Ποτέ άλλοτε δεν θυμάμαι να γίνομαι το επίκεντρο τόσης προσοχής οδηγώντας ένα στέισον βάγκον. Το Civic Tourer είναι κατά γενική παραδοχή… πανέμορφο.
Η σφηνοειδής σχεδίαση του αρχικού σχήματος δεν έχει αλλοιωθεί από την προσθήκη της επιμηκυμένης ουράς κατά 23,5 πόντους. Αντιθέτως, το σύνολο σε αυτή την εκδοχή του δείχνει πιο ομοιογενές. Τα τονισμένα πίσω φτερά και η κλίση της πάνω πλευράς του τρίτου παραθύρου που συγκλίνει προς τη βασική γραμμή συνθέτουν μια απρόσμενα αρμονική φόρμα μέσα σε ένα αχνό κουπέ περίγραμμα.
Μέχρι τη μεσαία κολόνα δεν υπάρχουν αλλαγές, σε σχέση με τo 5πορτo Honda Civic. Από εκεί και πίσω έχει σχεδιαστεί ξανά από λευκό χαρτί. Έχει γίνει ειδική μέριμνα για την ακαμψία, με ενισχυμένους συνδέσμους στην τρίτη κολόνα, στο σημείο που ο πίσω πρόβολος ενώνεται με τη βασική δομή.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει διαμορφωθεί στο 0,31. Μικρά σπόιλερ στην πέμπτη πόρτα και η ειδική διαμόρφωση του πατώματος φροντίζουν για την απόλυτη σχεδόν ισορροπία των δυνάμεων άντωσης μεταξύ των αξόνων.
Μοντέρνα οικογένεια
Στο εσωτερικό, το περιβάλλον των επιβατών δεν διαφοροποιείται. Η σχεδίαση του πίνακα οργάνων παραμένει φουτουριστική και… προβληματική. Αν είσαι σχετικά ψηλός και δεν θέλεις να οδηγείς με το τιμόνι στα γόνατα, την πάνω οθόνη με το ψηφιακό ταχύμετρο, τους δείκτες των φλας και τις μπάρες που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την δίψα του κινητήρα σε καύσιμο, δεν θα την δεις ποτέ.
Τα πλαστικά και τα υφάσματα είναι ποιοτικά αν και όχι αρκετά πολυτελή στην όψη ή στην αφή. Και ενώ το δέσιμο είναι συμπαγές, δεν λείπουν μικροατέλειες στους αρμούς.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή. Το κάθισμα κατεβαίνει πολύ χαμηλά και έχει επαρκή πλευρική στήριξη, αλλά το τιμόνι θα μπορούσε, θα έπρεπε να ανεβαίνει λίγο ψηλότερα. Ο λεβιές πέφτει εκεί ακριβώς που θα τον αναζητήσει το δεξί χέρι και το πεντάλ του συμπλέκτη έχει σωστά ρυθμισμένη διαδρομή.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, ακόμη κι αν οδηγός-συνοδηγός είναι κοντά στο 1,90. Σε κάθε περίπτωση, μεγαλόσωμοι πίσω επιβάτες θα νιώσουν να τους τελειώνει ο χώρος για το κεφάλι, αρκετά πριν από αυτόν για τα γόνατα.
Ο χώρος αποσκευών όμως είναι πραγματικά τεράστιος, αφού ξεπερνά τα 620 lt με τα καθίσματα στην κανονική θέση. Υπάρχουν ακόμη 117 λίτρα κρυφού χώρου κάτω από το δάπεδο, που είναι ντυμένο με ειδικό υλικό, που λερώνεται δύσκολα και καθαρίζεται εύκολα.
Όπως φαίνεται
Η οδική συμπεριφορά του Civic Tourer συμβαδίζει με τη σπορ διάθεση της σχεδίασης μέσα έξω. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι διαφορετική, όχι μόνο σε σχέση με το χάτσμπακ, αλλά και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα. Διαθέτει άλλη αντιστρεπτική, επαναπροσδιορισμένη σχέση σκληρότητας ελατηρίων/αμορτισέρ, νέα κολόνα τιμονιού και αναθεωρημένο λογισμικό ελέγχου για τη μεταβλητή υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Στην έκδοση Executive της δοκιμής μας, διαθέτει επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πίσω αμορτισέρ, για ακόμη καλύτερο έλεγχο του βάρους, δεδομένου του βάρους που θα μπορούσε να μεταφέρει το αυτοκίνητο.
Ακόμη και χωρίς φορτίο πάντως, η διαφοροποίηση στην οδική συμπεριφορά του Civic Tourer από το Comfort ως το Dynamic είναι σημαντική. Άνετο μεν, με αφράτη κύλιση αλλά και υποψία πλεύσης σε ανωμαλίες κυματοειδούς μορφής στην πρώτη ρύθμιση, αποκτά σαφώς πιο σπορτίβ διάθεση με το πάτημα του σχετικού πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα.
Η κλίση περιορίζεται, μαζί λίγο και η άνεση. Όμως ο έλεγχος του βάρους είναι καλύτερος, ειδικά όταν η ουρά έχει να διαχειριστεί ένα σαμαράκι στη μέση μιας καμπής. Το όριο είναι ψηλό και το ζύγισμα όταν αυτό ξεπεραστεί ουδέτερο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, έχει σωστό βάρος και επαρκή πληροφόρηση.
Ο γρήγορος, ακριβέστατος λεβιές και η κλιμάκωση του κιβωτίου κολακεύουν τις επιδόσεις και την οικονομία του 1600άρη ντίζελ. Η απόκριση στο γκάζι είναι ζωηρή μετά τις 1.200 rpm και το τράβηγμα θετικό μέχρι τις 4.500 rpm. Η σπιρτάδα του χαμηλά κάνει ευχάριστη την οδήγηση στην πόλη, περισσότερο από άλλα ανταγωνιστικά ντίζελ που θέλουν αρκετές στροφές και προσοχή με το συμπλέκτη για να ξεκινήσουν.
Στον επαρχιακό κρατάς εύκολα σπορ ρυθμό, ενώ στην εθνική ταξιδεύεις άνετα με 150 km/h, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και επαρκές απόθεμα ισχύος για προσπέρασμα. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,8”, και τα 160 km/h σε 31,2”. Για τα 80-110 km/h με 3η χρειάζονται 5,4” και για τα 110-140 km/h με 4η 6,1”.
Οδηγώντας κυρίως μέσα στην Αθήνα, με την ευρύτερη έννοια, με μποτιλιάρισμα αλλά και «ποτάμι» και Αττική Οδό, σβέλτα, χωρίς να νοιάζομαι για την οικονομία, είχα μέση 6,3 lt/100 km για πέντε μέρες. Με λίγη προσοχή έπεφτε και κάτω από τα έξι.
Στη βασική έκδοση Comfort, ο εξοπλισμός του Civic Tourer εκτός από ηλεκτρικούς καθρέφτες και παράθυρα εμπρός πίσω, περιλαμβάνει οκτώ αερόσακκους, ενεργά προσκέφαλα, βάσεις ISOFIX για παιδικά καθίσματα (δυσκολεύει την τοποθέτηση η απουσία πλαστικών οδηγών), αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα MP3 με θύρα USB, ράγες οροφής και 16άρες αλουμινένιες ζάντες.
Η τιμή του Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC με τον 1.6 ντίζελ και όφελος απόσυρσης ξεκινά από €22.770.
Τι λέει το DRIVE
Αισθητικά, το Tourer βγάζει την αύρα ενός αυθύπαρκτου μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος και η οδική συμπεριφορά του νέου Civic έχει βελτιωθεί συνολικά. Συνυπολογίζοντας τον κορυφαίο κινητήρα και τον εξοπλισμό, πρόκειται αναμφίβολα για ολοκληρωμένο πακέτο, σε λογική τιμή
Τιμή Από €22.770
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 EEK, commor rail ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,5 kgm/2.000 rpm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-120 km/h 15,2”
0-140 km/h 21,8”
0-160 km/h 31,2”
0-400 m 17,5” @ 126,8 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 161,5 km/h
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 11,6”
100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.535 x 1.770 x 1.480 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις DRIVE