Πριν από δύο μήνες οδηγήσαμε τη «βασική» έκδοση του Golf GTI, αλλά τώρα ήρθε η στιγμή να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης Performance, η οποία επίσης αναβαθμίστηκε στο πλαίσιο της συνολικής ανανέωσης της γκάμας.
Το ζουμί της αναβάθμισης, όπως και με την «απλή» έκδοση GTI είναι και εδώ η αύξηση της ιπποδύναμης. Η οποία από τους 230 PS φτάνει τώρα στον πιο αξιοσέβαστο αριθμό των 245 PS. Αυτή η αύξηση των έστω 15 ίππων και των 2,0 kgm ροπής που φτάνει πλέον τα 37,7 kgm, διαθέσιμα από τις 1.600 έως τις 4.300 rpm, ήταν περίπου επιβεβλημένη.
Διότι παρά την αναμφισβήτητη αξία του αυτοκινήτου, η ένδειξη Performace είχε αρχίσει να προφέρεται σχεδόν ειρωνικά, δεδομένου ότι το GTI Performance έχανε στην ευθεία από σχεδόν όλους τους άμεσους αντιπάλους, συμπεριλαμβανομένων και μερικών μέσα στο Volkswagen Group (βλέπε SEAT Leon Cupra).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf GTI Clubsport
Το ζουμί της αναβάθμισης, όπως και με την «απλή» έκδοση GTI είναι και εδώ η αύξηση της ιπποδύναμης. Η οποία από τους 230 PS φτάνει τώρα στον πιο αξιοσέβαστο αριθμό των 245 PS. Αυτή η αύξηση των έστω 15 ίππων και των 2,0 kgm ροπής που φτάνει πλέον τα 37,7 kgm, διαθέσιμα από τις 1.600 έως τις 4.300 rpm, ήταν περίπου επιβεβλημένη.
Διότι παρά την αναμφισβήτητη αξία του αυτοκινήτου, η ένδειξη Performace είχε αρχίσει να προφέρεται σχεδόν ειρωνικά, δεδομένου ότι το GTI Performance έχανε στην ευθεία από σχεδόν όλους τους άμεσους αντιπάλους, συμπεριλαμβανομένων και μερικών μέσα στο Volkswagen Group (βλέπε SEAT Leon Cupra).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf GTI Clubsport
Η απόφαση της Volkswagen να παρουσιάσει το περιορισμένης παραγωγής GTI Clubsport τον περασμένο χρόνο, το οποίο είχε απόδοση 265 ίππων πάρθηκε μόνο και μόνο για να ενισχύσει λίγο αυτό το έλλειμμα δύναμης. Το νέο Performance επίτηδες δεν έφτασε στο ίδιο επίπεδο ιπποδύναμης για να μην «θυμώσουν» όσο κατέβαλαν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να αγοράσουν το Clubsport. Αλλά τουλάχιστον έστω και με αυτή την λελογισμένη αύξηση το νέο Performace κάνει το 0-100 km/h σε 6,2” και εμπάσει περιπτώσει πλέον οι κάτοχοι GTI δεν θα σφυρίζουν αδιάφορα όταν δουν κάποια από τα γρήγορα προσθιοκίνητα χάτσμπακ στο φανάρι...
Παραδόξως ο κατασκευαστής δίνει το ίδιο 0-100 km/h και για τη χειροκίνητη έκδοση με το 6άρι κιβώτιο και για την αυτόματη, με το DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το οποίο έχει αποκτήσει και μια επιπλέον 7η σχέση. Όπως και στην προηγούμενη έκδοση υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό μπροστά και μεγαλύτερα σε διάμετρο φρένα (340 mm μπροστά και 312 mm πίσω). Επίσης ο βασικός εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος, περιλαμβάνοντας σύστημα πολυμέσων Composition Media, αισθητήρες βροχής και συστήματα συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το Škoda Octavia RS 2017
Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, το Golf GTI είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής στην ευκολία χρήσης ανάμεσα σε όλα τα μικρομεσαία GTI. Προφανώς η πιο πρόσφατη έκδοση Performace δεν θα έθετε σε κίνδυνο αυτή την πρωτιά. Κατ’ αρχάς κανένα από τα αντίπαλα μοντέλα δεν έχει τόσο ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό. Το νέο σύστημα πολυμέσων Discover Pro με την έγχρωμη οθόνη αφής 9,2” και ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη σε ένα εσωτερικό που ήδη ήταν ένα σχεδόν τέλειο αμάλγαμα εργονομικής ακρίβειας με κορυφαία ποιότητα και συναρμογή. Η υπεροχή αυτή ωστόσο ξεπερνά τα όρια της προσλαμβανόμενης ποιότητας και επεκτείνεται στον εξαιρετικό τρόπο λειτουργίας των χειριστηρίων, της ραφιναρισμένης λειτουργίας και της θαυμάσια ενδοτικής ανάρτησης.
Στις περισσότερες περιπτώσεις τον πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο 2λιτρος ΕΑ 888 με το ελαφρώς τραχύ ηχόχρωμα. Που μόλις το διακρίνεις, διότι την καμπίνα γεμίζει ο επεξεργασμένος ήχος από το ειδικό ηχείο, κάθε φορά που πατάς βαθιά το πόδι στο γκάζι. Αυτό όμως που σου κάνει εντύπωση από κείνη τη στιγμή που πατάς το γκάζι και μετά δεν είναι ο ήχος, αλλά αυτή η αδιάλλειπτη γραμμικότητα και ο τρόπος που έχεις διαθέσιμη τη δύναμη μέχρι σχεδόν τον κόφτη.
Στις ψηλές στροφές μάλιστα είναι εμφανής και η επιπλέον ιπποδύναμη, αν και συνολικά η βελτίωση είναι δυσδιάκριτη χωρίς τα όργανα μετρήσεων. Σε σχέση με το Clubsport είναι εμφανώς λιγότερο εκρηκτικό. Σε σχέση όμως με το απλό GTI το νιώθεις οριακά πιο γρήγορο. Από την άλλη μεριά όμως, όπως συμβαίνει και με το απλό GTI, η δύναμη του κινητήρα ταιριάζει με το πλαίσιο όπως ο τένοντας στο κόκκαλο. Ο πολύστροφος χαρακτήρα του 4κύλινδρου τούρμπο κινητήρα προβληματίζει το εμπρός μέρος όσο ακριβώς πρέπει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δίλιτρο και με τουλάχιστον 200 ίππους το επόμενο Volkswagen Polo GTI
Προκαλεί μεν την ικανότητα πρόσφυσης των εμπρός τροχών, αλλά σπάνια καταφέρνει να την υπερνικήσει. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων η διαθέσιμη δύναμη περνάει με ομαλό και αποτελεσματικό τρόπο στην άσφαλτο. Κατά συνέπεια όσο και να ανεβάζεις το ρυθμό σου αισθάνεσαι ότι η παραπάνω προσπάθεια που καταβάλλεις είναι...μηδενική. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται με ομαλό και σχεδόν ευγενικό τρόπο. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ δημιουργούν ακριβώς τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην αμεσότητα, την πρόσφυση και την ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Ο μοναδικός περιορισμός είναι η απουσία αυθεντικού οδηγικού ενθουσιασμού. Αλλά αυτό δε μας προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη. Ούτε και έντονη ενόχληση. Το GTI Performance είναι τόσο ικανό και ανεκτικό στο οδηγικό λάθος που είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις τρόπο να σπάσεις τη στιλβωμένη του οδική συμπεριφορά. Ακόμα και όταν πηγαίνεις όσο γρήγορα τολμάς να πας σε έναν δημόσιο δρόμο. Υπό αυτές τις συνθήκες το πιο εξελιγμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό του Performance συμβάλλει μόνο στη συνεκτικότητα και την ολοκληρωμένη προσωπικότητα του πακέτου. Ακόμα και όταν επεμβαίνει, το κάνει μαλακά και καλοπροαίρετα, που δεν θα καταλάβαινες ότι είναι πολύ πιο προσαρμόσιμο από το απλό GTI, ακόμα κι αν μπορούσες να απενεργοποιήσεις το ESP. Που δεν μπορείς έτσι κι αλλιώς.
Η έβδομη γενιά του Golf GTI είναι τόσο εύχρηστη, συνεπής και σχολαστικά ικανή που είναι εξαιρετικά δύσκολο να το αγοράσεις και να μετανιώσεις γι αυτό. Οποιαδήποτε μέρα, για οσοδήποτε μεγάλο ταξίδι, το Golf θα ικανοποιήσει τον ιδιοκτήτη του με ένα τρόπο τόσο ολοκληρωμένο που κανένα άλλο ανταγωνιστικό GTI δεν μπορεί να κάνει. Με την έκδοση Performance η ίδια αυτή ικανότητα κάλυψης ευρύτατων αναγκών έχει απλώς διανθιστεί με λίγη επιπλέον ταχύτητα. Και αυτό είναι αρκετό για να το συστήσουμε σε όποιον θέλει να αγοράσει GTI.
Απομένει όμως μία μόνο ένσταση. Η στρογγυλεμένη οδική συμπεριφορά του GTI είναι δεδομένη. Συνεπακόλουθα το ίδιο αναμενόμενη είναι και ελαφρώς στομωμένη αίσθηση. Θα περιμέναμε λοιπόν το νέο Performance να είναι λίγο πιο «ακονισμένο» αλλά δεν είναι. Αντιθέτως είναι σαφώς πιο premium. Πράγμα που κάποιοι θα απορρίψουν, αλλά οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν. Με αυτά τα δεδομένα, η καλή εμπορική του πορεία ανάμεσα στη μισή ντουζίνα περίπου των ανταγωνιστικών μοντέλων που υπάρχει αυτή τη στιγμή, είναι περίπου δεδομένη.
Τι λέει το DRIVE
To GTΙ Performance είναι ένα εκπληκτικά γρήγορο αυτοκίνητο με σταθερά ήπιο χαρακτήρα και στρογγυλεμένα οδικά χαρακτηριστικά. Οι 15 παραπάνω ίπποι προφανώς το έχουν κάνει ακόμα πιο γρήγορο, αλλά εξακολουθούμε να θέλουμε λίγο παραπάνω τσαγανό
Τιμή από €34.000 (εκτιμώμεννη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 245 PS/4.700-6.200 rpm, 37,7 kgm/1.600-4.300 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
Τελική ταχύτητα 248 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.790 x 1.482 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή