Αν το δεις ψυχρά, το βάρος ενός υβριδικού συστήματος δεν είναι και πολύ ταιριαστό με το σπορ οδηγικό ταλέντο της Σειράς 3.
Όμως τα υβριδικά μοντέλα είναι πλέον ενεργό κομμάτι της αγοράς και η BMW αναγκαστικά ευθυγραμμίζεται με αυτό. Προκειμένου μάλιστα να αποκτήσει περισσότερο εμπορικό νόημα, η υβριδική έκφραση της 3άρας δεν είναι πλέον η ακραία 3λιτρη ActiveHybrid3 των 340 ίππων αλλά η πολύ πιο καθημερινή και plug-in 330e. Το καπό της κρύβει το βενζινοκίνητο 2λιτρο TwinPower Turbo μοτέρ της 320i που αποδίδει 184 ίππους και συνεργάζεται με το 8άρι αυτόματο της ZF. Στο τελευταίο έχει προσαρμοστεί ένα ηλεκτρομοτέρ 88 ίππων, που ανεβάζει τη μέγιστη συνολική απόδοση στους 252 ίππους.
Με τη ζυγαριά στα 1.660 κιλά, τα 0-100 km/h σε 6,1” είναι μια επίδοση ενδεικτική της άμεσης, δυνατής και γραμμικής επιτάχυνσης που παίρνεις σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού. Σύμφωνα με τη BMW η αύξηση του βάρους δεν αλλοιώνει σημαντικά το ιδανικό ζύγισμα του σασί, με τη μοιρασιά να είναι 49% εμπρός και 51% πίσω. Στη διαδρομή που κάναμε δεν υπήρξε κανένα περιθώριο για σβέλτο ρυθμό, οπότε κρατήστε απλώς τη πιο βαριά αίσθηση του πίσω μέρους χωρίς πάντως η ανάρτηση να προβληματίζεται.
Προτεραιότητες
Υπάρχουν σίγουρα πιο σπορ επιλογές στη γκάμα της 3άρας. Η 330e σχεδιάστηκε για καθημερινή οικονομία στον αστικό ιστό, χάρη στη ρεαλιστική ηλεκτρική ακτίνα δράσης των 30 χιλιομέτρων ύστερα από μια φόρτιση 1,6 ωρών σε i Wallbox. Από εκεί και μετά κινείσαι υβριδικά αλλά με αξιοπρόσεκτη οικονομία που στην περίπτωσή μας μεταφράστηκε σε 3,4 lt/100 km σε μια διαδρομή 80 km. Η συνολική αυτονομία πάντως σε μικτές συνθήκες -και ειδικά με σβέλτο ρυθμό- δε θα είναι σπουδαία αφού το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μόλις 41 lt. Οι κινητήρες εναλλάσσονται ιδανικά και το αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει κορυφαία ευκολία οδήγησης.
Οι επιλογές του υβριδικού συστήματος είναι AUTO eDrive, MAX eDrive και Save Battery, ώστε να έχεις βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας στην πρώτη, μέγιστη ηλεκτρική κίνηση στη δεύτερη και μπαταρία τουλάχιστον στο 50% στην τρίτη. Αυτές οι ρυθμίσεις είναι ξεχωριστές από τις Eco Pro, Comfort και Sport του Drive Experience, οι οποίες επηρεάζουν τη σπορ διάθεση του αυτοκινήτου. Πλάι σε αυτή τη διάθεση υπάρχει βέβαια και ο premium χαρακτήρας, με την καμπίνα να είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και να έχει καλούς χώρους, μαζί με εξαιρετική θέση οδήγησης, ηχομόνωση κι εργονομία. Είναι όμως βέβαιο ότι θα αναζητήσεις τα 480 λίτρα του πορτμπαγκάζ της συμβατικής έκδοσης αντί για τα 370 εκείνου της υβριδικής, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την 225xe που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με την 330e.
Ο αντίλογος εκφράζεται από τη δυνατότητα καθημερινής αστικής χρήσης με ελάχιστο κόστος και όχι παράλογη τιμή, στα 41.400 ευρώ. Εάν πάντως θέλεις να χρησιμοποιείς τη μεσαία BMW για μεγαλύτερες αποστάσεις διατηρώντας συνολικά τον κοινό παρονομαστή του χαμηλού κόστους χρήσης, η 320d δεν είναι ακριβότερη, είναι όμως μια καλύτερη συνολικά αντιπρόταση με μεγαλύτερη αυτονομία και πιο σπορ χαρακτήρα.
Τι λέει το DRIVE
Ενδιαφέρουσα εκτέλεση της 3άρας για καθημερινή αστική μετακίνηση, με ελάχιστο κόστος και μια μικρή μόνο θυσία σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Εάν πάντως θέλεις cruising, μια 320d είναι καλύτερη επιλογή.
Τιμή από € 41.400
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, ηλεκτρονικός έλεγχος βαλβίδων VALVETRONIC και Double-VANOS, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 29,7 kgm/1.350-4.250 rpm, Ηλεκτρικός κινητήρας 88 PS/2.500 rpm, 25,5 kgm/0-2.500 rpm, συνδυασμένη ισχύς 252 PS, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 1,9-2,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 44-49 gr/km
Διαστάσεις 4.633 x 1.811 x 1.429 mm
Βάρος 1.660 kg
Τιμές κατασκευαστή