Το Panda στα καλύτερά του. Ικανό εκτός δρόμου, οικονομικό εντός δρόμου. Μακάρι να ήταν και λίγο φθηνότερο…
Η ιδέα του μικρού, ευέλικτου και οικονομικά προσιτού τετρακίνητου θα μας έχει πάντα υποστηρικτές. Μπορεί να μην είναι όσο εντυπωσιακό όσο ένα μεγάλο SUV και μπορεί να μην έχει το αντίστοιχο «κύρος», όμως βάζει τα γυαλιά σε όλα τα δήθεν τετρακίνητα. Ακόμα και με το μικρό, για τα δεδομένα των 4x4, 1.3 MTJ με τους 75 ίππους, τα καταφέρνει μια χαρά εντός, αλλά το σημαντικότερο και εκτός δρόμου.
Οι επιδόσεις από στάση δεν το τιμούν, με 15,9” μέχρι τα 100 km/h, όμως η πραγματικότητα στην καθημερινή μετακίνηση είναι διαφορετική. Τα διαθέσιμα από χαμηλά 19,4 kgm ροπής του ντίζελ και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, το κάνουν ζωντανό στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Και το κυριότερο, χωρίς να φοβάσαι την κατανάλωση. Σε οικονομική οδήγηση, η μέση τιμή πέφτει εύκολα στα 5,0 lt/100km και κατά τη διάρκεια των δοκιμών, με αρκετή πίεση, φτάνει μέχρι στα 6,3 lt/100km.
Panda για όλα
Το βασικό του πλεονέκτημα είναι οι μικρές διαστάσεις. Το ευέλικτο Panda μπορεί να χωθεί και στον πιο στενό χωματόδρομο, και να βρει πέρασμα εκεί που οι άλλοι σταματούν. Έχει γωνίες προσέγγισης 20 μοίρες, ράμπας 20 μοίρες και αναχώρησης 36 μοίρες, με 16 πόντους απόσταση από το έδαφος. Με το χαμηλό βάρος του, κάνει πιο εύκολη τη δουλειά της τετρακίνησης. Η τελευταία, με κωδικό όνομα Torque on Demand έχει αυτόματη λειτουργία, ενώ ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει και το ηλεκτρονικό μπλοκέ ELD σε συνθήκες πολύ μειωμένης πρόσφυσης. Τα χειμωνιάτικα λάστιχα M+S, πρώτης τοποθέτησης, δουλεύουν καλά εκτός δρόμου και ειδικά στην άμμο. Όμως θεωρώ πως θα ταλαιπωρούνται από μεγάλη φθορά στην άσφαλτο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το εσωτερικό, είναι γνωστή ποσότητα με καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Το look militaire, με το χακί στο ταμπλό και τις ταπετσαρίες, του δίνει ένα πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Κατά τα άλλα βρίσκουμε ότι και στα υπόλοιπα, καλά εξοπλισμένα Panda, δηλαδή κλιματισμό, τέσσερις αερόσακους, ηχοσύστημα, ESP και σύστημα stop/start.
Τι λέει το DRIVE
Το Panda 4x4 είναι η καλύτερη εκδοχή του μοντέλου, ειδικά με τον κινητήρα ντίζελ. Δυστυχώς είναι και με διαφορά η πιο ακριβή.
Τιμή από €16.600
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, 75 PS/4.000 rpm, 19,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,9”
0-140 km/h 39,4”
0-400 m 19,9”
0-1.000 m 36,9”
50-80 km/h με 3η 5,2”
80-110 km/h με 4η 9,8”
110-140 km/h με 5η 24,2”
100-0 km/h 44,8 m
Τελική 159 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 3.686 x 1.672 x 1.605 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις Drive
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή και τις επιδόσεις του Panda 4x4 στην απαιτητική πίστα Terradura, στο Supertest του DRIVE Νο199 που θα κυκλοφορήσει στις 15 Απριλίου