Το FIAT 500L είναι από τα αυτοκίνητα που χρειάζεται να τα ζήσεις. Μόνο τότε μπορείς να αντιληφθείς τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, αλλά και ότι πρόκειται ίσως για το πιο αδικημένο σύγχρονο μοντέλο της FIAT.
Σύμφωνοι, δεν έχει τη χάρη του 500 ή τις όμορφες αναλογίες του 500Χ, αλλά αν στέκεσαι μόνο στην εμφάνιση χάνεις την ουσία. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν υπολείπεται στο στιλ και στη γενικότερη αύρα που αποπνέει η σειρά «500». Αλλά αυτό το λέω εγώ. Οι περισσότεροι μπορεί να διαφωνείτε και έχετε κάθε δικαίωμα.
Η ουσία και το αδιαπραγμάτευτο της υπόθεσης είναι ότι από τα τρία μοντέλα της οικογένειας, το 500L είναι αυτό που απαιτεί τις λιγότερες παραχωρήσεις για να ζήσεις μαζί του. Ιδίως αν έχεις πάψει να είσαι μόνος ή έχεις αυξήσει τον αριθμό των μελών της οικογένειας σου. Δύσκολα θα σε προδώσει σε χώρους και είναι μακράν το πιο άνετο για να μετακινείσαι μαζί του καθημερινά. Τελεία και παύλα!
Και τα παραπάνω προτερήματα παραμένουν αναλλοίωτα και στο νέο μοντέλο που γνωρίσαμε στα πάτρια εδάφη της FIAT και θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Ιούλιο. Πλαισιωμένα μάλιστα από περισσότερο στιλ, τεχνολογία και συνδεσιμότητα!
Πιο… 500
Σε επίπεδο εμφάνισης, οι πιο σημαντικές επεμβάσεις εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Εκεί, οι μεγάλοι προβολείς απέκτησαν χρωμιωμένες ενθέσεις, ενώ το σχήμα στα φώτα ημέρας LED από κάτω τους απέκτησαν πιο στρογγυλό σχήμα σε μια προσπάθεια να παραπέμπουν στα δύο μηδενικά του «500». Επίσης νέα είναι η μάσκα του ψυγείου, στην οποία προστέθηκε μια οριζόντια χρωμιωμένη μπάρα, ενώ καλύτερη εικόνα στο μάτι σχηματίζει και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με το χρωμιωμένο δικτυωτό πλέγμα χαμηλά κάτω από τη μάσκα.
Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μικρότερες και εντοπίζονται στις περισσότερες ενθέσεις νίκελ και στα φώτα που τοποθετήθηκαν χαμηλότερα στο αμάξωμα, όχι τόσο για αισθητικούς λόγους όσο για λόγους αποδοτικότητας και ασφάλειας, όπως μας τόνισαν και οι ιθύνοντες της FIAT.
Οι αλλαγές στην εμφάνιση ολοκληρώνονται με την ανανέωση της χρωματικής παλέτας η οποία περιλαμβάνει πλέον δέκα παστέλ ή μεταλλικά χρώματα, καθώς και τρεις επιλογές για την οροφή (μαύρο ματ, μαύρο γυαλιστερό και στο χρώμα του αμαξώματος). Από αυτά τα χρώματα νέα είναι τα τρία: το μπλε Bellagio, το πορτοκαλί Sicilian και το μπρονζέ Donatello.
Ευρυχωρία και στιλ
Αέρας ανανέωσης υπάρχει και στην καμπίνα με ελάχιστες αλλά στοχευμένες αλλαγές σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η άνεση και να αποκτήσει το εσωτερικό μια πιο upper class εικόνα. Το τιμόνι ανασχεδιάστηκε και απέκτησε λεπτομέρειες από νίκελ, ενώ ανάμεσα στα δυο στρογγυλά όργανα του πίνακα προστέθηκε μια ψηφιακή οθόνη 3,5’’. Η θέση οδήγησης παραμένει πολύ καλή, αν και λίγο ψηλή, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν άριστη περιφερειακή ορατότητα. Για να νοιώθει ακόμα πιο άνετα ο οδηγός οι σχεδιαστές της FIAT «σήκωσαν» και έφεραν πιο κοντά του τον λεβιέ ταχυτήτων και σχεδίασαν εκ νέου το υποβραχιόνιο.
Η σχεδίαση του ταμπλό παραμένει ευχάριστη στο μάτι με το νέο τεχνικό ύφασμα στο χρώμα των καθισμάτων, που είναι στάνταρ στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Lounge, να φέρνει έναν αέρα πολυτέλειας στην καμπίνα του 500L. Νέα σε σχεδίαση, με περισσότερες λειτουργίες και φιλικότερο UI είναι και η 7ιντση οθόνη αφής του αναβαθμισμένου infotainment UconnectTM HD Live που υποστηρίζει τα Android Auto και Apple CarPlay για την πλήρη σύνδεση του smartphone και την αξιοποίηση των διαφόρων εφαρμογών του στο αυτοκίνητο.
Από εκεί και πέρα, το 500L είναι όπως ακριβώς το γνωρίσαμε και τα προηγούμενα χρόνια: Πολύ ευρύχωρο, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα διάσπαρτες στο εσωτερικό και αρκετές έξυπνες λύσεις, όπως το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού ή το συρόμενο/αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα για αυξομείωση και διαμόρφωση του χώρου επιβατών/αποσκευών ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.
Urban, Cross ή Wagon
Όπως και το απερχόμενο μοντέλο, το νέο 500L θα συνεχίσει να διατίθεται στην στάνταρ έκδοσή του (Urban) και σε δυο ακόμα που απέκτησαν νέα ονομασία. Η πρώτη είναι η πιο περιπετειώδης Cross, που κάθεται 2,5 πόντους ψηλότερα από το έδαφος, εξοπλίζεται με λάστιχα M+S και το σύστημα Mode Selector για κίνηση μακριά από την άσφαλτο ή το χιόνι. Η δεύτερη είναι η μακρύτερη (μήκος 4,38 m) Wagon που προσφέρει αυξημένες μεταφορικές ικανότητες με το πορτμπαγκάζ των 638 λίτρων και διατίθεται και σε 7θεσια διάταξη.
Κάτω από το καπό του νέου 500L συναντούμε παλιές και δοκιμασμένες λύσεις της FIAT όπως τον ατμοσφαιρικό 1.400άρι βενζινοκινητήρα FIRE με τα 95 PS, τον αντίστοιχου κυβισμού TJet με τα 120 PS και τον 900άρι TwinAir με τα 105 PS. Έχουμε ακόμα τον 1,4 lt TJet σε έκδοση bi-fuel (βενζίνη και LPG), τον 0.9 TwinAir σε έκδοση CNG (βενζίνη και φυσικό αέριο) με 85 PS, καθώς και δυο επιλογές σε ντίζελ. Τον 1.3 MultiJet με 95 PS και τον 1.6 MultiJet με 120 PS. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και σύμφωνα με την εισαγωγική εταιρεία, αυτοί που θα απασχολήσουν περισσότερο την ελληνική αγορά είναι ο βασικός βενζινοκινητήρας, οι δύο ντίζελ και η έκδοση φυσικού αερίου.
Στη σύντομη επαφή μας με το νέο 500L είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του ισχυρότερου ντίζελ. Του μοτέρ που αποτελούσε και την επιλογή μας για το συγκεκριμένο μοντέλο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε. Ο πετρελαιοκίνητος 1.6 κινεί σβέλτα το νέο 500L και του επιτρέπει να προσπερνά με ασφάλεια. Όταν ζορίζεται και λειτουργεί ψηλά γίνεται θορυβώδης. Αλλά με 32,6 kgm ροπής διαθέσιμα ήδη από τις 1.750 rpm, ο οδηγός δεν έχει κανένα λόγο να στέλνει τη βελόνα του στροφόμετρου στην κόκκινη περιοχή. Το συγκεκριμένο μοτέρ δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Και όταν το δουλεύεις εκεί, σε αποζημιώνει με χαμηλή κατανάλωση η μέση τιμή της οποίας κυμαίνεται, σύμφωνα με τη FIAT, στα 4,2 lt/km.
Κατά τα άλλα, το 500L διατηρεί στο δρόμο την πολύ καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά που γνωρίσαμε και στο απερχόμενο μοντέλο. Δεν θα σε βάλει στην πρίζα να αναζητήσεις το όριό του, κυρίως λόγω τιμονιού που δεν διακρίνεται για την πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού. Όμως στρίβει με ασφάλεια, χωρίς να υποστρέφει εύκολα ή να παίρνει έντονη κλίση στις στροφές. Τα φρένα του παράλληλα είναι ικανά, με το μεσαίο πεντάλ να έχει σωστή διαδρομή.
Η ανάρτηση με τη σειρά της διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, και χωρίς αλλαγές στη ρύθμιση των αμορτισέρ ή των ελατηρίων. Κι αυτό δεν είναι κακό, καθώς και ύστερα από την ανανέωσή του το 500L, παραμένει ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην άνεση. Χαρακτηριστικό που θα εκτιμηθεί από τους επιβάτες, τόσο στις αστικές μετακινήσεις όσο και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Όπως προαναφέραμε το νέο 500L αναμένεται στη ελληνική αγορά τις τελευταίες μέρες του Ιουλίου, σε τιμή που θα ξεκινά από τις €16.500 για τη βασική έκδοση εξοπλισμού με τον 1.4 των 95 PS και θα κυμαίνεται στο επίπεδο του απερχόμενου μοντέλου όσον αφορά τις υπόλοιπες εκδόσεις του
Τι λέει το DRIVE
Tο νέο 500L προσθέτει την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την άνεση στο λεξιλόγιο της οικογένειας «500», χωρίς παράλληλα να υπολείπεται σε στιλ ή προσωπικότητα.
Τιμή Από €16.500 Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112 g/km
Διαστάσεις 4.147 x 1.784 x 1.665 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος – kg
Τιμές κατασκευαστή