Οι πωλήσεις του Fiat 500L στην Ευρώπη είναι πολύ καλές και, το κυριότερο, το ίδιο το αυτοκίνητο είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο που υπάρχει στην γκάμα της ιταλικής εταιρείας. Ήταν, λοιπόν, μάλλον αναμενόμενη η επέκταση της γκάμας με μια έκδοση που δεν φοβάται να λερωθεί.
Επαγωγική σκέψη
Η πρώτη διαφοροποίηση του Trekking είναι οπτική. Έχουν προστεθεί πλαστικά προστατευτικά στους προφυλακτήρες, οι θόλοι έχουν αποκτήσει φρύδια-λασπωτήρες, οι ζάντες είναι διαφορετικής σχεδίασης και φιλοξενούν, όπως προαναφέραμε στάνταρ λάστιχα M&S Goodyear Vector 4 Seasons.
Οι πιο ουσιαστικές ωστόσο διαφορές σε σχέση με το απλό 500L, είναι πως το Trekking διαθέτει 10% μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (14,5 cm) και σύστημα Traction+, επίσης στο βασικό εξοπλισμό. Που λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό μέχρι και τα 30 km/h: Φρενάρει τον τροχό που σπινάρει και στέλνει περισσότερη ροπή σε αυτόν με την πρόσφυση.
Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η ντίζελ με τον 1.6 MultiJet II ο οποίος αποδίδει 105 PS και 32,6 kgm ροπής. Θα λέγαμε πως αυτός είναι και ο κινητήρας που ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κυρίως λόγω ροπής αλλά και οικονομίας.
Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις...
Η αίσθηση που αποκομίζεις για τις επιδόσεις του Trekking είναι επιεικέστερη από τα ίδια τα νούμερα. Σε αυτό βοηθά πολύ το γεγονός ότι αποδίδει τη μέγιστη ροπή του από τις 1.750 rpm. Τα Vbox πάντως αρνήθηκαν να γράψουν χρόνο για το 0-100 km/h κάτω από 14”, ενώ το συμβατικό 500L 1.6 είχε πετύχει 13,5”. Το 400άρι έρχεται σε 19,4” και το χιλιόμετρο από στάση σε 35,7”. Τα αντίστοιχα νούμερα του απλού μοντέλου είναι 19” και 35” αντίστοιχα. Οι ρεπρίζ είναι πάνω κάτω παρόμοιες.
Στο δρόμο, το 500L Trekking προφανώς και δεν είναι σπορτίφ. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ασαφές τιμόνι, κάτι που επιτείνεται από τα μικτά λάστιχά του. Όμως μόλις το εμπιστευτείς στρίβει με ασφάλεια, χωρίς να υποστρέφει εύκολα ή να παίρνει έντονη κλίση. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο και με δυο λόγια το πλαίσιο διαχειρίζεται με άνεση τη δύναμη και ροπή.
Τα φρένα είναι δυνατά, αλλά με κάπως ευαίσθητο ABS, κάτι που επίσης παροξύνουν τα συγκεκριμένα λάστιχα. Όμως χάρη κυρίως σε αυτά και στην απόσταση από το έδαφος είναι που μπορείς πλέον χωρίς δισταγμό να μπεις στο χωματόδρομο που θα σε βγάλει στην ερημική παραλία. Εκεί θα εκτιμήσεις την άνεση και την καλή συναρμογή. Το Traction+ δουλεύει σωστά, δίνοντας ώθηση στις δύσκολες στιγμές απώλειας πρόσφυσης, αλλά προφανώς δεν μπορεί να υποκαταστήσει την τετρακίνηση, οπότε χρειάζεται σύνεση.
Κατά τα άλλα, το Trekking είναι ακριβώς όπως το στάνταρ 500L: Ευρύχωρο, με πολλές θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα. Η θέση οδήγησης μπορεί να μην είναι τέλεια για όλους, είναι όμως ψηλή, προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα γύρω-γύρω. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερο σε σχεδίαση, ποιοτικά προσεγμένο και ευχάριστο, ιδίως αν υπάρχει και η μεγάλη, γυάλινη, ανοιγόμενη ηλιοροφή, όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Το μόνο που το διαφοροποιεί είναι το κουμπί ενεργοποίησης του Traction+ πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.
Ένας συμβιβασμός λιγότερος
Οι οικογενειάρχες κάνουν πολλούς συμβιβασμούς. Τουλάχιστον το 500L δεν είναι βαρετό οπτικά. Το 500L Trekking διαγράφει έναν ακόμα: Μπορεί να πάει λίγο πιο μακριά από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Επίσης η τιμή του με την απόσυρση και την προσφορά φτάνει τα €20.120. Φτηνό δεν το λες, αλλά είναι μια πρόταση που αξίζει προσοχής.
Τι λέει το DRIVE
Το 500L Trekking είναι οπτικά πιο macho από το απλό και το κυριότερο μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω όπου τελειώνει η άσφαλτος. Γι αυτούς και μόνο τους λόγους θα το προτιμούσαμε.
Τιμή από € 22.950 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 105 PS/3.700 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 9,5 ”
0-100 km/h 14,0”
0-120 km/h 20,9”
0-400 m 19,4”
0-1.000 m 35,7”
50-80 km/h με 3η 4,3”
80-110 km/h με 4η 7,3”
110-140 km/h με 5η 14,5”
100-0 km/h 42,4 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.352 x 1.784 x 1.667 mm
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις Drive