Οδηγούμε τα νέα SEAT Leon CUPRA 300 & CUPRA 300 4Drive

Οδηγούμε τα νέα SEAT Leon CUPRA 300 & CUPRA 300 4Drive

Οι έξτρα 10 ίπποι και η αυξημένη ροπή ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά το κορυφαίο Leon στο πάνθεον των σούπερ GTi.

Από το ελαφρύ φρεσκάρισμα που πρόσφατα δέχτηκε το Leon, ο μεγαλύτερος κερδισμένος είναι το κορυφαίο CUPRA.

Δύσκολα θα το ξεχωρίσεις από την έκδοση των 290 ίππων, αφού το συνοδευτικό 300 του διακριτικού CUPRA στην πίσω πόρτα δε φαίνεται εύκολα. Οπότε θα πρέπει να εντοπίσεις τα νέα εμπρός φώτα LED που ενσωματώνουν και τα ομίχλης, καθώς και τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα. Υπάρχουν και δύο νέα διαθέσιμα χρώματα, το Mystery Blue και το Desire Red, καθώς και κάποιες αναβαθμίσεις που δε φαίνονται, όπως τα πιο εξελιγμένα ραντάρ που υπηρετούν την αναγνώριση πεζών του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος.

Λίγες είναι οι αλλαγές και στην καμπίνα, με πιο εμφανείς την αντικατάσταση του συμβατικού χειρόφρενου με ηλεκτρικό και το πιο σύγχρονο infotainment, που πλέον έχει οθόνη 8 ιντσών αντί για 6,5. Η πολεμική θέση οδήγησης παρέμεινε ως είχε -ειδικά με τα έξτρα μπάκετ, ενώ ουσιαστικές αλλαγές σε ποιότητα, πρακτικότητα και χώρους δε θα βρεις όσο και να ψάξεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.0 TSI

Η ηχομόνωση είναι αποτελεσματική, ωστόσο στο τι ακούς παίζει βασικό ρόλο η επιλογή στο CUPRA Drive Profile που δίνει τις επιλογές Eco, Comfort, Sport, Individual και CUPRA. Στην τελευταία τα ηχεία ενισχύουν με πιο άγριο ηχόχρωμα τον φυσικό ήχο του 2λιτρου TSI, ενώ πολλαπλασιάζονται και τα σκασίματα από την εξάτμιση όταν ανεβάζεις σχέση, τόσο με το χειροκίνητο όσο και με το DSG κιβώτιο.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται
Ο κινητήρας διατηρεί το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων , το μεταβλητό βύθισμα στην εξαγωγή και το διπλό σύστημα ψεκασμού, ενώ έχει βελτιωμένη ηλεκτρονική διαχείριση. Έχει λοιπόν κερδίσει 10 ίππους φτάνοντας τους 300, και 3,1 kgm ροπής για να αγγίξει τα 38,7 kgm μεταξύ 1.800 και 5.500 rpm. Οπότε το ισχυρότερο SEAT παραγωγής είναι γεγονός για ακόμα μια φορά.

Η εταιρεία δεν ανακοινώνει διαφορά στα 0-100 km/h σε σχέση με την έκδοση των 290 ίππων, όπως ακριβώς έκανε και στην αναβάθμιση εκείνης των 280 σε 290. Αυτό σημαίνει 5,6” για την έκδοση με το 6άρι DSG κιβώτιο και 5,7 για το 6άρι χειροκίνητο, με τελική στα 250 km/h. Για τα 5θυρα οι χρόνοι είναι 0,1” πιο αργοί, ενώ για τα στέισον ST 0,3”.

Την όποια διαφορά θα αναδείξουν τα όργανα μετρήσεων όταν δοκιμάσουμε το CUPRA 300 στη χώρα μας, οπότε μέχρι τότε μπορούμε απλώς να υπογραμμίσουμε το ακόμα μεγαλύτερο βάθος στο δεξί πεντάλ ενός μοτέρ που έχει εξαιρετική απόκριση μετά τις 2.000 rpm και παίρνει κεφάλια σχεδόν μέχρι τις 7.000 rpm. Γι’ αυτό και ο ρυθμός που επιτρέπει είναι συγκλονιστικός, με την ισχύ να περνάει στο δρόμο εντυπωσιακά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ετοιμάζεται SEAT Ateca CUPRA με 300 ίππους

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό με το πολύδισκο συμπλέκτη της Haldex διαχειρίζεται άνετα την αυξημένη ροπή και το CUPRA γαντζώνεται στην άσφαλτο διαγράφοντας τροχιές ακριβείας χωρίς να σπαταλά ενέργεια άρα και φόρα. Η πρόσφυση είναι κορυφαία και το τιμόνι με το μεταβλητό λόγο ακριβέστατο και γρήγορο, με την ικανότητα να σε πληροφορεί επαρκώς για το πόσο ακόμα μπορείς να πιέσεις έστω κι εάν δεν έχει την τέλεια αίσθηση.

Για όποιον θέλει το απόλυτο, υπάρχει και το πακέτο Performance, το οποίο σημαίνει ελαφρύτερες 19άρες ζάντες κι εάν θέλεις τα θεϊκά Pilot Sport Cup 2 της Michelin. Δεν υπάρχει λόγος να μην τα θέλεις πάντως, καθότι κάνουν σεβαστή διαφορά στο κράτημα. Επιπλέον, Performance Pack περιλαμβάνει 4πίστονες δαγκάνες της Brembo για τους εμπρός δίσκους των 340 mm, βελτιώνοντας περεταίρω την έτσι κι αλλιώς άψογη απόδοση και αίσθηση στο πεντάλ.

Γνώριμη αίσθηση
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στα εμπρός γόνατα μακφέρσον και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους είναι ο βασικός ήρωας της οδηγικής εικόνας του κορυφαίου Leon. Η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη στη θέση Comfort, ενώ στην CUPRA ελέγχει τέλεια κάθε κίνηση του αμαξώματος ακόμα και στην πίστα. Δεν ανακοινώνεται καμία αλλαγή στο setup σε σχέση με την έκδοση των 290 ίππων, οπότε η συνολική συμπεριφορά παραμένει επίσης ίδια. Απίστευτα αποτελεσματική δηλαδή, με την ουρά να μην αλλάζει σχεδόν για τίποτα την ουδέτερη διάθεσή της. Εάν ήταν λίγο πιο παιχνιδιάρικη, τότε θα είχες και το τελευταίο κομματάκι στο παζλ της απόλυτα σπορ αίσθησης.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, με τον τρόπο αυτό το CUPRA εμπνέει ανυπέρβλητη εμπιστοσύνη, ακόμα περισσότερο μάλιστα στην τετρακίνητη έκδοση που για πρώτη φορά μετά το 2000 υπάρχει στη γκάμα. Προσφέρεται μόνο με το στέισον αμάξωμα, με σκοπό όχι την πιο σπορ αλλά την πιο αποτελεσματική συμπεριφορά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε δημόσιο δρόμο, όμως σε ένα πολύ γλιστερό πεδίο δοκιμών το CUPRA 300 4Drive όχι μόνο έβαζε τη δύναμή του κάτω με ανείπωτη ευκολία αλλά δε δίσταζε να ξεκολλήσει ελαφρώς την ουρά του εάν το προκαλούσες. Η ύπαρξη του πίσω διαφορικού πάντως αναιρεί τον έλεγχο με συμπλέκτη του εμπρός, οπότε αφαιρεί κάτι από την ακρίβεια του εμπρός συστήματος.

Αντ’ αυτού η έξτρα ελκτική πρόσφυση σημαίνει 0-100 km/h σε μόλις 4,9”, περισσότερη ευκολία στην οδήγηση και αδιαφορία για το πόσο γλιστράει ο δρόμος, δίνοντας πραγματικά ιδιαίτερες ικανότητες στο αμάξωμα ενός εξαιρετικά ικανού κουβαλητή.

Υπό αυτό το πρίσμα, η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η βασικότερη προσθήκη στη γκάμα του κορυφαίου Leon, το οποίο παραμένει εξέχον μέλος της αφρόκρεμας των σούπερ GTi. Στη χώρα μας είναι πρακτικά ήδη διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις, με τιμή που ξεκινάει για το 3θυρο SC από τα € 28.000, για το 5θυρο από τα € 30.500 και για το τετρακίνητο ST από τα € 37.500. Εάν προσθέσεις κι αυτόν τον παράγοντα στην εξίσωση, τότε ο ανταγωνισμός τρέχει αλλά δε φτάνει.

Τι λέει το DRIVE
Με βασικό νέο την τετρακίνητη επιλογή και τον ακόμα ισχυρότερο κινητήρα, το ανανεωμένο Leon CUPRA εξακολουθεί να προσφέρει σοβαρή οδηγική εμπειρία και να σπάει τα χρονόμετρα σε κάθε διαδρομή, σε τιμή που δυσκολεύει πάρα πολύ τον ανταγωνισμό.
Τιμή από € 28.000 (για το SC)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός και άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 300 PS/5.500-6.200 rpm, 38,7 kgm/1.800-5.500 rpm, κιβώτιο χειροκίνητο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7-6,0” (4,9-5,9”)
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9-7,0 (6,7-7,2) lt/100 km
Εκπομπές CO2 158-161 (153-164) gr/km
Διαστάσεις 4.281 (4.246 το SC, 4.548 το ST) x 1.816 (1.810 το SC) x 1.435 (1.423 το SC, 1.431 το ST) mm
Πορτμπαγκάζ 380 (έως 587 το ST) lt
Βάρος 1.375-1.440 (1.395-1.545) kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση τιμές με το κιβώτιο DSG

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube