Πέρα από το ότι είναι μεγαλύτερη και καλύτερη, η νέα Mercedes-Benz C-Class είναι και πιο ενδιαφέρουσα παρά ποτέ από οδηγική άποψη – κάτι σημαντικό δεδομένου του ανταγωνισμού που θα αντιμετωπίσει.
Οδηγήσαμε και την πετρελαιοκίνητη C250 BlueTEC, με τον γνωστό από παλαιότερα κινητήρα των 2,2 λίτρων, και βρήκαμε ότι δεν έχει την ομαλή κι εκλεπτυσμένη λειτουργία των άμεσα ανταγωνιστικών της ντίζελ μοντέλων.
Γι’ αυτό και δεν μας εξέπληξε το γεγονός ότι η Mercedes εξυμνεί τις αρετές του νέου 2λιτρου, 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού και περιμένει η C250 CGI να είναι το μπεστ-σέλερ της σειράς παγκοσμίως.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Όσο καλή περιμένεις. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 7 PS σε σχέση με την προηγούμενη C250 των 1,8 λίτρων. Πιο σημαντική είναι όμως η αύξηση της ροπής κατά 4 kgm και το γεγονός ότι αυτή αποδίδεται 800 rpm χαμηλότερα από πριν. Σε συνδυασμό με τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 25 kg, οι παραπάνω αυξήσεις δίνουν στη C250 (που προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων) επιταχύνσεις που επισκιάζουν την αντίστοιχη αυτόματη BMW 320i. Στο 0-100 km/h η Mercedes, με επίδοση 6,6”, είναι 1,0” πιο γρήγορη από την BMW.
Ο 2λιτρος κινητήρας είναι αυτός που κινεί τις Α-Class, B-Class και GLA, αλλά γυρισμένος κατά 90 μοίρες ώστε να τοποθετηθεί κατά μήκος του αυτοκινήτου. Επιταχύνει το κλασάτο 4θυρο σεντάν ζωηρά και ομαλά, ενώ στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται εντυπωσιακά αθόρυβος.
Γενικά δεν χρειάζεται να στύβεις τον κινητήρα για να κινείσαι γρήγορα. Η μέγιστη ροπή των 35,7 kgm αποδίδεται σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών, από τις 1.200 έως και τις 4.000 rpm, χαρίζοντας στην C250 ελαστικότητα και ρεπρίζ που θα ικανοποιήσουν ακόμα και τον πιο φανατικό οπαδό των ντίζελ.
Οι σωστά διαλεγμένες σχέσεις μετάδοσης του αυτόματου κιβωτίου, σε συνδυασμό με την κορυφαία στην κατηγορία αεροδυναμική, δίνουν στη C250 οικονομία βενζίνης και εκπομπές CO2 (5,3 lt/100km και 123 g/km αντίστοιχα) που πάλι επισκιάζουν την αυτόματη BMW 320i.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε τη νέα αερανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) που προσφέρει εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης. Η απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου είναι εντυπωσιακή, όπως και η μόνωση του θορύβου από τα λάστιχα, δίνοντας στη C-Class έναν ιδιαίτερα ξεκούραστο χαρακτήρα.
Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης εξαιρετικό. Προσφέρει ευρεία επιλογή προγραμμάτων λειτουργίας και, αν το ρυθμίσεις στο Sport, κάνει τη C250 ευχάριστα ευέλικτη, ενώ τα 18άρια λάστιχα (επίσης έξτρα) παρέχουν άφθονη πρόσφυση.
Να την αγοράσω;
Η απάντηση είναι σίγουρα ναι – αν δεν σας πτοούν τα πάγια έξοδα και τεκμήρια των 2.000 κυβικών. Κι εδώ είναι το μόνο σημείο στο οποίο η νέα C250 υστερεί σε σχέση με την προηγούμενη, των 1.800 κυβικών.
Κατά τα άλλα η νέα C-Class είναι συνολικά πολύ καλύτερη από την παλιά, και η καινούργια, πιο στιλάτη και ευρύχωρη καμπίνα την κάνει πιο ευχάριστη ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις. Με μια μόνο επιφύλαξη: Το νέο σύστημα πολυμέσων Comand, παρά το touchpad που απέκτησε, έχει ένα αχρείαστα περίπλοκο interface με πέντε διαφορετικούς τρόπους να αλλάζεις μενού, ενώ μια απλή εντολή μέσω οθόνης αφής θα αρκούσε.
Αυτό μοιάζει πταίσμα, αλλά για κάποιους πιο “techno-freak” αγοραστές ενδέχεται και να μετρήσει αρνητικά.
Τι λέει το AUTOCAR
Σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και ικανή να διεκδικήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας. Μόνο που έχει πλέον 2.000 αντί για 1.800 κυβικά…
Τιμή από € 41.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 211 PS/5.500 rpm, 35,7 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
Τελική ταχύτητα 250* km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 123 gr/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Βάρος 1.405 kg
Στοιχεία κατασκευαστή. *Ηλεκτρονικά περιορισμένη