Αφού δοκιμάσαμε τις πιο mainstream εκδόσεις του νέου Fiesta σε κάθε πιθανό συνδυασμό κινητήρα στα πάτρια εδάφη, ταξιδέψαμε μέχρι το Βαγιαδολίδ της Ισπανίας για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τις εκδόσεις που από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα τοποθετηθούν στα δύο άκρα της γκάμας του δημοφιλούς μικρού της Ford.
Αναφερόμαστε φυσικά στις εκδόσεις ST-Line και Vignale, τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε συνδυασμό με την ισχυρότερη έκδοση του 3κυλινδρου 1.000άρη EcoBoost. Σ’ αυτή την εκδοχή του, το πολυβραβευμένο μοτέρ, με τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, αποδίδει 140 PS. Είναι δε το ιδανικό για όσους θέλουν να συνδυάσουν την κορυφαία και οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά του Fiesta με ανάλογες επιδόσεις.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Fiesta υστερούν. Απλώς το 140άρι είναι πιο ψυχωμένο και λατρεύει ακόμα περισσότερο το στροφάρισμα ψηλά, χωρίς ωστόσο να χάνει το μεστό τράβηγμα από χαμηλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας που γνωρίσαμε και στις εκδόσεις των 100 και 125 PS. Ο ισχυρός EcoBoost συνδυάζεται με το σαφή και απολαυστικό στη χρήση 6άρι κιβώτιο των μικρότερων εκδόσεων, χωρίς αλλαγές στην κλιμάκωση και, στα χαρτιά τουλάχιστον, έχει τη δύναμη για να επιταχύνει το νέο Fiesta από στάση στα πρώτα 100km/h σε μόλις 9”, αλλά και να στείλει τη βελόνα έως τα 202 km/h. Κι όλα αυτά με την κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλό επίπεδο και να κυμαίνεται, σύμφωνά πάντα με το εργοστάσιο, στα 4,5 lt/100km. Οι εκπομπές CO2 από την άλλη είναι μόλις 102 g/km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS
Όσον αφορά τις δυο διαφορετικές εκδόσεις τώρα, η ST-Line από την ονομασία της και μόνο είναι σαφές ότι έχει πιο σπορ προσανατολισμό. Και το δείχνει αυτό τόσο εξωτερικά όσο και με τις χαρακτηριστικές πινελιές στην καμπίνα. Εμφανισιακά, η πιο «αθλητική» αμφίεση περιλαμβάνει σκουρόχρωμες ζάντες, διαφορετικής σχεδίασης γρίλια στη μάσκα, προφυλακτήρες και αεροτομή, ενώ εσωτερικά εξοπλίζεται μεταξύ άλλων με σπορ καθίσματα και «κοφτό» στο κάτω μέρος του τιμόνι. Επιπλέον, οι εκδόσεις ST-Line κάθονται ένα πόντο χαμηλότερα στο έδαφος και έχουν πιο σφιχτή ρύθμιση στα ελατήρια και στα αμορτισέρ. Στο δρόμο αυτό μεταφράζεται σε ακόμα υψηλότερη πρόσφυση και καλύτερο έλεγχο στο όριο, με την άνεση και την ποιότητα κύλισης να παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο και να δείχνει το δρόμο στην πλειονότητα των ανταγωνιστικών μοντέλων.
Η έκδοση Vignale με τη σειρά της πηγαίνει τον όρο πολυτέλεια στην μικρή κατηγορία σε νέο επίπεδο. Και είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση όσον αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι ο οδηγός χάνει τα οδηγοκεντρικά προνόμια και το κοφτερό τιμόνι που γνωρίσαμε σε κάθε άλλη έκδοση του νέου Fiesta. Πέρα από την χρωμιωμένη μάσκα και τα διακοσμητικά νίκελ στο αμάξωμα, όλη η ουσία στην κορυφαία έκδοση του Fiesta βρίσκεται στην καμπίνα. Εκεί που τα ποιοτικά πλαστικά είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους ντυμένα με δέρμα. Τα καθίσματα είναι επίσης δερμάτινα με όμορφο ανάγλυφο, ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να τονίσουμε ότι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνει τα πάντα. Και όταν λέμε τα πάντα εννοούμε και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της δανέζικης B&O.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ανακοίνωση τιμών για το νέο Ford Fiesta
Περισσότερα για τις νέες εκδόσεις του Fiesta θα πούμε από τον Σεπτέμβριο, οπότε και η έλευσή τους στην ελληνική αγορά θα μας επιτρέψουν μια πιο αναλυτική δοκιμή. Μέχρι τότε να σημειώσουμε ότι οι εκδόσεις Vignale θα είναι διαθέσιμες μόνο με 5θυρο Fiesta και τιμή που θα ξεκινά από τα €17.396 (για τον 100άρι EcoBoost). To ST-Line με τη σειρά του θα είναι διαθέσιμo σε 3θυρο και σε 5θυρο, με την τιμή να ξεκινά από τα €16.691 και στις επιλογές στον κινητήρα να βρίσκεται ο EcoBoost με ισχύ 125 ή 140 PS και ο ντίζελ 1.5 TDCi με 85 ή 120 PS. Παράλληλα, όπως και στα υπόλοιπα Fiesta, η αγορά τους θα συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση οκτώ ετών.
Τι λέει το DRIVE
Η έκδοση των 140 PS ταιριάζει γάντι στη μέχρι σήμερα πιο σπορ έκδοση του νέου Fiesta, ενώ οι εκδόσεις Vignale έρχονται για να αναβαθμίσουν την ποιότητα και την πολυτέλεια στην κατηγορία των σουπερμίνι.
Τιμή Από €16.691 το ST-Line και από €17.396 το Vignale
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 18,3 kgm/1500-5000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.735 x 1.466 mm
Χώρος αποσκευών 303 lt
Βάρος 1.164 kg
Τιμές κατασκευαστή