Είμαι σίγουρος ότι το πρωί μπήκα στην πτήση για Μόναχο, όμως το αυτοκίνητο που βλέπω μπροστά μου τρεις ώρες αργότερα με κάνει να πιστεύω ότι έχω βρεθεί στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού.
Κι αυτό διότι, όπως παραδέχεται η ίδια η BMW, η M550i xDrive έχει φτιαχτεί κυρίως για την αγορά της Β. Αμερικής. Εκεί υπάρχει ακόμα ζήτηση για μεγάλες μπερλίνες –η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα διατεθεί ως Touring– με πανίσχυρους V8 που καταναλώνουν βενζίνη κάτω από το καπό. Έτσι η BMW αποφάσισε να προσφέρει στο αμερικανικό και καναδικό κοινό, και παρεμπιπτόντως και σε εμάς, μια τέτοια 5άρα. Με κορυφαίες επιδόσεις και σπορ διάθεση, που δικαιολογούν την ένταξή της στην οικογένεια των μοντέλων M Performance, αλλά χωρίς τον πιο ακραίο χαρακτήρα της επερχόμενης Μ5.
Η M550i xDrive δεν διαφοροποιείται αρκετά σε επίπεδο εμφάνισης σε σχέση με τις συμβατικές 5άρες. Αν δεν προσέξεις το σηματάκι στο πίσω μέρος, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι δεν πρόκειται για μια 520d ή 530i με το πακέτο Μ. Κάτω από το καπό όμως, υπάρχει ένα... υπερδιπλάσιο μοτέρ από εκείνων. Ο V8 των 4,4 lt διαθέτει δύο twin-scroll τούρμπο και βέβαια άμεσο ψεκασμό, διπλό VANOS και Valvetronic. Το αποτέλεσμα αυτών είναι 462 PS στις 5.500 rpm, αλλά και ένα οροπέδιο ροπής που υπόσχεται να σου κουράσει τον σβέρκο, με 66,3 kgm διαθέσιμα από τις 1.800 ως τις 4.750 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, με πισωκίνητη κατανομή, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου Steptronic Sport, με οκτώ σχέσεις και paddles πίσω από το τιμόνι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 530i
Ανοίγοντας την πόρτα, γίνεται πλέον ξεκάθαρο για τι αυτοκίνητο πρόκειται, από το «M550i» που είναι γραμμένο στα εσωτερικά μαρσπιέ, αλλά και τον ίδιο λογότυπο στο κέντρο του καντράν. Αυτό το τελευταίο είναι η τελευταία προειδοποίηση, για να ξέρεις σίγουρα τι σε περιμένει όταν βάλεις μπρος. Ο κινητήρας ξυπνά με έναν βρυχηθμό, και παραμένει για λίγη ώρα σε ένα ψηλό, γαργαλιστικό ραλαντί, όχι πολύ δυνατό ώστε να ξυπνήσει τους περιοίκους, αλλά αρκετό για να πείσει τον υποψιασμένο γιό του γείτονα ότι όχι, αυτή η 5άρα σίγουρα δεν είναι ούτε 520d, ούτε 530i. Αμέσως μετά όμως ο ήχος υποχωρεί. Στο εσωτερικό, κάθε γενναίο πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από το απολαυστικό γουργουρητό του V8, όμως η εξάτμιση είναι όσο φιμωμένη αρμόζει σε μια λιμουζίνα.
Τα 462 άλογα ίσως δεν ακούγονται εξωφρενικά πολλά για τα 1.810 kg του αυτοκινήτου, όμως η τετρακίνηση περνά στο δρόμο τη διαθέσιμη δύναμη χωρίς την παραμικρή απώλεια σε σπινάρισμα. Η Μ550i εκτοξεύεται από στάση, με 4,0” για το 0-100 km/h, δηλαδή πιο γρήγορα απ’ ό,τι η απερχόμενη Μ5 των 560 PS, και πιάνει περισσότερα από 160 km/h σχεδόν σε όποιο ευθειάκι αποφασίσεις να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Εκτός από τα νούμερα, ο κινητήρας είναι χορταστικός και σε αίσθηση, με αδιάκοπη παροχή δύναμης μέχρι ψηλά, πολύ καλή απόκριση στο Sport πρόγραμμα και βέβαια απολαυστικό ήχο. Από κοντά και το Steptronic, μεταμορφώνεται από τουριστικό αυτόματο με ανεπαίσθητες αλλαγές σε σπορ κιβώτιο που υπακούει ακόμα και σε κατεβάσματα της τελευταίας στιγμής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 520d
Ανεβάζοντας ρυθμό σε ένα δρόμο της περιφέρειας θα εκτιμήσεις το άμεσο εμπρός μέρος της, που υποστρέφει μόνο αν πραγματικά υπερβάλλεις στην ταχύτητα εισόδου, όχι όμως και την περιορισμένη αίσθηση του τιμονιού. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σφίγγουν στα προγράμματα Sport και Sport+, αλλά όχι τόσο ώστε να μειώσουν δραστικά την κλίση. Η τετρακίνηση βέβαια δουλεύει υποδειγματικά, εκτοξεύοντας τη βαριά μπερλίνα από στροφή σε στροφή, οπότε σε δρόμο με σφιχτή χάραξη μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα. Όμως στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το πλαίσιο δεν ακολουθεί τις εντολές του τιμονιού όσο άμεσα θα περίμενες από ένα μοντέλο που φέρει το σήμα «Μ».
Οι άνθρωποι της BMW βέβαια, σου έχουν εξηγήσει νωρίτερα ότι τα μοντέλα Μ Performance δεν θυσιάζουν απολύτως τίποτα από την καθημερινή χρηστικότητα του μοντέλου στο οποίο βασίζονται, οπότε εν μέρει δικαιολογείς αυτή τη συμπεριφορά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαρροή φωτογραφίας και πληροφοριών για τη νέα BMW M5
Διότι τελικά αυτό είναι η BMW M550i xDrive: Μια 5άρα, όπως όλες οι υπόλοιπες, το ίδιο άνετη και ευχάριστη στην καθημερινή χρήση και στο ταξίδι, με τις ίδιες, κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις ημιαυτόνομης οδήγησης που φροντίζουν για την ασφάλειά σου. Με επιπλέον στοιχείο τον ήχο και τις επιδόσεις του V8, που αρκούν για να φέρουν το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού κάθε φορά που σανιδώνει το γκάζι. Όμως δεν είναι και πολλοί αυτοί που θα προτιμήσουν αυτήν την έκδοση, αντί για την επίσης πανίσχυρη M550d xDrive, που μόλις παρουσιάστηκε, ενώ όσοι έχουν πραγματικά σπορ βλέψεις, σίγουρα θα περιμένουν την Μ5.
Τι λέει το DRIVE
Χορταστικά γρήγορη, αλλά όχι τόσο σπορ ώστε να κλέψει αγοραστές από την επερχόμενη Μ5. Μάλλον ούτε και από την Μ550d, τουλάχιστον στην Ευρώπη.
Τιμή €122.474
Τεχνολογία 4.395 cc, V8, 32v, 4 ΕΕΚ, δύο twin-scroll τούρμπο, Valvetronic, 462 PS/5.500-6.000 rpm, 66,3 kgm/1.800-4.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,0”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 204 g/km
Διαστάσεις 4.962 x 1.868 x 1.467 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος 1.810 kg
Τιμές κατασκευαστή