Το KIA Picanto υπήρξε ήδη από την πρώτη γενιά ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης, αλλά η αλήθεια είναι πως με τη δεύτερη γενιά έκανε πραγματικά τη διαφορά, τόσο με σχεδιαστικούς όσο και με καθαρά οδηγικούς όρους.
Tο –απερχόμενο πλέον- Picanto ήταν και ξεχωριστό και ευκολοδήγητο και πλούσια εξοπλισμένο. Δεν είναι τυχαίο που πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η τρίτη γενιά ωστόσο θέλει να κάνει τη διαφορά συνολικά στην κατηγορία. Και σε αρκετούς τομείς το καταφέρνει, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί της, στη Βαρκελώνη.
Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Υποκειμενικό ζήτημα βεβαίως, αλλά δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως το νέο Picanto είναι ένα ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο. Βγάζει μια ευπρόσδεκτη σπορ αύρα και δείχνει να έχει μεγαλύτερο πλάτος από το πραγματικό του. Κατά τη γνώμη μου είναι στο όριο να το πεις φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά δεν το ξεπερνά. Η εμπρός χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης» πλέον ενώνεται με τους προβολείς και ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τους κάθετους αεραγωγούς στις δύο γωνίες, σχεδιαστικό δάνειο από το cee'd που ενισχύει την ψευδαίσθηση του πλάτους, που λέγαμε. Την ίδια που σου δημιουργεί και η σχεδίαση του πίσω μέρους, σε συνδυασμό με τα πίσω φανάρια που θυμίζουν ανάποδο «C» και είναι επίσης ακροβολισμένα στις άκρες του αμαξώματος.
Tο –απερχόμενο πλέον- Picanto ήταν και ξεχωριστό και ευκολοδήγητο και πλούσια εξοπλισμένο. Δεν είναι τυχαίο που πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η τρίτη γενιά ωστόσο θέλει να κάνει τη διαφορά συνολικά στην κατηγορία. Και σε αρκετούς τομείς το καταφέρνει, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί της, στη Βαρκελώνη.
Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Υποκειμενικό ζήτημα βεβαίως, αλλά δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως το νέο Picanto είναι ένα ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο. Βγάζει μια ευπρόσδεκτη σπορ αύρα και δείχνει να έχει μεγαλύτερο πλάτος από το πραγματικό του. Κατά τη γνώμη μου είναι στο όριο να το πεις φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά δεν το ξεπερνά. Η εμπρός χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης» πλέον ενώνεται με τους προβολείς και ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τους κάθετους αεραγωγούς στις δύο γωνίες, σχεδιαστικό δάνειο από το cee'd που ενισχύει την ψευδαίσθηση του πλάτους, που λέγαμε. Την ίδια που σου δημιουργεί και η σχεδίαση του πίσω μέρους, σε συνδυασμό με τα πίσω φανάρια που θυμίζουν ανάποδο «C» και είναι επίσης ακροβολισμένα στις άκρες του αμαξώματος.
Ένα αμάξωμα που τελικά δείχνει να κάθεται με πιο μεγάλη σιγουριά στο δρόμο από το απερχόμενο και να είναι μεγαλύτερο. Κι όμως δεν είναι. Για την ακρίβεια έχει ακριβώς το ίδιο μήκος, στα 3.595 mm. Ωστόσο, ο εμπρός πρόβολος έχει κοντύνει, με αποτέλεσμα το μεταξόνιο να μεγαλώσει κατά 1,5 πόντο στα 2,4 m. Σε σύγκριση λοιπόν με τον άμεσο ανταγωνισμό του, το νέο Picanto είναι ελάχιστα πιο κοντό από το VW up! (3,6 m), έχει ακριβώς το ίδιο μήκος με το Renault Twingo και είναι 14 πόντους μακρύτερο από τα Toyota Aygo, Citroën C1 και Peugeot 108.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο KIA Rio
Το εσωτερικό του νέου Picanto όμως είναι μάλλον και το πιο δυνατό σημείο του. Σχεδιαστικά δεν εντυπωσιάζει, όπως ας πούμε το Twingo ή το smart forfour, αλλά είναι όσο πρέπει μοντέρνο, λιτό και το κυριότερο τόσο ποιοτικό που πιθανόν να υποσκελίζει ακόμα και το το VW up!. Τα πλαστικά του προφανώς είναι όλα σκληρά, αλλά υπάρχουν επιφάνειες επενδυμένες με δέρμα (στον επιπλέον εξοπλισμό), το φινίρισμα είναι πολύ καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας και το ίδιο και η συναρμογή. Δεν βλέπεις πουθενα γυμνό μέταλο, όπως σε πολλά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, ενώ υπάρχουν στοιχεία που προέρχονται από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το συρόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο για παράδειγμα και βέβαια η «αιωρούμενη» οθόνη αφής 7”, η οποία διατίθεται ήδη από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού και διαθέτει μια πληθώρα συστημάτων συνδεσιμότητας. Είναι μάλιστα, όπως διαπιστώσαμε, αρκετά εύκολη στην εκμάθηση, με απλή αρχιτεκτονική λειτουργίας.
Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα, μεγάλες ποτηροθήκες και εξίσου μεγάλες θήκες στις εμπρός πόρτες. Η θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές καλή, παρά το (αναμενόμενο πάντως) γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά. Και το κυριότερο η KIA δεν έχει κάνει τσιγκουνιές: Η οθόνη έχει ενσωματωμένη και κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης έχεις τη δυνατότητα να τοποθετήσεις ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, μέχρι και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού και θύρα USB. Οδηγός και συνοδηγός έχουν ικανή απόσταση μεταξύ τους, ενώ και οι πίσω επιβάτες μπορούν να χωρέσουν με σχετική άνεση. Βέβαια πάντα σε αυτά τα αυτοκίνητα εξαρτάται και από τον σωματότυπο του οδηγού. Πάντως δύο κανονικού μεγέθους ενήλικοι μπορούν να βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών με 255 λίτρα είναι ο κορυφαίος στην κατηγορία, ενώ και τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε αναλογία 60:40. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης, με διαφορετικά υλικά και χρώματα είναι επίσης αρκετές.
Το προηγούμενο Picanto ήταν αρκετά άνετο, αλλά γκρινιάζαμε ότι είχε ασαφές τιμόνι και ότι έγερνε και κατά το διαμήκη και κατά τον εγκάρσιο άξονα. Και η KIA φαίνεται ότι παίρνει πολύ στα σοβαρά τις παρατηρήσεις. Γι' αυτό και το πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο Picanto είναι εντελώς νέο και αποκλειστικό για το συγκεκριμένο μοντέλο. Κάναμε διευκρινιστική ερώτηση αν το πλαίσιο είναι διαφορετικό από του νέου Hyundai i10 και η απάντηση ήταν καταφατική. Μόνο την πίσω ανάρτηση μοιράζονται. Κατά τα άλλα, το νέο Picanto έχει κατά 32% καλύτερη στρεπτική ακαμψία, ενώ η πλατφόρμα του είναι κατά 22 κιλά ελαφρύτερη, αποτέλεσμα του διπλασιασμού της χρήσης ατσαλιού υπέρ-υψηλής αντοχής. Η ανάρτηση είναι επίσης ανασχεδιασμένη, με πιο κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ, πιο σκληρές αντιστρεπτικές και διαφορετική ελαστοκινηματική. Πιο γρήγορη κατά 6% είναι και η κρεμαγέρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το KIA Sportage 1.7 CRDi
Στη Βαρκελώνη, όπου έγινε η παρουσίαση του νέου Picanto υπήρχαν διαθέσιμοι δύο από τους συνολικά τρεις βενζινοκινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται. Ο βασικός θα είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης με τους 67 PS. Επίσης υπήρχε και ο 4κύλινδρος 1.25 με απόδοση 84 PS. Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και την τούρμπο έκδοση του 3κύλινδρου 1.0 T-GDI ο οποίος θα αποδίδει 100 PS. Και οι τρεις εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ με αυτόματο 5άρι κιβώτιο θα συνδυάζεται μόνο τον 1.25. Το συγκεκριμένο κινητήρα οδηγήσαμε στο πρώτο σκέλος της διαδρομής και η αλήθεια είναι πως περιμέναμε κάτι περισσότερο. Για να κινήσει σβέλτα το νέο Picanto πρέπει να ξεπεράσει τις 3.800 rpm, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο πόλης. Η κλιμάκωση του κιβωτίου επίσης είναι κάπως αραιή. Αντιθέτως η αίσθηση από τον λεβιέ είναι εξαιρετικά ευχάριστη. Κουμπώνει με την ευκολία διακόπτη και οι διαδρομές είναι σχετικά κοντές. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης από την άλλη δείχνει πιο ζωηρός χαμηλά, υποβοηθούμενος και από πιο κοντή κλιμάκωση. Προφανώς δεν μπορεί να κινήσει το ίδιο γρήγορα το Picanto, αλλά η συνολική αίσθηση, ειδικά σε συνθήκες κίνησης στην πόλη είναι πιο ευχάριστη. Οι κραδασμοί είναι εδώ πιο έντονοι από ότι σε άλλα 3κύλινδρα σύνολα, αλλά η προθυμία του είναι σχεδόν συγκινητική.
Εκεί που το Picanto πραγματικά διαπρέπει είναι στην ποιότητα κύλισης. Με μικρή επιφύλαξη, μέχρι να το οδηγήσουμε σε άμεση σύγκριση με τον αναταγωνισμό, θεωρώ ότι είναι το κορυφαίο στην κατηγορία, καλύτερο από το up!. Η άνεση είναι επίσης υψηλού επιπέδου, αλλά η συνολική αίσθηση που προσλαμβάνεις είναι αυτή ενός σφιχτού αυτοκινήτου, με καλή απόκριση στις εντολές του οοδηγού. Πολύ βελτιωμένο είναι και το τιμόνι, από το οποίο πλέον λείπει εκείνη η ασάφεια γύρω από την ευθεία. Τώρα είναι γραμμικό, με καλή επιστροφή πληροφορίας στα χέρια του οδηγού. Στην πόλη, το Picanto είναι ευέλικτο, ενώ η ανάρτησή του σε κρατά ξεκούραστο. Εξαιρετική είναι επίσης και η ηχομόνωση, αλλά η αταραξία του στους πλευρικούς ανέμους. Όλα αυτά το κάνουν και αρκούντως ικανό για ταξίδι, αφού σου περνά την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Σε δρόμους με στροφές γέρνει σαφώς λιγότερο από το προηγούμενο, έχει καλή πρόσφυση και μια προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη τάση υποστροφής, όσο φτάνεις στο όριό του. Ό,τι δηλαδή περιμένεις από ένα καλό αυτοκίνητο πόλης. Δυνατά και προοδευτικά είναι και τα φρένα, τα οποία, από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και πάνω έχουν δίσκους γύρω γύρω.
Η βασική έκδοση του νέου Picanto, αυτή δηλαδή με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα θα ξεκινά στη χώρα μας από τα €10.300 με καλό εξοσπλισμό. Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνει έξι αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα, αικοντίσιον, ηλεκτρικά παράθυρα κ.ά. Η βασική έκδοση του 1.25 θα ξεκινά από τα €10.700. Με περίπου €1.000 παραπάνω ο εξοπλισμός θα είναι πραγματικά πλήρης, με την 7ιντση οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση και πολύ μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η κορυφαία έκδοση θα είναι η GT-Line με πραγματικά υπερπλήρη εξοπλισμό, διακοσμητικά σπορ στοιχεία και λίγο πιο σκληρά ελατήρια, η οποία θα στοιχίζει €12.700, πάντα με τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη. Η έκδοση με τονκινητήρα τούρμπο θα ξεκινά κατά προσέγγιση από τα €13.000 με επίσης πληρέστατο εξοπλισμό. Και βέβαια μην ξεχνάμε πως το Picanto, όπως όλα τα KIA, έχει και επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Δεν πρόκειται λοιπόν για το πιο φθηνό αυτοκίνητο πόλης, αλλά σε αυτή την πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του μπορούμε να πιστοποιήσουμε πως είναι τόσο ολοκληρωμένο που πιθανότατα να καταλάβει την κορυφή της κατηγορίας του.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Picanto είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης από κάθε άποψη: Συμπαγές, με καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και οδηγική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Αν και κάπως φλύαρο σχεδιαστικά πιστεύουμε πως αυτή τη στιγμή μάλλον είναι το κορυφαίο στην κατηγορία.
Τιμή από €10.300
Τιμή από €10.300
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός 67 PS/5.500 rpm, 9,8 kgm/3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km14,3”
Τελική ταχύτητα 161 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.595 x 1.485 mm
Βάρος 953 kg
Πορτμπαγκάζ 255 lt
Μετρήσεις κατασκευαστή