Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz S-Class

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz S-Class

Η νέα S-Class είναι τόσο προηγμένη τεχνολογικά που θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε και μαγική. Άλλωστε η νέα ανάρτηση Magic Ride Control μια τέτοια μίξη υπονοεί...

Ήρεμα, αθόρυβα και με αυτοπεποίθηση, η ασημένια Mercedes-Benz S-Class διασχίζει τον αυτοκινητόδρομο. Ο V8 της S500 με τα 4,7 λίτρα χωρητικότητας με τις δύο τουρμπίνες, ίσα που γίνεται αντιληπτός από την ακοή, καθώς το αυτόματο κιβώτιο επιλέγει την 7η με μια βελούδινη αλλαγή και ρίχνει τις στροφές κάτω από τις 2.000 rpm.

Ο συνδυασμός ταχύτητας και ηρεμίας είναι εντυπωσιακός. Αν εξαιρέσεις κάποιον απόμακρο θόρυβο που προέρχεται από τα λάστιχα και μια ελάχιστη εισροή αέρα από την ηλιοροφή, η ησυχία που επικρατεί με 160 km/h είναι σχεδόν… εκκωφαντική. Το αυτοκίνητο μαζεύει χιλιόμετρα χωρίς την παραμικρή προσπάθεια, διατηρώντας τους επιβάτες του σε ένα «κουκούλι» γαλήνης και εντυπωσιακής άνεσης.

Μεγάλες προσδοκίες
Η έκτη γενιά της S-Class είναι πολλά υποσχόμενη. Η προηγούμενη ήταν ούτως ή άλλως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στο είδος του, έτσι η νέα ναυαρχίδα της Mercedes-Benz έπρεπε να υπερβεί όλες τις προσδοκίες που δημιούργησε από τη στιγμή της παρουσίασή της, στις αρχές Μαΐου. Με λίγα λόγια, η νέα S- Class είναι ένα πραγματικό φρούριο τεχνολογίας, με αποκλειστικό σκοπό να υπερκεράσει όλα τα αυτοκίνητα της πολυτελούς κατηγορίας, όπως η BMW Σειρά 7, το Audi A8, η Jaguar XJ και το Lexus LS.

Ο πρόεδρος της Mercedes-Benz, Ντίτερ Τσέτσε, παραδέχεται πως η νέα S- Class έχει να φέρει σε πέρας μια εντελώς διαφορετική αποστολή από του μοντέλου που αντικαθιστά. Θα παράγεται σε έξι διαφορετικές εκδόσεις, περιλαμβανομένης και της έκδοσης με το μακρύ μεταξόνιο. Μάλιστα την επόμενη χρονιά θα μπει στην παραγωγή και έκδοση με ακόμα μακρύτερο. Αυτή η τελευταία, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα προσφέρει «υπηρεσίες» λιμουζίνας για να ανταγωνιστεί τις Bentley Mulsanne και Rolls-Royce Ghost και σχεδιάζεται να είναι η βάση για την επιστροφή της Pullman, της θρυλικής S-class 600 του ’63. Επίσης θα υπάρχουν κουπέ και κάμπριο εκδόσεις.

Σημαντική προσπάθεια κατέβαλαν οι Γερμανοί να επικαιροποιήσουν την εμφάνιση της νέας S-class και, κατά τη γνώμη μας, το κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό. Η εξωτερική σχεδίαση, με σαφώς περισσότερο ανάγλυφο στο αμάξωμα, είναι μια επιτυχημένη εξέλιξη της απερχόμενη έκδοσης. Η μάσκα έχει μεγαλώσει, το ίδιο και τα φώτα που απέκτησαν και πιο γωνιώδη φόρμα, έτσι ώστε να προσδίδουν μεγαλύτερο κύρος. Εντυπωσιακό οπτικό εφέ αποτελεί το μεγάλο νεύρο που διατρέχει όλο σχεδόν το πλαϊνό του αμαξώματος. Οι διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο δεν έχουν αλλάξει σημαντικά. Η Long Wheel Base που δοκιμάζουμε είναι 2,1 cm μακρύτερη, 2,9 cm πιο φαρδιά και 1,1 cm ψηλότερη από την προηγούμενη. Εκεί που έχει γίνει σημαντική δουλειά είναι στην αεροδυναμική του αμαξώματος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει την κορυφαία τιμή cd 0,24, ενώ στην S300 Blue Tec Hybrid πέφτει στο 0,23, χάρη στις κινητές γρίλιες της μάσκας, την σχεδόν καθολική επένδυση του πατώματος και λεπτομερειακής δουλειάς στους θόλους των τροχών.

Το πλαίσιο της νέας S- Class είναι πολύ προσεκτικά επανασχεδιασμένο και το αμάξωμά της εξ ολοκλήρου αλουμινένιο. Στην εσωτερική δομή χρησιμοποίησαν αλουμίνιο με χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής, διαμορφωμένο εν θερμώ και πλαστικά εξαρτήματα. Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη S500 είναι κατά πέντε κιλά βαρύτερη από την απερχόμενη, με τη ζυγαριά να σταματά στα 1.940 kg. Από την άλλη, η μικρή αύξηση βάρους μεταφράζεται σε μεγάλη αύξηση της ακαμψίας, η οποία με τη σειρά της είναι η μαγιά για μείωση των κραδασμών και σαφώς ανώτερη ποιότητα κύλισης.

Οξύμωρο Νο1: Οικονομική και οικολογική
Η γκάμα των κινητήρων παραμένει σχεδόν ίδια με της προηγούμενης. Οι δύο νέες προσθήκες είναι ένας 3λιτρος V6 ντίζελ με 258 PS στην S350 BlueTEC και ένας 4κύλινδρος ντίζελ 2,1 λίτρων με απόδοση 207 PS, ο οποίος θα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 27 PS. Η έκδοση αυτή θα είναι η S300 BlueTEC Hybrid και θα έχει συνδυασμένη ιπποδύναμη 231 PS. Θα είναι και οι δύο εξαιρετικά αποδοτικές με μέση κατανάλωση 5,0 και 4,4 lt/100km αντιστοίχως. Η Mercedes-Benz αναμένει το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην Ευρώπη να το μοιραστούν ακριβώς αυτές οι δύο εκδόσεις. Θα υπάρχει και μια ισχυρότερη υβριδική έκδοση, η S400 Hybrid, η οποία θα κινείται από ένα θερμικό, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα V6 με χωρητικότητα 3,5 λίτρων και ένα ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυασμένη ιπποδύναμη της S400 Hybrid φτάνει τους 306 PS και η μέση κατανάλωση τα 6,3 lt/100 km.

Το δικό μας αυτοκίνητο δοκιμής ωστόσο, είναι η προσωρινή ναυαρχίδα της γκάμας, η έκδοση που έχει και τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.

Όπως προαναφέραμε, κινείται από έναν V8 με δύο τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 455 PS στις 5.250 rpm, 20 περισσότερους από την προηγούμενη. Η ροπή φτάνει στα 71,5 kgm από τις 1.800 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω του γνωστού αυτόματου κιβωτίου 7G-TRONIC. Σε κάποιες αγορές, θα διατίθεται και η τετρακίνητη έκδοση 4MATIC.

Οξύμωρο Νο2: Λιτή πολυτέλεια
Η σχεδίαση της νέας S-Class αντανακλά τη φιλοσοφία μιας νέας γενιάς σχεδιαστών της Mercedes-Benz. Στο εσωτερικό εντυπωσιάζει η απέριττη πολυτέλεια του ταμπλό και το αψεγάδιαστο φινίρισμα, που το καταλαβαίνεις ακόμα και από το τελείωμα της δερμάτινης επένδυσης μέσα στις πόρτες. Ο εξοπλισμός άνεσης έχει επίσης μια ατελείωτη λίστα. Μπορείς να έχεις από θερμαινόμενα υποβραχιόνια και μασάζ στα εμπρός καθίσματα που προσομοιάζει αυτό με την καυτή πέτρα, μέχρι ένα εκπληκτικής πιστότητας high end ηχοσύστημα της Burmester με 24 ηχεία. Η S-Class προσφέρει καλύτερη άνεση και χώρους από ποτέ. Η άνεση και ταυτόχρονα η στήριξη των καθισμάτων σου φέρνουν δάκρυα στα μάτια, ενώ οι ρυθμίσεις που μπορείς να κάνεις τείνουν στο άπειρο. Τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι κορυφαία. Ανάλογο είναι και το συνταίρισμά τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η S-Class να μπορεί να συγκριθεί άνετα με τις Mulsanne και Ghost στο τομέα της ικανοποίησης και της περηφάνιας των κατόχων τους.

Όσον αφορά τους χώρους, η νέα S500 LWB προσφέρει 1,2 cm επιπλέον αέρα για το κεφάλι, 1,4 για τους ώμους και 1,2 cm για τους αγκώνες, σε σχέση με την προηγούμενη. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν 1,4 cm παραπάνω χώρο για τα γόνατά τους και 9 mm για τους ώμους. Επιπλέον τα πίσω καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν με πέντε διαφορετικούς τρόπους, από μια «κανονική» θέση μέχρι τη λεγόμενη First Class.

Τα στοιχεία της ασφάλειας είναι αρκετά για να γεμίσουν μια εγκυκλοπαίδεια. Βέβαια κάποια από αυτά, όπως οι πίσω ζώνες με ενσωματωμένους αερόσακους ή η νυχτερινή όραση και το cruise control με διατήρηση της απόστασης ασφαλείας και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωσης ανάγκης, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα συνδεσιμότητας τα οποία είναι «χτισμένα» γύρω από μια μονάδα WLAN Hot Spot, η οποία με τη σειρά της είναι μέρος ενός καινούργιου συστήματος multimedia.

Ισοπεδωτική
Βάζεις το μάλλον παλιομοδίτικο μαύρο πλαστικό κλειδί στη μίζα και ο κινητήρας έρχεται στη ζωή με έναν απαλό βόμβο, προτού πιέσεις μισό κλικ προς τα πίσω τον λεβιέ κι αρχίσεις να κινείσαι. Μέσα στα πρώτα δύο χιλιόμετρα μπορείς να υποκλιθείς στην τεχνολογικά προηγμένη ανάρτηση και στον τρόπο με τον οποίο περνά πάνω από λακκούβες, διατηρώντας ταυτόχρονα απολύτως αλφαδιασμένο το αμάξωμα. Γίνεται επίσης άμεσα αντιληπτό το ανεπαίσθητο επίπεδο θορύβου. Η S500 μαζεύει χιλιόμετρα με ισοπεδωτική άνεση και ηρεμία, υπογραμμίζοντας με εμφατικό τρόπο την προτεραιότητα που είχε θέσει η Mercedes-Benz για μηχανολογικό ραφινάρισμα.

Ο στόχος των μηχανικών από τη Στουτγάρδη δεν ήταν απλώς να ανταγωνιστούν το Audi A8 ή τις BMW 7 και Jaguar XJ όσον αφορά την εκλέπτυνση της κύλισης, αλλά να αποκτήσει αυτή τη μεταξένια ποιότητα λειτουργίας που έχουν οι Flying Spur και Ghost. Το ξεκάθαρο μήνυμα που θέλει να εκπέμψει η νέα S-class είναι λιγότερο σπορ προσανατολισμός και μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια.

Υπάρχει αρκετή δύναμη κάτω από το καπό για να επιταχύνει αποφασιστικά το αυτοκίνητο όταν πατήσεις το γκάζι στο πάτωμα. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η νέα S500 χρειάζεται 4,8’’ για το 0-100 km/h. Δηλαδή 0,2’’ λιγότερα από την προηγούμενη. Το καλύτερο όμως είναι η εκπληκτική σταθερότητά της, καθώς πλησιάζει την τελική των 250 km/h. Η S-Class διατηρεί υψηλότατη μέσω ωριαία, με χαρακτηριστική άνεση και αρχοντιά, πράγμα που την κάνει έναν ακούραστο διηπειρωτικό ταξιδευτή. Στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο της. Οι μακριές σχέσεις και η άφθονη ροπή κάνουν την οδήγηση μια χαλαρωτική και ποιοτική διαδικασία. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι είτε είσαι ο οδηγός είτε βρίσκεσαι με τα πόδια απλωμένα στο πίσω κάθισμα. Την καλή απόκριση του κινητήρα υποστηρίζει και το κιβώτιο, που έχει αποκτήσει νέα χαρτογράφηση και είναι καλύτερο από ποτέ.

Κουκούλι
Επομένως ναι, η απόδοση και το κιβώτιο είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Ωστόσο η κορωνίδα των επιτευγμάτων της νέας S-Class είναι ο τρόπος με τον οποίο «νταντεύει» τους επιβάτες της. Είτε στην πόλη, με χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, είτε στον αυτοκινητόδρομο, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι απλώς σε κορυφαίο επίπεδο. Το ίδιο και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος. Επίσης το επίπεδο κραδασμών, θορύβου και τραχύτητας είναι από τα πιο χαμηλά που μπορείς να συναντήσεις σε αυτοκίνητο.

Τα αρνητικά; Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, με μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα, παρόλο που παρέχει περισσότερη σιγουριά και πιο σωστό βάρος από της προηγούμενης, παραμένει κάπως «συνθετικό» σε αίσθηση και με περίεργο ζύγισμα γύρω από την ευθεία. Πιθανώς να είναι μια παράπλευρη απώλεια από τα συστήματα ασφάλειας που έχει προγραμματιστεί να υποστηρίζει, όπως για παράδειγμα τη διατήρηση σταθερής πορείας στη λωρίδα. Δεν πρόκειται για σημαντικό μειονέκτημα –μπορείς να οδηγείς με αυτοπεποίθηση την S500 ακόμα και σε επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους, ωστόσο σε ένα αυτοκίνητο που υπερέχει τεχνολογικά σε τόσους πολλούς τομείς θα περίμενες ένα τιμόνι που να σε βοηθά σε καλύτερη τοποθέτηση στις στροφές.

Η ψηλά τοποθετημένη εταζέρα, σε συνδυασμό με τα τεράστια μαξιλάρια των πίσω επιβατών, το κεκλιμένο πίσω τζάμι και τις φαρδιές κολόνες, περιορίζουν την ορατότητα. Έχω την αίσθηση πως η ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως η ειδοποίηση του νεκρού σημείου, επέτρεψαν στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία, αγνοώντας βασικές αρχές, όπως η καλή περιμετρική ορατότητα. Μειωμένη είναι και η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ και σε αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους κάτι τέτοιο είναι φάουλ.

Γίνεται και καλύτερη;
Πέρα από αυτά και την αρχική μας γκρίνια για το μάλλον φθηνό κλειδί, η νέα S-Class είναι κορυφαία. Μας είναι πραγματικά δύσκολο πως θα μπορούσε βελτιωθεί περαιτέρω. Κι αυτό διότι σε σχέση με την προκάτοχό της δεν είναι απλώς βελτιωμένη, αλλά έχει κάνει ένα μεγάλο άλμα. Αυτό που σου μένει στο μυαλό ύστερα από την πρώτη επαφή είναι αυτή η αίσθηση συνολικής υπεροχής. Τα επιτεύγματά της επισκιάζουν άνετα τις οποίες μικρές αδυναμίες της. Μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz κάθε νέα S-Class να φέρνει τεχνολογικές καινοτομίες και η αλήθεια είναι πως ούτε η νέα μας απογοήτευσε. Αντιθέτως από τεχνολογικής άποψης είναι ξεκάθαρα ένας πρωτοπόρος. Απλώς θα πρέπει κάποιος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τοποθετήσει στο βασικό μοντέλο κάποια από τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού ενός ατελείωτου καταλόγου.

Κάτι τέτοιο συνέβη και με το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή. Περισσότερα από τα μισά στοιχεία εξοπλισμού ανήκαν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως η οδήγησή του είναι μια τρομερά χαλαρωτική διαδικασία. Είναι γρήγορη, με λογική κατανάλωση, άνετη, ήσυχη, σχεδόν «θωπευτική», με ένα εσωτερικό που τέρπει τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και πρακτικότητας. Συνδυάζει την καλβινιστική αίσθηση του καθήκοντος με μια σχεδόν βρετανική αύρα πολυτέλειας. Θα μπορούσε άνετα να πάρει τον τίτλο της καλύτερης Mercedes-Benz που έχει ποτέ φτιαχτεί.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα S-Class σε σχέση με την προκάτοχό της δεν είναι απλώς βελτιωμένη, αλλά έχει κάνει ένα μεγάλο άλμα. Αυτό που σου μένει στο μυαλό ύστερα από την πρώτη επαφή μαζί της είναι μια αίσθηση συνολικής υπεροχής
Τιμή από € 124.450 η απλή S500 και € 133.100 η Long
Τεχνολογία 4.663 cc, V8, 32v, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, 455 PS/5.250 rpm, 71,5 kgm/1.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 199 gr/km
Διαστάσεις 5.246 x 1.899 x 1.491 mm
Βάρος 1.940 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube