Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery

Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα του 2017. Το νέο Land Rover Discovery μάλιστα είναι ένα μοντέλο ανανεωμένο εκ βάθρων, τόσο διαφορετικό που χρειάζεται να το αντιμετωπίσουμε ως μία τελείως ξεχωριστή περίπτωση

Το προηγούμενο μοντέλο ήταν το Discovery 4. Το οποίο ωστόσο έμοιαζε υπερβολικά πολύ με το Discovery 3, με τη διαφορά πως ήταν σημαντικά αναβαθμισμένο στο εσωτερικό.

Και η αλήθεια ήταν πως μόνο και μόνο γι αυτή την αναβάθμισή του ήταν σημαντικά πιο επιτυχημένο εμπορικά. Μάλιστα αυτή του η επιτυχία έδωσε το εισιτήριο στη Land Rover ώστε να ξαναμπεί με αξιώσεις στην premium κατηγορία και να δημιουργήσει την «οικογένεια» Discovery με το λανσάρισμα του μικρότερου σε διαστάσεις Discovery Sport.

Έτσι λοιπόν με τον ίδιο τρόπο που το Discovery Sport αντικατέστησε το Freelander, ως ένα εντελώς διαφορετικό και πολύ πιο αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, το νέο Discovery αντικαθιστά το υπάρχον και την παλιομοδίτικη πλέον εμφάνισή του. Το νέο εμφανισιακά θυμίζει πολύ περισσότερο μοντέλα από την πιο μουράτη Range Rover. Η βρετανική εταιρεία ξέρει πολύ καλά ότι σε αυτή την περίπτωση παίζει με τη φωτιά. Οι πελάτες της μάρκας αγαπούν πολύ τα αυτοκίνητά τους και συνδέονται εξίσου δυνατά συναισθηματικά μαζί τους, ειδικά με το Discovery. Φρόντισε λοιπόν να μεταφέρει μερικά χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία και στη νέα γενιά: το σχήμα της πίσω κολόνας, το καπό που μοιάζει με αχιβάδα και τη χαρακτηριστική γραμμή της οροφής που, σε πείσμα των σύγχρονων σχεδιαστικών επιταγών, αυτή ανυψώνεται ελαφρά προς τα πίσω.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS

Αυτό το τελευταίο σχεδιαστικό στοιχείο βέβαια προήλθε περισσότερο από ανάγκη. Βλέπετε το νέο Discovery είναι επίσης επταθέσιο. Μάλιστα με επτά κανονικά καθίσματα ενηλίκων. Αυτό θεωρήθηκε βασικό συστατικό επιτυχίας και ένα κρίσιμο στοιχείο που θα το διαφοροποιεί από το Range Rover. Το marketing χρησιμοποιεί λέξεις όπως «τρόπος ζωής» και «πολυχρηστικό» αλλά στην ουσία όλα αυτά είναι στοιχεία που έκαναν το Discovery ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο στο παρελθόν, άρα πρέπει να μεταφερθούν και στην επόμενη γενιά.

Η πρώτη κοσμογονική διαφορά της 5ης γενιάς είναι αναμφίβολα ότι πλέον έχει ένα μονοκόκ πάτωμα και όχι πλαίσιο τύπου σκάλας, όπως το προηγούμενο. Μάλιστα το νέο πάτωμα είναι αλουμινένιο. Η ανάρτηση είναι διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως και στο Range Rover. Η διαφορά ωστόσο έγκειται στο γεγονός ότι το Range Rover χρησιμοποιεί αλουμινένια υποπλαίσια στήριξης, ενώ του νέου Discovery είναι ατσάλινα. Προφανώς είναι βαρύτερα, όμως είναι και πιο συμπαγή και αυτό επέτρεψε να εξοικονομηθεί χώρος για να τοποθετηθούν κανονικού μεγάθους καθίσματα στην σειρά. Επέτρεψε επίσης να βαθύνει ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μπορεί με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων να φτάσει στα 2.406 λίτρα. Το κυριότερο όμως είναι πως το Discovery έχει ρεζέρβα κανονικού μεγέθους, κάτι που οι αγοραστές ενός αληθινού 4x4 θεωρούν αναγκαίο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αυτό είναι το νέο Range Rover Velar

Η χρήση του νέου πλαισίου προφανώς καθιστά το νέο Discovery ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Για την ακρίβεια θεαματικά ελαφρύτερο, μέχρι 480 κιλά, σύμφωνα με την εταιρεία. Το αμάξωμα είναι πιο ελαφρύ κατά 250 kg, το πλαίσιο κατά 130 kg, ενώ μεγάλο βάρος εξοικονομείται και από το γεγονός ότι το βασικό μοντέλο δεν θα χρησιμοποιεί πλέον τον V6 τουρμποντίζελ, αλλά τον 2λιτρο αλουμινένιο ντίζελ της οικογένειας Ingenium.

Ελαφρύτερο λοιπόν το νέο Discovery, αλλά όχι και σε απόλυτα νούμερα ελαφρύ, αφού το βασικό μοντέλο εξακολουθεί να είναι ένα δίτονο αυτοκίνητο, για την ακρίβεια 2.184 κιλά. Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι με τον 2λιτρο, 4κύλινδρο Ingenium TD4 που αποδίδει 180 ίππους και ακολουθεί η έκδοση SD4 του ίδιου κινητήρα, αλλά με δύο τούρμπο, που αποδίδει 240 ίππους. Στην κορυφή της πετρελαιοκίνητης γκάμας βρίσκουμε τον 3λιτρο TDV6 των 258 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Στην βενζινοκίνητη γκάμα βρίσκουμε μία επιλογή για αρχή, αυτή με τον 3λιτρο Supercharged V6 των 340 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων της ZF. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι πέντε, S, SE, HSE, HSE Luxury και First Edition, με την τελευταία να συνδυάζεται μόνο την έκδοση κινητήρα TDV6. Στην Ελλάδα οι τιμές ξεκινούν από τα €60.100 για την έκδοση 2.0 TD4 S και φτάνουν μέχρι τα €107.300 της έκδοσης 3.0 TDV6 First Edition (δείτε τον αναλυτικό κατάλογο εδώ).

Προφανώς υπάρχει μόνιμη τετρακίνηση. Όπως κάθε καλό Land Rover έτσι και το νέο Disco επένδυσε πάνω στο DNA της μάρκας στο off-roading. Οι 28,3 πόντοι απόσταση από το έδαφος, η προηγμένη αρχιτεκτονική της ανάρτησης και ένα ηλεκτρικό τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα βοηθούν τον οδηγό να επιχειρήσει τη διάσχιση κάθε τερέν. Το σύστημα All-Terrain Progress Control (ATPC) των Range Rover μεταμοσχεύθηκε κι εδώ, επιτρέποντας τη ρύθμιση της ταχύτητας, κλειδώνοντάς την από τα 2-30 km/h, προκειμένου ο οδηγός να έχει την προσοχή του απερίσπαστη κατά τη διάσχιση δύσκολων πεδίων.

Επιπλέον, με γωνία προσέγγισης στις 34 μοίρες, ράμπας 27,5º ενώ αυτή της αναχώρησης στις 30 μοίρες και την ικανότητα διάσχισης υδάτινου κωλύματος μέχρι 88 πόντους, το νέο Disco πέμπτης γενιάς είναι πιο ικανό από ποτέ. Αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για κοντό βήμα στο διαφορικό μπορούν να επιλέξουν το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με μονής ταχύτητας transfer case. Έτσι, η ροπή κατανέμεται στάνταρ 42:58 εμπρός πίσω, αλλά ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης μπορεί να ανακατανεμηθεί στον άξονα με τη μεγαλύτερη πρόσφυση από 62:38 μέχρι 22:78 αντίστοιχα. Το παραπάνω σύστημα full-time 4WD με διαφορικό torsen είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα TerrainResponse 2, προκειμένου να αξιοποιεί πλήρως τη δυνατότητα κατανομής της ροπής στους δύο άξονες.

Η νέα γενιά του Terrain Response, που ανιχνεύει αυτόματα τις επικρατούσες οδικές συνθήκες επιλέγει ανάμεσα στις ρυθμίσεις: Γενική οδήγηση, χορτάρι, χώμα και χιόνι, λάσπη και συρμές, άμμος και κροκάλες. Οπότε και προχωρά σε μια σειρά από ρυθμίσεις στη χαρτογράφηση του γκαζιού, στην απόκριση του τιμονιού, στο set-up της ανάρτησης και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, προκειμένου να ανταποκριθεί βέλτιστα στις συνθήκες. Επίσης το νέο Disco διαθέτει αερανάρτηση, εμπρός πίσω, τόσο για την ικανότητα 4x4 όσο και για την άνεση σε κάθε είδους δρόμο. Ειδικά εκτός ασφάλτου, στη διαμόρφωση αυτή, υπάρχουν δύο ρυθμίσεις όσον αφορά το ύψος: +4 και +7,5 πόντοι, για ταχύτητα 50-80 km/h και κάτω από τα 50 km/h αντίστοιχα. H Land Rover λέει πως το νέο Discovery μπορεί να πάει εκτός δρόμου μακρύτερα από οποιοδήποτε προηγούμενο Disco, Range Rover ακόμα και Defender.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το νέο Defender θα είναι το πιο high-tech μοντέλο της Land Rover

Στο εσωτερικό διατηρήθηκαν τα περισσότερα στοιχεία που έκαναν το προηγούμενο Discovery να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Αυτό που μας άρεσε πάντα σε αυτό το αυτοκίνητο – και αυτό που εκτιμούν εξίσου όλοι οι ιδιοκτήτες του – είναι ότι σου περνά μια ηρεμία όσο το οδηγείς. Ήταν ένα SUV που ενδιαφερόταν ελάχιστα για το S. Είχε χαρακτηριστικά ψηλή θέση οδήγησης, χαμηλή γραμμή παραθύρων και πολύ ευκρινή όρια στο αμάξωμά του, στοιχεία που το έκαναν εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, παρά το μεγάλο μέγεθός του.

Κάποια από αυτά τα στοιχεία έχουν αμβλυνθεί εξαιτίας της νέας σχεδίασης. Κάθεσαι μια ιδέα πιο χαμηλά, σε μια θέση οδήγησης πάντως που μοιάζει πλέον πιο κανονική. Η κουπαστή όμως εξακολουθεί να είναι πιο χαμηλή από των περισσότερων ανταγωνιστών. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι μεγάλοι και εξακολουθείς, όπως και στο προηγούμενο να βλέπεις το τελείωμα του καπό. Εξίσου μεγάλο είναι και το πίσω παράθυρο.

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο είναι ότι πλέον η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μονοκόμματη και όχι διπλά ανοιγόμενη. Η Land Rover ξέρει ότι αυτό ήταν ένα στοιχείο που άρεσε στους κατόχους του προηγούμενου μοντέλου. Για αυτό το λόγο το αντικατέστησε με μια προέκταση του πατώματος του χώρου αποσκευών, η οποία ουσιαστικά κάνει την ίδια δουλειά με την διπλή πόρτα: μπορεί να κρατήσει βάρος μέχρι 300 κιλά, άρα μπορείς να καθίσεις άνετα πάνω της για να αλλάξεις τα λασπωμένα παπούτσια για παράδειγμα. Επίσης όταν αναδιπλωθεί παίζει το ρόλο του «φράγματος» για τις σακκούλες του σούπερ μάρκετ ή για να μην κάνει βόλτες ο σκύλος.

Το υπόλοιπο εσωτερικό εξελίσσει τα καλύτερα στοιχεία του προηγούμενου μοντέλου. Τα χειριστήρια είναι όμορφα και ευμεγέθη, ο πίνακας οργάνων καθαρός, με πολλή πληροφόρηση και η χρηστικότητα εξαιρετική, καθώς υπάρχουν πολλές θήκες για μικροπράγματα, μπουκάλια και ποτήρια. Η νέα τεχνολογία Seat Fold επιτρέπει τη ρύθμιση της δεύτερης και της τρίτης σειράς καθισμάτων, χρησιμοποιώντας είτε την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, είτε μέσω εφαρμογής από το smartphone. Διακόπτες στο χώρο των αποσκευών επιτρέπουν την αναδίπλωση με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην πραγματικότητα, το σύνολο της τρίτης σειράς μπορεί να αναδιπλωθεί μέσα σε 12 δευτερόλεπτα, χάρη σε δύο μικρούς, αλλά αποτελεσματικούς ηλεκτροκινητήρες. Με δυο λόγια το νέο Discovery είναι ένα επταθέσιο οικογενειακό, σαφώς καλύτερο σε αυτό τον τομέα τόσο από το Audi Q7, όσο και από το Volvo XC90.

Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης S υπάρχουν 19άρες ζάντες, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης, προειδοποίηση ακούσιας αποχώρησης από τη λωρίδα, κλιματισμός και η κεντρική 8ιντση οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Στην αμέσως επόμενη έκδοση SE προστίθενται αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, σύστημα πλοήγησης, προβολείς LED, ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα και διζωνικός κλιματισμός. Στην έκδοση HSE υπάρχουν επιπλέον πανοραμική γυάλινη οροφή, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα πίσω και οθόνη αφής 10 ιντσών. Τέλος η κορυφαία HSE Luxury έχει ενσωματωμένες οθόνες και για τις πίσω σειρές καθισμάτων, αεριζόμενα καθίσματα για όλους, σύστημα κάμερας 360 μοιρών, σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, τροχούς 21 ιντσών και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Meridian.

Η πρώτη έκπληξη έρχεται από τον νέο 2λιτρο ντίζελ Ingenium. Ο οποίος είναι κατ’ αρχάς αξιοθαύμαστα ήσυχος. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε σε ποιο ποσοστό αυτό οφείλεται στην ηχομόνωση του αυτοκινήτου και σε ποιο στην ίδια τη λειτουργία του κινητήρα. Μπορούμε να πούμε πως είχε πολύ πιο έντονο και τραχύ ήχο λειτουργίας κυρίως στο Discovery Sport αλλά και στην Jaguar F-Pace. Εδώ έχει αλλάξει πλήρως χαρακτήρα. Θα ορκιζόμασταν ότι είναι πιο ήσυχος από τον V6 ντίζελ του προηγούμενου Disco και είμαστε βέβαιοι ότι είναι λιγότερο τραχύς από αυτόν του Volvo XC90.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 2.0d AWD Auto R-Sport

Πριν από αυτή την πρώτη οδήγηση, κάποιοι μηχανικοί της Land Rover μας έλεγαν ότι ο 2λιτρος Ingenium έχει αρκετή ιπποδύναμη, αλλά δεν τους πολυπιστεύαμε. Όμως είχαν δίκιο. Η απόκριση στο γκάζι είναι μια χαρά, η ροπή είναι άφθονη και τελικά δεν χρειάζεται να πιέζεις τον κινητήρα όσο θα περίμενες για να κινήσει αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα. Μάλιστα είναι και αρκετά οικονομικός δεδομένου του βάρους. Η Land Rover δίνει μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km. Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με αρκετή πίεση είδαμε 9,4 lt/100 km. Πάντως όσοι έχουν στη λίστα και τη ρυμούλκηση μάλλον θα πρέπει να καταφύγουν στη λύση του 2λιτρου ντίζελ με τους 240 ίππους.

Σε ένα πράγμα έχουν σίγουρα δίκιο οι άνθρωποι της Land Rover. Το Discovery με τον 2λιτρο ντίζελ είναι σαφώς καλύτερο σε οδική συμπεριφορά από τον αντίστοιχο με τον μεγαλύτερο και βαρύτερο κατά 70 κιλά 3λιτρο. Το να λείπει το βάρος ενός ενήλικα από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου σημαίνει εξ’ ορισμού ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Discovery έχει καλύτερη κατευθυντικότητα και πιο γρήγορες αντιδράσεις. Μάλιστα με τον 2λιτρο Ingenium η κατανομή βάρους πλησιάζει στο ιδανικό 50:50. Μην μπερδευτείτε. Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο. Ούτε καν σπορ SUV. Πρόκειται όμως για ένα ασφαλές αυτοκίνητο, το οποίο οδηγείται πολύ ευχάριστα, αν και όχι με τόσο αρχοντικό τρόπο, όσο το προηγούμενο.

Η στροφές του τιμονιού είναι 2,7 απ’ άκρη σ’ άκρη και το ίδιο το σύστημα διεύθυνσης είναι σωστά ζυγισμένο και γραμμικό. Καλή αίσθηση προσλαμβάνεις επίσης τόσο από το γκάζι, όσο και από το πεντάλ του φρένου. Τα καθίσματα θυμίζουν περισσότερο πολυθρόνες, τόσο άνετα και ξεκούραστα είναι. Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα ενός απίθανα άνετου και χαλαρωτικού αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τροχούς 20 ιντσών με λάστιχα 255/55, οπότε κάποιοι σίγουρα θα σκέφτονται ότι ευτυχώς υπάρχουν και μικρότεροι τροχοί με μεγαλύτερο προφίλ ελαστικών, άρα και υψηλότερο επίπεδο άνεσης από αυτό που ήδη αναφέραμε. Υπάρχουν βέβαια και τροχοί 22 ιντσών, αλλά δεν θα τους συνιστούσαμε. Ακόμα και με τους 20ρηδες η κύλιση είναι εξαιρετική, αλλά επιπλέον η κλίση είναι μικρότερη και η πρόσφυση ενισχυμένη. Παραμένει ένα κλασικό Discovery, αλλά με μια ευπρόσδεκτη ενίσχυση της αμεσότητας των αντιδράσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque TD4 MY 2016

Όσον αφορά το νέο Discovery ακόμα έχουμε κάποιους ενδοιασμούς σε σχέση με την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά φαίνεται ότι οι περισσότεροι δεν τους συμμερίζονται, δεδομένου ότι η Land Rover έχει παραλάβει ήδη 20.000 παραγγελίες πριν καλά καλά φτάσουν τα αυτοκίνητα στις Εκθέσεις. Μπορεί να μην έχει την επιβλητική εκείνη εμφάνιση του προηγούμενου, του οποίου τις ικανότητες εκτίμησαν δεόντως οι άνθρωποι με μεγάλες οικογένειες, όσοι λατρεύουν τις εκδρομές ή όσοι είναι λάτρεις του off roading, αλλά οι ικανότητες καθαυτές είναι σαφώς πιο ενισχυμένες στο νέο μοντέλο. Ακόμα και τώρα λοιπόν δεν είμαστε ψημένοι με την εξωτερική σχεδίαση, αλλά είμαστε βέβαιοι ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μεγάλα SUV που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Τι λέει το AUTOCAR
Το νέο Discovery μπορεί να μας ξενίζει λίγο με την εμφάνισή του, ωστόσο πρόκειται για ένα εξαιρετικό μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο και το κυριότερο δεν το παίζει 4x4, είναι. Για την ακρίβεια είναι ο ορισμός της ξεκούραστης οδήγησης στο δρόμο, αλλά εκτός δρόμου είναι απλώς το καλύτερο της κατηγορίας.
Τιμή Από € 60.100 (2.0 TD4 180)
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 180 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 166 g/km
Διαστάσεις 4.970 x 2.073 x 1.846 mm
Μεταξόνιο 2.923 mm
Πορτμπαγκάζ 629 lt
Βάρος 2.184 kg
 

Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube