Οδηγούμε: Ferrari 599 GTO

Οδηγούμε: Ferrari 599 GTO

Η ταχύτερη Ferrari. Ένα εκπληκτικά εξελιγμένο αυτοκίνητο από τη Ferrari που τιμάει το διακριτικό GTO.

Για να το πούμε απόλυτα κατανοητά, η ισχυρότερη και ταχύτερη Ferrari για το δρόμο δεν είναι μια βελτιωμένη έκδοση της 599 GTB, αλλά μια πολιτικά ορθή 599ΧΧ. Η εξαντλητική εξέλιξη και οι αναβαθμίσεις σε κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα, αεροδυναμική και ηλεκτρονικά την κάνουν να γυρνάει το Fiorano ταχύτερα ακόμα και από την κεντρομήχανη Enzo. Υπόσχεται ένα πρωτόγνωρο επίπεδο πληροφόρησης του οδηγού και ηλεκτρονικές ρυθμίσεις που δεν είχαμε συναντήσει ποτέ ξανά σε Ferrari παραγωγής, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από την GTB.

Ο απόκοσμος V12
Διαβάζοντας την ανακοίνωση της Ferrari, κάποιες λεπτομέρειες σου μένουν. Για παράδειγμα η μείωση τριβών μέσω εκτενούς γυαλίσματος των εσωτερικών επιφανειών, το ζύγισμα και τα αντίβαρα του στροφάλου, οι νέες πολλαπλές εξαγωγής 6 σε 1 για κάθε μεριά του V ή η νέα πολλαπλή εισαγωγής που βελτιστοποιεί τη ροή στις υψηλές rpm.

Κάπως έτσι έχει φτάσει η ισχύς στους 670 ίππους στις 8.250 rpm και η ροπή μεγιστοποιείται στα 63,2 kgm στις 6.500 rpm. Προσθέτεις στην εξίσωση και τα 100 κιλά ελαφρώματος σε σχέση με την GTB και αρχίζεις να καταλαβαίνεις το μεγαλείο του μηχανήματος 599 GTO. Κατά τα άλλα δεν μένει πίσω. Αντιθέτως η υπέροχη συμπεριφορά της είναι αποτέλεσμα σημαντικών μετατροπών.

Με νέα γεωμετρία πατώματος και διπλό πίσω διαχύτη, παράγει σχεδόν διπλάσια αεροδυναμική πίεση από την GTB που φτάνει τα 144 κιλά στα 200 km/h. Το traction control έχει πιο επιθετική ρύθμιση και βοηθά τον οδηγό να βγάλει τη δύναμη στο δρόμο. Επιβραδύνοντας, ευχαριστείς τους Ιταλούς για τα κεραμικά δισκόφρενα με την αγωνιστική αίσθηση.

Οδηγώντας την GTO, προσπαθείς να ξεμπερδέψεις τα συναισθήματά σου: Aπό την εξωτερική εμφάνιση που σε αφήνει ξερό μέχρι το κόψιμο της ανάσας στην πρώτη δυνατή επιτάχυνση. Ιδανική θέση οδήγησης και εξωπραγματικός πίνακας οργάνων σου παίρνουν το μυαλό. Με ανθρακονήματα παντού, στροφόμετρο που τελειώνει στις 10.000 rpm, το πρόγραμμα Virtual Race Engineer στον πίνακα οργάνων και shift light στο πάνω μέρος του τιμονιού.

Λίγες και κορυφαίες
Ο ήχος της GTO είναι τόσο πυκνός και πλούσιος που θα μπορούσες να τον ακούς κάθε μέρα. Γίνεται ακόμα καλύτερος υπό φορτίο, σε πλήρη επιτάχυνση, ουρλιάζοντας μέχρι τον κόφτη και έπειτα με 2η, 3η, 4η, σχεδόν όσο γρήγορα διαβάζεις αυτή την πρόταση. Μέχρι τα 200 km/h δεν έχει καν σημασία τι ταχύτητα έχεις.

Με 5η επιταχύνει όπως μια 911 με τρίτη. Κι όμως καταφέρνει να είναι ομοιογενές και η συμπεριφορά της δεν υποδουλώνεται στον κινητήρα. Για την ακρίβεια μπορείς να τη φέρεις πολύ κοντά σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου ως ιδανικό, ρυθμίζοντας τα αντίστοιχα manettino στο τιμόνι. Είτε πιέζοντάς την στην πίστα είτε απολαμβάνοντας τη βόλτα σου και την προσήλωση των περαστικών. Χωρίς υπερβολή, οι 599 GTO έχουν μόνο ένα μειονέκτημα. Το γεγονός ότι έχουν πουληθεί όλες.

Τι λέει το DRIVE
Τι να πεις; Έτσι κι αλλιώς η Ferrari θα φτιάξει μόλις 599 δείγματα αυτής της μηχανικής αρτιότητας, τα οποία όπως φαντάζεσαι έχουν ήδη πουληθεί
Τιμή
€353.300 (στην Αγγλία)
Τεχνολογία
5.999 cc, V12, 2x2 ΕΕΚ, 48v, 670 PS/8.250 rpm, 63,2 kgm/6.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 3,35”, τελική ταχύτητα 335 km/h
Μέση κατανάλωση
17,5 lt/100 km
Εργοστασιακές τιμές

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube