Δοκιμάζουμε: VW Golf 1.4 ΤSI 122 PS

Δοκιμάζουμε: VW Golf 1.4 ΤSI 122 PS

Τα έχει όλα, τα κάνει όλα και τα κάνει καλά. Το μικρότερο turbo VW Golf είναι η πιο bulletproof αγορά στην κατηγορία.

Δεν συμπάθησα ποτέ τις Corolla. Κι όμως το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν Corolla. Ούτε για τα Golf έτρεφα ιδιαίτερα αισθήματα. Και έπειτα ήρθε το Golf V. Δεν έπεσα μόνο εγώ θύμα της γοητείας του προηγούμενου Golf. Η πέμπτη γενιά με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το κορυφαίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τη μεγάλη ποικιλία υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπε ο κόσμος το μικρομεσαίο hatchback της γερμανικής εταιρείας. Και δικαίως. Τώρα, το καινούριο μοντέλο έχει πολύ γερές βάσεις για να πατήσει. Άλλωστε χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα με το προηγούμενο μοντέλο, του οποίου ουσιαστικά αποτελεί εξέλιξη. Έχει όμως και πολύ δύσκολο έργο να κάνει.

Άλλο καιροί
Ποτέ δεν λαχτάρησες ένα Golf με τον τρόπο που λαχτάρησες μια Alfa και το πιθανότερο είναι κάτι τέτοιο να μη γίνει ποτέ, αλλά εν τέλει, ακόμα και το παραδοσιακά συντηρητικό Golf έχει το κοινό του – που είναι μεγάλο. Οι συγκρατημένες επιλογές εξασφαλίζουν μια συνολική αποδοχή, αλλά και αρκετά χλιαρά σχόλια ακόμα και από φανατικούς. Παρ’ όλα αυτά, με την τιμή που έχει το καινούριο Golf, η εμπορική του πορεία αναμένεται λαμπρή. Δεν πέρασαν πολλά χρόνια από την εποχή που χρειαζόταν να δώσεις €20-22.000 για να πάρεις ένα ατμοσφαιρικό 1.600άρι με 100 άλογα και τώρα το βασικό 1.4 TSI Trendline με τους 122 ίππους κοστίζει μόλις €17.750. Ακόμα και το πλούσιο Highline είναι οριακά κάτω από τα €20.000. Μοναδική «έλλειψη», το έξτρα ESP που κοστίζει €406 ακριβώς.
Μιλάμε δε για ένα Golf που χάρη στον γνωστό turbo TSI κάθε άλλο παρά «σέρνεται» στο δρόμο. Η αλήθεια είναι ότι τα 1.440 kg που ζυγίζει το 3θυρο πλούσια εξοπλισμένο Golf της δοκιμής μας, έχουν καλμάρει κάπως τα νεύρα του γραμμικού μοτέρ, ο οποίος έχει χάσει λίγη από τη σπιρτάδα του σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Το νέο μοντέλο χάνει δύο δέκατα από στάση στα 100 km/h και από δύο δέκατα έως 1,9’’ στις ρεπρίζ με όλες τις ταχύτητες. Ενδεικτικά οι επιδόσεις του Golf VI είναι 9,6’’ στο 0-100 km/h και 5,1’’, 6,4’’, 8,5’’, 11,3’’ στη ρεπρίζ 80-110 km/h με 3η, 4η, 5η και 6η σχέση.

Νέα ήθη

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το νέο Golf πάσχει από επιδόσεις, αφού αυτές υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του 99% των αγοραστών. Το αυτοκίνητο επιταχύνει, φρενάρει και ταξιδεύει πολύ άνετα και επιπλέον έχει και χαμηλή κατανάλωση (μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km) που γίνεται αρκετά χαμηλότερη αν δεν πιεστεί. Αν όμως πιεστεί, τα οφέλη προκύπτουν από αλλού, αφού το τιμόνι παραμένει αρκετά γρήγορο, το κιβώτιο σαφές και το πάτημα του αυτοκινήτου εξαιρετικά σταθερό. Αν συνυπολογίσεις το επίπεδο της ποιότητας κύλισης που προσφέρει, μιλάμε σίγουρα για έναν κορυφαίο συνδυασμό. Το αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή διέθετε στον εξοπλισμό του σύστημα ελέγχου ευστάθειας και η συμπεριφορά του παραμένει ουδέτερη παντού, με πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και ένα μικρό περιθώριο μετακίνησης της ουράς χάριν τοποθέτησης. Παραμένει πάντως ακατανόητη η επιλογή της ενδεικτικής λυχνίας που αναβοσβήνει ασταμάτητα στο ταμπλό αποσπώντας την προσοχή του οδηγού όταν πατήσεις το κουμπί απενεργοποίησης του ESP... που δεν απενεργοποιείται.

Νέα έθιμα
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για το εσωτερικό του νέου Golf, η σχεδίαση είναι συγκρατημένη, η ποιότητα και η συναρμογή κορυφαίες, το ίδιο και η εργονομία. Η άνετη συμβίωση στο εσωτερικό αυτού του Golf είναι εξασφαλισμένη, με μοναδικό μειονέκτημα τους περιορισμούς που θέτει η απουσία των πίσω θυρών. Συνολικά λοιπόν, το μικρό turbo Golf κάνει όλα όσα χρειάζεσαι σε πολύ υψηλό επίπεδο, και έχει όνομα και κύρος. Πλέον έχει και μια αναλογικά συμφέρουσα τιμή και φαντάζει ως η καλύτερη λύση στην κατηγορία.


Τι λέει το DRIVE
Με χαμηλή τιμή, καλές επιδόσεις και άμα λάχει και χωρίς ESP το TSI 122 PS μπορεί να γίνει η επιλογή του DRIVE στην κατηγορία
Τεχνολογία 1.390 cc, 16V, 2 EEK, turbo, 122 PS / 5.000 rpm, 20,4 kgm / 1.500-4.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 9,6” Τελική 198 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube