Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz G63 AMG 6x6

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz G63 AMG 6x6

Οδηγούμε το απόλυτο όχημα για τη διάσχιση μιας ερήμου. Συνηθισμένα πράγματα, δηλαδή

Η Mercedes-Benz προσφέρει το απόλυτο όχημα «πάω παντού» με πολιτική περιβολή και εκτιμώμενη τιμή στην Ευρώπη τα € 450.000

Το πιο μεγάλο και πιο εξωφρενικό SUV με άδεια για να κινείται στους δρόμους κυοφορήθηκε στη μήτρα της Mercedes, είναι 6τροχο και ακούει στο όνομα G63 AMG 6x6. Προγραμματισμένο να κατασκευάζεται από το φθινόπωρο αυτού του χρόνου στη Magna Steyr, την αυστριακή συνεργάτιδα της Mercedes-Benz, το κολοσσιαίο διπλοκάμπινο pick-up έχει ήδη κάνει το ντεμπούτο του. Πρωτοπάτησε τους τροχούς του σε ακόμη πιο σκληροτράχηλη έκδοση ως G320 CDI, σχεδιασμένο και εξελιγμένο για τον αυστραλιανό στρατό, όπου και βρίσκεται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα από το 2011.
   
Αυτή η εξευγενισμένη και ντυμένη με δέρματα έκδοση που οδηγούμε σχεδιάστηκε από τη Mercedes-Benz για μια πολύ ειδική πελατεία. Η G63 AMG 6x6 έχει έξι κινητήριους τροχούς όπως λέει και το όνομά της, κοντές σχέσεις, πέντε μπλοκέ διαφορικά και σύστημα ρύθμισης τη πίεσης για τα λάστιχά της που ντύνουν τις ζάντες των 37”.

Η τιμή του G63 AMG 6x6 δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά ο επικεφαλής εξέλιξης του αυτοκινήτου Άλεξ Χάρις υποστηρίζει ότι θα είναι το δεύτερο πιο ακριβό μοντέλο της Mercedes-Benz, πίσω από τη νέα SLS Electric Drive, με εκτιμώμενη τιμή τον Οκτώβριο που θα διατεθεί προς πώληση τα 450.000 ευρώ. Αν θέλετε να το ανάγουμε στην ελληνική φορολογική πραγματικότητα, υπολογίστε κάτι παραπάνω από ένα εκατομμύριο!

Σεμινάριο καλών τρόπων
Αντίθετα με τη στρατιωτική έκδοση G320 CDI 6x6, που φορά 3λιτρο κινητήρα ντίζελ V6 με ισχύ 224 PS, η G63 AMG 6x6 χρησιμοποιεί έναν 5,5λιτρο διτούρμπινο V8 της AMG με 544 PS. Η ροπή φτάνει τα 77,5 kgm από τις 2.000 έως τις 5.000 rpm και είναι απαραίτητη για να κινήσει τα 3.775 kg του τετραθέσιου G63 AMG 6x6.

Αλλαγή υπάρχει και στο κιβώτιο ταχυτήτων, όπου το 7άρι αυτόματο σασμάν 7G-TRONIC αντικατέστησε το παλιό 5άρι NAG1 που συνόδευε τη στρατιωτική έκδοση. Το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού αλλάζει από 0.87:1 της μακριάς διαμόρφωσης για την άσφαλτο σε 2,16:1 για το κοντό off road σε όλους τους τροχούς, με κατανομή της ροπής στους τρεις άξονες σε αναλογία 30:40:30. Η ισχύς για τον πίσω άξονα υποστηρίζεται με έναν επιπλέον άξονα μετάδοσης. Τα πέντε ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικά προφέρουν βαθμό εμπλοκής 100% και στους έξι τροχούς, μέσω τριών διακοπτών στο ταμπλό. Τη θηριώδη ισχύ κατεβάζουν στο δρόμο θηριώδεις με 37ιντσες ζάντες, «ντυμένες» με λάστιχα με πέλμα 315 mm.
   
Με μήκος 5,88 m, πλάτος 2,11 και ύψος 2,21 m, η G63 AMG 6x6 είναι 11,1 πόντους μακρύτερη, 22,5 πιο φαρδιά και 27,2 ψηλότερη από την G63 AMG. Μακρύτερο κατά 30 πόντους είναι και το μεταξόνιο μεταξύ του εμπρός και του μεσαίου άξονα, που μεγάλωσαν επίσης σε μετατρόχιο κατά 28,1 πόντους,  φτάνοντας τα 1,79 m. Γι’ αυτό το λόγο χρειάστηκαν πιο μακριά και φαρδιά ανθρακονημάτινα φτερά για να υποδεχτούν τους θηριώδεις τροχούς.
 
Η απόσταση από το έδαφος καταπλήσσει με 46 πόντους, ανεβάζοντας την προσπέλαση του υδάτινου κωλύματος ακριβώς στο ένα μέτρο, 25 και 40 πόντους αντίστοιχα περισσότερους από τη στάνταρ G63. Η γωνία προσέγγισης και αναχώρησης αυξήθηκαν κατά 16 και 27 μοίρες, στις 52 και 54 αντίστοιχα, ενώ την ίδια στιγμή η γωνία προσπέλασης αυξήθηκε κατά μία μοίρα, φτάνοντας τις 22.

Απ’ το Ντουμπάι στο Παγκράτι
Ο ανοιχτός χώρος στην έρημο του Ντουμπάι, όπου και οδηγήσαμε την G63 AMG 6x6, δεν μας δυσκόλεψε να βολέψουμε τον όγκο της. Δεν ξέρουμε βέβαια πώς θα ήταν να ψάχνεις να βρεις θέση για να παρκάρεις στο Παγκράτι ή να κατέβεις Θεσσαλονίκη κέντρο σε ώρα αιχμής, αλλά δεν υπάρχει αμφι βολία ότι θα ήταν κάτι που θα θέλαμε να το «απολαύσουμε». Και φέρνοντας αυτό το θηριώδες αυτοκίνητο στον πραγματικό κόσμο τα παραπάνω είναι και ουσία.

Προφανώς το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι εξαιρετικά σχεδιασμένο και μηχανολογικά εξοπλισμένο, όπως εξάλλου περιμένεις από κάθε μοντέλο του Γερμανού κατασκευαστή. Πριν κάτσουμε πίσω από το τιμόνι του, μας έκανε μια άγρια επίδειξη στους αμμόλοφους ένα οδηγός-δοκιμαστής της Mercedes-Benz, κάνοντας κάμποσα ντόνατς για να μας δείξει τις αστείρευτες δυνατότητες της G63 AMG 6x6. Εκείνο που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ωστόσο είναι το πόσο ραφιναρισμένη είναι.

Με το που θα πατήσεις το πόδι σου στο φαρδύ μαρσπιέ-σκαλοπάτι και θα βολευτείς στο σπορ δερμάτινο κάθισμα της G63 AMG 6x6, θα ανακαλύψεις μια καμπίνα που ελάχιστα διαφέρει από αυτή της στάνταρ G63 AMG.
Η όρθια θέση οδήγησης είναι της παλιάς σχολής, όπως το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ και το ρηχό ταμπλό. Από την άλλη, η ορατότητα προς τα εμπρός είναι εξαιρετική και τα φλας στα μπροστινά φτερά σου χρησιμεύουν για να ορίζεις τον όγκο του αυτοκινήτου. Η ορατότητα προς τα πίσω εμποδίζεται από την ψηλή πλάτη των καθισμάτων και το μικρό συρόμενο πίσω τζάμι που χωρίζεται σε δύο κομμάτια.

Με μεταξόνιο μεταξύ του εμπρός και του μεσαίου άξονα στα 3,12 m, η καμπίνα είναι  εμφανώς μακρύτερη από αυτή της στάνταρ G63 AMG, με σχεδόν 30 πόντους μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω. Η επένδυση είναι καθ’ ολοκληρία από αλκαντάρα και στη θέση του μονοκόμματου πίσω καθίσματος υπάρχουν δύο σπορ καθίσματα της AMG, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρικά στην ανάκλιση τη πλάτης και χωρίζονται μεταξύ τους από μια κεντρική κονσόλα.

Veni, vidi, vici
Οι τέσσερις εξατμίσεις, με το που πατάς το στάρτερ, αντηχούν τον ξεσηκωτικό ήχο, αυτόν που γνωρίζουμε από άλλες Mercedes V8. Και με το που πατήσεις το γκάζι, η G63 AMG 6x6 κάθεται στα ελατήριά της και ξεκινά σαν πραγματικό muscle car. Με το που θα βρεθείς καθ’ οδόν, η G63 AMG 6x6 αποδεικνύεται χαρακτηριστικά εύκολη στην οδήγηση. Μπορεί αρχικά να σχεδιάστηκε για τα σκληρά καθήκοντα του αυστραλιανού στρατού, αλλά η δουλειά που έγινε προκειμένου να μετατραπεί σε αυτοκίνητο για πολιτική χρήση του άλλαξε τη φύση, δίνοντάς του ταυτόχρονα τέτοιο επίπεδο άνεσης που δεν περιμένεις να συναντήσεις σε ένα τόσο ακραίο εμφανισιακά αυτοκίνητο.
                  
Στου αμμόλοφους της ερήμου του Ντουμπάι, η G63 AMG 6x6 νιώθει ανίκητη. Τα τεράστια λάστιχα σε συνδυασμό με το πολλαπλό σύστημα μετάδοσης σου επιτρέπουν να τρέχεις με ταχύτητα εθνικής σε στενού αμμουδερούς δρόμους, χωρίς ιδιαίτερες αναταράξεις.

Η G63 AMG 6x6 ταξιδεύει με κύρος, σιγουριά και τέτοια διαμήκη σταθερότητα, μακράν καλύτερα από τη στάνταρ G63 AMG, εκμεταλλευόμενη το μακρύτερο μεταξόνιο και την πρόσθετη ελκτική πρόσφυση από τον τρίτο άξονα. Επιπλέον οι κάθετες κινήσεις του αμαξώματος έχουν μειωθεί δραστικά σε σχέση με την G63 AMG, παρέχοντας ανέλπιστα άνετη κύλιση. Φυσικά και το αυτοκίνητο γέρνει πολύ στις τροφές, αλλά οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται καλά, χάρη στο μοναδικό συνδυασμό ελατηρίων-αμορτισέρ που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την G63 AMG 6x6.

Παχύδερμος αίλουρος
Παρά το βάρος του, το αυτοκίνητο επιταχύνει με μεγάλο σθένος. Η θηριώδης ροπή συνδυασμένη με τη εκπληκτική ελκτική πρόσφυση από τους έξι κινητήριους τροχούς δίνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα επιτάχυνσης και ρεπρίζ. Η Mercedes-Benz επισήμως δεν έχει ανακοινώσει ακόμη επιδόσεις, αλλά πηγές μέσα από το εργοστάσιο αναφέρουν ότι για τα 0-100 km/h χρειάζεται λιγότερο από 6”! Η τελική ταχύτητα της G63 AMG 6x6 περιορίζεται από τα λάστιχα-μπαλόνια που φορά και σταματά ηλεκτρονικά στα 160 km/h.

Και τώρα θα ρωτήσετε, τι καίει. Και γι’ αυτή τη μέτρηση, η Mercedes-Benz δεν έχει δώσει στοιχεία, αλλά υπολογίζουμε ότι θα καίει σε μικτό ευρωπαϊκό κύκλο γύρω από τα 19 lt/100 km. Κατανάλωση που θα της εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 800 km, μιας και η G63 AMG 6x6 είναι εφοδιασμένη με δύο ρεζερβουάρ συνολικής χωρητικότητας 159 lt. Δηλαδή γεμίζει μόλις με... €270!

Το υδραυλικό και ασαφές τιμόνι του πρωτοτύπου G63 AMG 6x6, που χρειάζεται 3,4 στροφές από τέρμα σε τέρμα, χρειάζεται επίσης βελτίωση για να συνδυάζεται καλύτερα με τα μεγάλα λάστιχα. Αλλά ύστερα από κάμποσο χρόνο, οι αμφιβολίες σχετικά με τη δυναμική ικανότητα της G63 AMG 6x6 εξαφανίζονται γρήγορα.

Ακόμη και αντιμέτωπος με μεγάλους αμμόλοφους και αποκαρδιωτικά χαντάκια, το εντυπωσιακό SUV τα ισοπεδώνει όλα στο δρόμο του, με μόνιμη επωδό τον βαρύτονο ήχο από τις εξατμίσεις. Η κορυφαία άρθρωση των τροχών και οι μυριάδες συνδυασμοί των διαφορικών κρατούν τους τροχούς πεισματικά σε πρόσφυση. Μια εσωτερική αντλία που ελέγχει τέσσερις 20λιτρες δεξαμενές στα πλάγια και κάτω από το αμάξωμα σου επιτρέπουν να ρυθμίσεις την πίεση στα λάστιχα, κάτι που παίρνει μόλις 20” για να ανέβεις από τα 7 psi που είναι η ιδανική πίεση για την άμμο στα 26 psi που χρειάζεται η G63 AMG 6x6 στην άσφαλτο –σαφώς ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα που τυπικά θα χρειαζόταν δέκα λεπτά.

Δώσε μου και μένα, μπάρμπα
Το μόνο αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει και πλησιάζει σε ύφος την G63 AMG 6x6 είναι το Hummer H1. Και λέμε πλησιάζει, καθώς η απίστευτα κοφτερή και πανίσχυρη Mercedes πόρρω απέχει από τα βαρύ σε αίσθηση και μάλλον ληθαργικό Hamvie.

Θα μπορούσες να επιχειρηματολογήσεις εύστοχα και επί μακρόν είτε για τα πλεονεκτήματα και τις αξίες είτε για τα μειονεκτήματα και το πόσο άχρηστη είναι η G63 AMG 6x6. Όπως και νά ‘χει όμως, πρόκειται για το πρώτο νομίμως κυκλοφορούν MUV –Monster Utility Vehicle. Χώρια που είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Αλλά με την τριπλάσια τιμή της G63 AMG είναι προφανές ότι αποτελεί μια εξαιρετικά αποκλειστική πρόταση για ζάμπλουτους.

Μέχρι στιγμής, ο προγραμματισμό της Mercedes-Benz μιλά για ετήσια παραγωγή ανάμεσα στα 20 με 30 αυτοκίνητα. Αλλά αν το ενδιαφέρον για την G63 AMG 6x6 κατά την παραμονή μας στο Ντουμπάι αποτελεί μια ένδειξη, η παραγωγή αυτή δεν φαίνεται αρκετή. Και πιστέψτε μας, μόνο τις ανάγκες της βασιλικής οικογένειας να χρειαστεί να καλύψει, τα 30 αυτοκίνητα δεν φτάνουν ούτε για «ζήτω».

Τι λέει το DRIVE
Το απόλυτο όχημα για τη διάσχιση μιας ερήμου. Συνηθισμένα πράγματα, δηλαδή
Τιμή από € 450.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 5.461 cc, V8, 32v, 2x2 EEK, δύο τούρμπο, 544 PS/5.500 rpm, 77,5 kgm/2.000-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h κάτω από 6” (εκτιμώμενη)  
Τελική ταχύτητα 160 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Κατανάλωση 19 lt/100 km (εκτιμώμενη)
Εκπομπές CO2 δ.α.
Διαστάσεις 5.875 x 2.110 x 2.210 mm
Μεταξόνιο 4.220 mm (εμπρός-πίσω άξονας)
Μετατρόχια (εμπρός-πίσω) 1.790 mm
Απόσταση από το έδαφος 460 mm
Διάβαση υδάτινου κωλύματος 1.000 mm
Γωνία προσέγγισης 52ο
Γωνία αναχώρησης 54ο
Γωνία προσπέλασης 22ο
Ωφέλιμο φορτίο 650 kg
Ρεζερβουάρ 159 lt
Ζάντες 12,5J x 17”
Βάρος 3.775 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube