Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Camaro Z/28

Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Camaro Z/28

Πρόκειται για ένα σοβαρό «όπλο» για την πίστα με έναν συγκλονιστικό 7,3λιτρο μοτέρ V8, αλλά και μεγάλο πρόβλημα βάρους.

Η Chevrolet Camaro Z/28 αποτελεί το «άλλο» εμβληματικό αμερικανικό muscle car, με παρόμοια παγκόσμια απήχηση με αυτή της Ford Mustang, που αφήνει το ίχνος του στο αυτοκινητικό τοπίο από το 1966.

Η Chevrolet τότε χρειαζόταν μια ειδική ομολογκασιόν για να χτυπήσει τη Mustang στις πίστες της Β. Αμερικής. Πίσω από το τιμόνι της Camaro Z/28 ο μεγάλος πιλότος Mark Donahue βοήθησε τη Chevrolet να νικήσει στο πρωτάθλημα SCCA Trans-Am το 1968 και 1969. Και μάλιστα, το 1968, πάτησε το ψηλότερο σκαλί του πόντιουμ δέκα φορές. 

Η Z/28 παρουσιάστηκε σε διάφορα σχέδια μέχρι το 2002, οπότε και η Camaro μπήκε στο ράφι. Ευτυχώς και προς τέρψη των φανατικών οπαδών της, το 2009, η Chevrolet αναβίωσε τη μυθική Camaro. Πέντε χρόνια αργότερα, η Z/28 επιτέλους ξαναγυρνά στους βορειοαμερικανικούς δρόμους.

Πίστα κι άγιος ο Θεός
Όπως ήταν και η αρχική στόχευση του μοντέλου, έτσι και η τελευταία Z/28 είναι ένα αυτοκίνητο κατά κύριο λόγο εστιασμένο στην πίστα. Κάτι ανάλογο μιας Porsche 911 GT3 RS. Οπότε, η δίαιτα ήταν ένα από τα κύρια μελήματα της Chevrolet. Αφαίρεσε λοιπόν τον κλιματισμό, εξοικονομώντας 13 κιλά κι έκανε το πίσω τζάμι πιο λεπτό, κερδίζοντας άλλα 400 γραμμάρια. Το νέο πακέτο σε ζάντες/λάστιχα έκοψε ακόμα 22 kg, παρά τα υπερμεγέθη και μέτριας πρόσφυσης τετράπαχα πιστάδικα Pirelli P Zero Trofeo R των 305 mm. Και τέλος, τα γιγαντιαία κάρμπον-κεραμικά δισκόφρενα -394 mm μπροστά και 390 mm πίσω- που μοιράζεται με την επερχόμενη C7 Corvette Z06 εξοικονόμησαν άλλα 10 kg.

Από αυτήν την τελευταία προέρχεται και το μοτέρ που βρίσκεται κάτω από το καπό της Camaro Z/28: Ένας 7,3λιτρος κινητήρας V8, ο περιβόητος LS7, που με σύστημα ξηρού κάρτερ αποδίδει 511 PS. Το μοτέρ κατεβάζει τη δύναμή του στο δρόμο μέσω ενός 6αριού χειροκίνητου σασμάν Tremec TR6060 και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen.

Κατά τα λοιπά, οι μηχανικοί της Chevrolet πρόσθεσαν διάφορα, περιλαμβανομένου του «Fly Car Mode» που τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητο για τις «απογειώσεις του» στο Nürburgring και προγραμματίστηκε για να χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες ύψους κύλισης. Το αποτέλεσμα είναι το μοτέρ της Z/28 να μην κόβει την παροχή ισχύος όταν οι τροχοί χάνουν την επαφή τους με το δρόμο.

Παχουλή και γρήγορη
Η νέα Chevrolet Camaro Z/28 πρόκειται για ένα τρομακτικά γρήγορο αυτοκίνητο και όλες αυτές οι βελτιώσεις και οι τροποποιήσεις έχουν το μερτικό τους στην πίστα. Έτσι η μεγάλη Z/28 Coupé κρατά το ρυθμό μια καλά οδηγημένης 911 GT3 RS 4.0 σε μια πίστα όπως το Grattan Raceway των 3,2 km στο δυτικό Michigan. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V8 ακούγεται φανταστικά και έχει ροπή περίσσεμα, ενώ ανεβάζει με μπρίο, ουρλιάζοντας μέχρι της 7.000 rpm, λες και πρόκειται για μοτέρ με τα μισά κυβικά. Τα ειδικά αμορτισέρ Multimatic είναι εξίσου εντυπωσιακά στον έλεγχο της Z28 στο δρόμο, αλλά δεν μπορούν από μόνα τους να κρύψουν τα 1.732 kg της Camaro Z/28.

Αυτό είναι και το θεμελιώδες μειονέκτημα της Z/28: Είναι αναθεματισμένα βαριά! Στις στροφές χαμηλής ταχύτητας και στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης, η Z/28 δεν είναι αυτό που θα λέγαμε αργή, αλλά η κινούμενη μάζα της μπορεί να γίνει εκνευριστική.

Το ακριβές, αλλά και αναίσθητο τιμόνι, η βαριά μετάδοση, η όχι και κορυφαία αίσθηση των φρένων και η έκκεντρη τοποθέτηση του πεντάλ του, έρχονται να την επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο. Είναι βέβαια ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο στην πίστα και κάνει πειθήνια ό,τι ακριβώς τη σχεδίασε η Chevrolet να κάνει, αλλά το εκτελεί σαν ταύρος σε υαλοπωλείο. Διότι δεν τη διακρίνει εκείνη η ακρίβεια και η ανάγλυφη αίσθηση των ελαφρών αυτοκινήτων πίστας.

Είναι πολλά τα λεφτά Chevy
Και εδώ ακριβώς είναι που φαίνεται ότι η πλατφόρμα «Zeta» της GM έχει αρχίσει να δείχνει τα χρονάκια της. Προφανώς, τα αναβαθμισμένα μηχανολογικά μέρη ενός Opel Insignia OPC πάνω στη Zeta μπορεί να συμπεριφέρονται εντυπωσιακά στο δρόμο, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πίστας.

Παρά το αρνητικά της, η Z/28 πρεσβεύει μια καλοδεχούμενη και τίμια αίσθηση από muscle car. Χώρια που αποδεικνύεται ιδιαίτερα συμμετοχική με το χειροκίνητο σασμάν. Παρόλα αυτά μια κομπρεσοράτη Camaro ZL1 είναι 25% πιο φθηνή, 15% πιο δυνατή και έτη φωτός πιο φιλική στο δημόσιο δρόμο. Από την άλλη, η Z/28 είναι ταχύτερη στην πίστα, αλλά και πάλι σου πέφτει βαρύ να πληρώσεις στην τιμή μιας Porsche Cayman GTS, τo δεύτερη καλύτερη Camaro στην γκάμα της Chevrolet. Ακόμα κι αν συνυπολογίσεις την πλούσια ιστορία του σήματός της. 

Τι λέει το DRIVE
Αν δεν ξημεροβραδιάζεσαι στην πίστα, με τα 3/4 των χρημάτων μιας Z/28 αγοράσεις μια ZL1, κάνεις την ίδια λεζάντα στο δρόμο και την ξυρίζεις σε κόντρα στο φανάρι.
Τιμή από $ 75.000 (€45.150 εκτιμώμενη στην Ευρώπη)
Τεχνολογία 7.008 cc, V8, 32v, σειριακός ψεκασμός, 511 PS/6.300 rpm, 64,9 kgm/4.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο Tremec TR6060 έξι σχέσεων, πίσω κίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
4,2”
Tελική ταχύτητα 282 km/h
Κατανάλωση δ/α
Εκπομπές CO2 δ/α
Διαστάσεις 4.884 x 1.953 x 1.330 mm
Βάρος 1.732  kg
Στοιχεία κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube