Οδηγούμε το Škoda Octavia RS 2017

Οδηγούμε το Škoda Octavia RS 2017

Με τους γνωστούς αχανείς χώρους, αλλά περισσότερη δύναμη και αρκετές βελτιώσεις, το Škoda Octavia RS γίνεται ακόμα πιο ολοκληρωμένο.

Η επιτυχημένη συνταγή που συνδυάζει τα μηχανικά μέρη του Volkswagen Golf GTΙ με τους τεράστιους χώρους και την πρακτικότητα ενός Škoda Octavia, επανεκτελείται με την ανανέωση του τελευταίου.

Στην περίπτωση του Škoda Octavia, ο λογότυπος «RS» παραδοσιακά δεν υποδηλώνει μια σκληροπυρηνική έκδοση, αλλά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν απαιτεί από τον ιδιοκτήτη του καμία θυσία, ενώ παράλληλα τον ανταμείβει με κορυφαίες επιδόσεις. Για να δείξει πόσο ολοκληρωμένη είναι η νέα γενιά του Octavia RS, η Škoda δεν δίστασε να κάνει την παρουσίασή του στην απαιτητική πίστα δοκιμών Driving Camp Pachfurth, στην Αυστρία. Αλλά για αρχή, λίγα θεωρητικά.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο RS ξεχωρίζει κυρίως στο εμπρός μέρος, με την πλατύτερη μάσκα και τα διπλά φώτα που πρωτοείδαμε στις συμβατικές εκδόσεις του ανανεωμένου Škoda Octavia. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια τα φώτα είναι Full LED, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας έχει λίγο πιο επιθετική σχεδίαση και ενσωματώνει προβολείς ομίχλης, επίσης τεχνολογίας LED. Πίσω, τα φανάρια είναι σκουρόχρωμα και ο προφυλακτήρας λίγο διαφορετικός, όμως η καλύτερη επιβεβαίωση ότι πρόκειται για το RS, εκτός από την ύπαρξη αεροτομής, είναι η κόκκινη ανακλαστική λωρίδα που εξακολουθεί να υπάρχει πάνω από τον ψευδοδιαχύτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Škoda Octavia RS με τις πάντες σε πίστα [video]

Στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες. Περιορίζονται στα λίγο διαφοροποιημένα όργανα στο καντράν, στην ενσωμάτωση του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης Columbus με οθόνη 9,2" και πλήκτρα αφής στο ταμπλό (έξτρα εξοπλισμός), και στον κρυφό φωτισμό με λάμπες LED στις πόρτες. Οι περισσότερες επιφάνειες έχουν γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα και τα καθίσματα είναι ντυμένα με Alcantara.



Ο 2.0 TSI των 220 PS καταργείται, και πλέον αυτός των 230 PS (και 35,7 kgm) είναι ο βασικός κινητήρας βενζίνης του Škoda Octavia RS, ενώ κορυφαία έκδοση θα είναι το RS 245. Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ενώ διατίθεται και με 6άρι κιβώτιο DSG. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται αναλόγως μετάδοσης σε 6,7" και 6,8", αντίστοιχα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις οι εκπομπές CO2 είναι 149 g/km. Το RS εξακολουθεί να διατίθεται και σε έκδοση ντίζελ, συνδυάζοντας το σπορ χαρακτήρα με περισσότερη οικονομία.

Ο 2.0 TDI δεν έχει δεχθεί επεμβάσεις, αφού αποδίδει 184 PS και 38,7 kgm. Με το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο καταναλώνει 4,5 lt/100 km και εκπέμπει 119 g/km, ενώ με το με το επίσης 6άρι DSG τα νούμερα γίνονται 4,9 l1t/00 km και 129 g/km. Και στις δύο περιπτώσεις, για το 0-100 km/h απαιτούνται 7,9". Το ντίζελ RS εξακολουθεί να διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση, αποκλειστικά με κιβώτιο DSG. Με όλες τις παραπάνω εκδόσεις να προσφέρονται τόσο με το συμβατικό αμάξωμα όσο και με το στέισον Combi, το Octavia RS προσφέρεται συνολικά σε... 14 διαφορετικούς συνδυασμούς αμαξώματος-κινητήρα-μετάδοσης (μαζί με το RS 245), δημιουργώντας μια υπερπλήρη γκάμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Leon FR 2.0 TDI DSG

Σε επίπεδο στησίματος, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η αύξηση του πίσω μετατροχίου κατά 3,8 cm. Φτάνει έτσι τα 1.544 mm, και είναι πλέον μεγαλύτερο από το εμπρός, που παραμένει στα 1.535 mm. Σε σχέση με τα υπόλοιπα Octavia, το RS στέκεται 1,5 πόντο πιο κοντά στο έδαφος και κανονικά πατάει σε ζάντες 17", όμως στη λίστα με τα έξτρα υπάρχουν μέχρι 19". Όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης πάντως φορούσαν 18άρες, φανερώνοντας μάλλον ποια διάσταση θεωρεί η Škoda ιδανική για το RS, ενώ διέθεταν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC. Είναι όμως ώρα να περάσουμε στην πράξη.

Στη σύντομη επαφή με το ανανεωμένο RS στο δρόμο, είναι εμφανές ότι δεν απαιτεί καμία θυσία σε σχέση με τα συμβατικά Octavia. Μπορείς να κινείσαι ακόμα και με την ανάρτηση στη Sport ρύθμιση χωρίς να φτάνουν στο σώμα σου ενοχλητικοί κραδασμοί από το δρόμο, τουλάχιστον στην αυστριακή άσφαλτο. Μόνο η λίγο πιο έντονη επαναφορά μπορεί να σε κάνει να το γυρίσεις στο Comfort, αν ψάχνεις την απόλυτη άνεση. Αντίστοιχα, το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα είναι αυξημένο μόνο με την επιλογή του Sport προγράμματος λειτουργίας. Επίλεξε Eco ή Normal και έχεις ένα αυτοκίνητο που στην καθημερινή χρήση δεν φανερώνει σε καμία περίπτωση τις ικανότητές του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTI Clubsport

Στο Driving Camp Pachfurth είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρεις διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρα-μετάδοσης, αρχίζοντας από το βενζινοκίνητο RS με χειροκίνητο κιβώτιο. Ο 2.0 TSI προσφέρει όπως πάντα χορταστική δύναμη από χαμηλά, ένα ευρύ φάσμα καλής λειτουργίας που διατηρείται ως τον κόφτη και πολύ καλή απόκρισή γκαζιού στο πρόγραμμα Sport. Έτσι, μπορείς να καθορίσεις ακριβώς πόση δύναμη θα φτάνει στους εμπρός τροχούς, αν και δεν υπάρχει πρόβλημα αν το παρακάνεις.

Το XDS+, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό, καταφέρνει να τιθασεύσει τη δύναμη και να εξαλείψει την υποστροφή που θα περίμενες σανιδώνοντας το γκάζι σε στροφή με 2η σε ένα προσθιοκίνητο 230 ίππων. Στη γρήγορη οδήγηση διαπιστώνεις ότι το Octavia παραμένει ευχάριστο, χωρίς όμως να έχει την αμεσότητα του Volkswagen Golf GTI. Η κλίση είναι λίγο μεγαλύτερη, φανερώνοντας το χαρακτήρα του, και η ισορροπία του είναι πιο αναίσθητη στις απαιτήσεις σου για αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους. Άλλωστε το σύστημα ευστάθειας διαθέτει μόνο ενδιάμεσο στάδιο ESC Sport και όχι τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.



Με τη μετάβαση στο επίσης χειροκίνητο RS 2.0 TDI, η σημαντικότερη διαφορά είναι το μικρότερο φάσμα ωφέλιμης λειτουργίας του μοτέρ. Ο ντίζελ σε αναγκάζει ή να ανεβάζεις σχέση σχεδόν μέσα σε κάθε στροφή της μικρής πίστας του Pachfurth, ή να στρίβεις παντού με μία επάνω. Από την άλλη, το θετικό είναι ότι τα μόλις 25 kg παραπάνω βάρους του μοτέρ δεν κάνουν αισθητή διαφορά στην ισορροπία του RS, και το εμπρός σύστημα δεν έχει κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί εξίσου καλά την αυξημένη ροπή. Αν οδηγείς γρήγορα αλλά με μεσαίες στροφές, χωρίς να ξεζουμίζεις τον κινητήρα, η οδηγική εμπειρία είναι παραπλήσια με του βενζινοκίνητου. Βέβαια, σε απόλυτες επιδόσεις το ντίζελ είναι όσο πιο αργό επιβάλλει η χαμηλότερη ισχύς του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Škoda Octavia 1.0 TSI


Τέλος, μερικοί γύροι με την τετρακίνητη εκδοχή του RS αποκαλύπτουν πόσο ευχάριστη είναι και αυτή, η εναλλακτική έκδοση της γκάμας. Το κιβώτιο DSG προσθέτει 20 kg και η τετρακίνηση άλλα 85 kg, οπότε το RS 4x4 σίγουρα δεν διακρίνεται σε επιδόσεις. Όμως βρίσκει περισσότερη πρόσφυση στο αργό σικέιν της πίστας, πλεονέκτημα το οποίο στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους θα είναι ακόμα πιο έντονο. Στα γρήγορα κομμάτια το νιώθεις λίγο πιο δυσκίνητο από τα προσθιοκίνητα, όμως η ευκολία με την οποία δέχεται το γενναίο πάτημα του γκαζιού από νωρίς θα εκτιμηθεί από αρκετούς.

Οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ των διάφορων εκδόσεων του Octavia RS όμως έχει μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για εμάς. Όπως συμβαίνει και σήμερα, στην ελληνική αγορά το RS θα διατίθεται -από τον ερχόμενο Ιούνιο- μόνο ως προσθιοκίνητο ντίζελ με κιβώτιο DSG. Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, όμως δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τα €34.500 που κοστίζει σήμερα το απερχόμενο Octavia RS.

Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο Octavia διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός κορυφαίου οικογενειακού, εμπλουτισμένα με πολύ καλές επιδόσεις και έναν ευχάριστο σπορτίφ χαρακτήρα
Τιμή €35.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, common rail, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (DSG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.689 x 1.814 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών 590 lt (με κιτ επισκευής)
Βάρος 1.390 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube