22,5 kgm/4.200-5.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο E-CVT. Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη 650 V, 143 PS, 30,6 kgm. Συνδυασμένη ιπποδύναμη 223 PS/6.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,9 ”
0-100 km/h 8,3”
0-120 km/h 11,3”
0-160 km/h 19,6”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 28,9”
50-80 km/h με kickdown 2,8”
80-110 km/h με kickdown 4,0”
110-140 km/h με kickdown 5,4”
100-0 km/h 39,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.668 x 1.810 x 1.430 mm
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις Drive