Στην ανανεωμένη AMG A45, ο ανασχεδιασμός σε μάσκα, προφυλακτήρες, φώτα και αεροδυναμικά βοηθήματα δεν κάνει σχεδόν καμία διαφορά.
Ούτε και στην καμπίνα έχει αλλάξει κάτι σε υλικά ή συναρμολόγηση που να διατυμπανίζει την ανανέωση. Οι ουσιαστικές αλλαγές είναι επιμελώς κρυμμένες από το μάτι και απευθύνονται στον τυχερό τον οποίο σφιχταγκαλιάζει το πληθωρικό μπάκετ από αλκαντάρα.
Καθότι ο άσπονδος εχθρός που ονομάζεται Audi RS3 έσπασε το φράγμα των 360 ίππων, η απάντηση της Mercedes-AMG (και όχι Mercedes-Benz πλέον) δεν άργησε να έρθει. Έτσι βελτιώνοντας στα σημεία τον «International Engine of the Year» του 2014 και 2015 για τα 1,8 έως δύο λίτρα, αύξησε την ισχύ στους 381 ίππους από τους 360 και τη ροπή στα 48,4 kgm από τα 45,9. Επιπρόσθετα κόντυνε το βήμα από την 3η έως και την 7η στο κιβώτιο AMG Speedshift DCT και το έκανε πιο γρήγορο στις αλλαγές και ικανό να διαχειρίζεται περισσότερη ροπή. Eυτυχώς δεν άλλαξε τη χειροκίνητη λειτουργία που δεν ανεβάζει στον κόφτη ούτε κατεβάζει στο σανίδωμα.
Το άλλο νέο έχει να κάνει με το έξτρα πακέτο AMG Dynamic Plus, που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ εμπρός διαφορικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ κι ένα κουμπί για τα κλαπέτα της εξάτμισης. Ελέγχεται με το Dynamic Select, έναν περιστροφικό διακόπτη με τον οποίο διαλέγεις Comfort, Sport, Sport+ και Race. Υπάρχει επίσης και επιλογή Individual για το δικό σου συνδυασμό ρυθμίσεων.
Για να δούμε τι κάνουν όλα τα παραπάνω αφήσαμε πίσω μας το pit lane του Lausitzring, με πλοηγό την AMG GT και οδηγό το θρύλο του DTM Berndt Schneider. Ήδη από το πρώτο σανίδωμα καταλαβαίνεις ότι η φρεσκαρισμένη Α45 ορμά στις ευθείες με περισσότερη λύσσα από πιο χαμηλές στροφές και με μεγαλύτερη ζωντάνια όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Οι μπαλωθιές από την εξάτμιση στα ανεβάσματα και τα σκασίματα στα κατεβάσματα είναι και πάλι εδώ, με ένταση που σε ανατριχιάζει. Ειδικά με το διακόπτη του Dynamic Select του AMG Dynamic Package να δείχνει Race. Σε αυτή την περίπτωση, η αναβάθμιση σε τετρακίνηση και launch control ρίχνει το ήδη διαστημικό 4,6” για τα 0-100 km/h (4,7” μετρημένο στη Θήβα - βλ. video) στα 4,2”. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει η Mercedes-AMG και δεν έχουμε κανένα λόγο να την αμφισβητήσουμε.
Κι εάν μέχρι τώρα η A45 σε έφτιαχνε μια φορά, με το Dynamic Package θα σε φτιάξει ακόμα περισσότερο. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση κόβει με το μαχαίρι τις φλυαρίες, ακόμα κι εάν πρέπει να στρίψεις ενώ ήδη φρενάρεις ή όταν κλωτσάς το φρένο με το κοντέρ να σημαδεύει τα 210. Αρκεί να είσαι υποτυπωδώς λογικός στην ταχύτητα εισόδου και το μπλοκέ κάνει τη μουσούδα της A45 ακόμα πιο υπάκουη, δίνοντάς σου την ευκαιρία να επιταχύνεις σημαντικά πιο νωρίς στην έξοδο της στροφής. Από εκεί και πέρα η τετρακίνηση βάζει τη δύναμη κάτω με ανείπωτη ευκολία κι ένα γλυκό γλίστρημα με τα τέσσερα ως αντίδραση στην υπερβολή. Το τιμόνι εξακολουθεί να είναι ελαφρύ, αλλά πάνω απ’ όλα ακριβές, έτσι ώστε να σου τονώνει την αυτοπεποίθηση και η A45 πατά εκεί που θέλεις, με τρόπο ξεκάθαρα σπορ και αποτελεσματικότητα εξώκοσμη.
Το μόνο μας παράπονο μέχρι σήμερα ήταν η λίγο τεμπέλικη ανταπόκριση του κιβωτίου. Οι μηχανικοί δούλεψαν πάνω σε αυτό και φαίνεται πως η ακοή του βελτιώθηκε ουσιαστικά, αφού τώρα τ’ «αυτιά» του ακούνε καλύτερα και μεταφέρουν την όποια εντολή πιο γρήγορα στον εγκέφαλο. Αυτό φαίνεται περισσότερο όταν προσπαθείς να κατεβάσεις, ξεζουμίζοντας παράλληλα τους αεριζόμενους των 350 mm εμπρός και 330 mm πίσω, που μετριάζουν την ορμή της A45 με αποτελεσματικότητα και συνέπεια ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες.
Φινιρίσματα
Με δεδομένο ότι η τεχνογνωσία και το μεράκι της AMG έκαναν την κορυφαία A-Class μια απρόσμενα εκρηκτική σπορ έκπληξη, κανείς δε σκεφτόταν να ζητήσει κάτι παραπάνω. Το σκέφτηκε όμως η Mercedes-AMG και –καθότι η BMW M2 δεν αργεί και πολύ ακόμα- την αναβάθμισε ουσιαστικά σε hardware και software, έτσι ώστε το απόλυτο σπορ χάτσμπακ να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον πήχη.
Τι λέει το DRIVE
Ακόμα πιο εκρηκτική, ακόμα πιο «αντρική» κι ακόμα πιο αποτελεσματική, η AMG 45 κατ’ ουσία ισχυροποιεί τη θέση της ως το απόλυτο σπορ χάτσμπακ. Έτσι απλά.
Τιμή από € 49.000 (εκτιμώμενη, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 381 PS/6.000 rpm, 48,4 kgm/2.250-5.000 rpm, ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αυτόματη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,2”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162 g/km
Διαστάσεις 4.367 x 1.780 x 1.417 mm
Τιμές κατασκευαστή