Οδηγούμε τη νέα Maserati Ghibli S Q4

Οδηγούμε τη νέα Maserati Ghibli S Q4

Η ιταλική εναλλακτική πρόταση στις BMW 6 Gran Coupé και Mercedes-Benz CLS στην πιο δυνατή έκδοση με κινητήρα V6 Biturbo και τετρακίνηση

Υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που σε γοητεύουν πριν καν τα αντικρίσεις. Απλώς ακούγοντας το όνομα. Maserati Ghibli. Σα να κυλάει νερό.

Και η αλήθεια είναι πως έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι της ιστορίας από τότε που ηχούσε στους δρόμους ο ίδιος ψίθυρος στα χείλη των περαστικών: «Μόλις με πέρασε μια Maserati Ghibli…». Το πιο πρόσφατο μοντέλο με αυτό το όνομα ήταν το πολύ γρήγορο (αν και όχι ιδιαιτέρως αξιόπιστο), βασισμένο στην Biturbo, δίπορτο κουπέ των αρχών του ’90, με τον 2λιτρο κινητήρα 310 ίππων. Πριν από αυτό, η Ghibli ήταν ένα εξωτικό σούπερκαρ, με κινητήρα V8 τοποθετημένο μπροστά, που παράχθηκε από το 1967 έως το 1973, ένα πραγματικό κόσμημα σε ρόδες που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν από μερικούς μήνες.

Τρία πολύ διαφορετικά αυτοκίνητα, λοιπόν, και το πιο πρόσφατο με αυτό το όνομα δεν έχει σχέση με τα προηγούμενα πέρα από το ότι και τα τρία είναι ξεκάθαρα σπορ και με πολυτελές, κλασάτο εσωτερικό. Το μοντέλο με το οποίο η νέα Ghibli έχει στενή σχέση είναι η επίσης καινούργια, και μεγαλύτερηQuattroporte. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν την ίδια βασική αρχιτεκτονική, τα ίδια κινητήρια συστήματα, αναρτήσεις, ακόμα και την ίδια γραμμή παραγωγής, στο υπερσύχρονο εργοστάσιο στο Τορίνο, για το οποίο έχουν επενδυθεί ήδη πάνω από 2,5 δις ευρώ.

 Διαφέρουν όμως στις διαστάσεις, καθώς η Ghibli είναι κάπου 30 cm πιο κοντή, λίγο φαρδύτερη και παρότι έχει αντίστοιχες αναλογίες, με την καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω, έχει τη δική της αισθητική προσωπικότητα. Το ίδιο ισχύει και μέσα, όπου το ταμπλό είναι πιο προσανατολισμένο προς τον οδηγό. Διαφέρουν πρωτίστως στην εμφάνιση, όπου, κατά την άποψή μου, η Ghibli υπερτερεί κατά κράτος. Και για να το κάνω ακόμα πιο προβακατόρικο, πιστεύω πως εμφανισιακά η Ghibli ξεχωρίζει από οποιοδήποτε αυτοκίνητο του ανταγωνισμού, όπου ανταγωνισμός είναι η Mercedes-Benz CLS και η BMW 6 Gran Coupé. Ε, βάλτε τις δίπλα στη Ghibli και θα μοιάζουν τα πρωτοξάδερφα από την επαρχία. Οι αναλογίες της είναι εμπνευσμένες πραγματικά. Μοιάζει έτοιμη να επιτεθεί και ταυτόχρονα διατηρεί μια κομψότητα που σε κάνει να θέλεις να την κλείσεις σε βιτρίνα. Πιστέψτε με όμως μόνο για εκεί δεν κάνει, Η Ghibli είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που οφείλεις να τα οδηγήσεις για να τα αγαπήσεις ακόμα περισσότερο. Σε κάνει μάλιστα, όπως κάθε ιταλικό που σέβεται τον εαυτό του, να αγαπήσεις ακόμα και τις αδυναμίες του.

Η πιο ασυνήθιστη επιλογή  –για τη Maserati– είναι η Ghibli Diesel, με έναν επίσης 3λιτρο V6 κινητήρα. Η Ghibli Diesel θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά, βοηθώντας καθοριστικά τη Maserati να πετύχει το στόχο της για αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεών της από τις 6.000-8.000 στις 50.000 μέσα σε τρία χρόνια. Αυτήν την είχαμε δοκιμάσει πριν από μερικούς μήνες και μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Αυτή τη φορά η Maserati μας παραχώρησε την πιο «καλή» έκδοση, με τον V6 Biturbo βενζινοκινητήρα στην έκδοση S, ήτοι με 410 PS / 5.500 rpm και 56 kgm ροπής μεταξύ 1.750 και 5.000 rpm. Η ροπή κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη σε πραγματικό χρόνο και ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Σε κανονικές συνθήκες το σύνολο της ροπής κατευθύνεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα μπορεί να μοιραστεί  και στους εμπρός μέχρι και το 30%. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως το βάρος δίνεται κυρίως στον πίσω άξονα, ως όφειλε σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Η Ghibli S Q4, όπως είναι ολόκληρο το όνομά της, έχει αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Skyhook της Masera ti, μηχανικό μπλοκέ πίσω διαφορικό, φρένα της Brembo και τιμόνι με υδραυλική υποβοήθηση. Ακόμα και αυτή έχει κατανομή βάρους 50:50 (με το κιβώτιο μεταφοράς πίσω από τον κινητήρα. Τα δε νούμερα είναι εντυπωσιακά με 0-100 σε 4,8” και τελική ταχύτητα 284 km/h.


Λέγαμε πως ο ήχος της Ghibli Diesel θυμίζει λίγο… θαλαμηγό. Στην S Q4 ο ήχος μοιάζει περισσότερο με μουσική, ειδικά στα αυτιά του λάτρη της αυτοκίνησης. Θυμίζει έντονα V8, με λίγο πιο στριγγή χροιά. Αν την ακούσεις απ’ έξω να επιταχύνει σχεδόν συγκρατείσαι για να μην κραυγάσεις σαν να μπήκε γκολ στο 90. Με μια λέξη είναι υ-πέ-ρο-χος. Μπορεί και από μόνος του να σε κάνει να την προτιμήσεις από τον γερμανικό ανταγωνισμό. Από μέσα μπορεί στον αυτοκινητόδρομο να σε κουράσει σε κάποια στιγμή, αλλά σε αποζημιώνει μόλις σκάσεις το παράθυρο και ξεκινήσεις ένα στροφιλίκι.

Θα σε αποζημιώσει επίσης και το εσωτερικό. Δεν έχει τη λεπτοδουλειά μιας Mercedes ή την ασύλληπτη συναρμογή ενός Audi S6, όμως το αρχοντικό στυλ, η ευωδιά του δέρματος, τα καταπληκτικά δερμάτινα καθίσματα και οι λεπτομέρειες, όπως η τρίαινα στο τιμόνι σε κάνουν να αισθάνεσαι μέλος μια ξεχωριστής κάστας ανθρώπων. Δεν έχει και καθοριστική σημασία που οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι, ούτε και βέβαια πως το σκληρό πλαστικό γύρω από την κεντρική οθόνη είναι κάπως παράταιρο, ούτε και ότι το software υπολείπεται από το κορυφαίο λογισμικό μιας BMW. Η συνολική ποιότητα συναρμογής είναι στο επίπεδο που πρέπει και τα εργονομικά σφάλματα που εντοπίσαμε μόλις δύο: ότι τα μεγάλα paddles εμποδίζουν την πρόσβαση στους μοχλοδιακόπτες των φλας και των καθαριστήρων και ότι τα κουμπιά δίπλα στο λεβιέ του κιβωτίου δεν είναι εύκολο να τα δεις και να τα ξεχωρίσεις. Επίσης, ήταν μερικές φορές δύσκολο να βρεις την όπισθεν.

 Στους επαρχιακούς δρόμους, κάπου ανάμεσα σε Τορίνο και Γένοβα η Ghibli S Q4 ξεδιπλώνει έναν χαρακτήρα που πόρρω απέχει από ένα συνηθισμένο, έστω και δυνατό, πολυτελές σεντάν. Επιλέγεις το sport πρόγραμμα, βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι και ξαφνικά το αυτοκίνητο...μικραίνει. Επιταχύνει με ουρανομήκεις βρυχηθμούς, μέσω πολύ γρήγορων ομολογουμένως αλλαγών του κιβωτίου και το κυριότερο με μια αίσθηση ελέγχου που, παρόλα τα αστραπόβροντα, σε κάνει να αισθάνεσαι κύριος του παιχνιδιού. Η τετρακίνηση έχει μια ξεκάθαρη πισωκίνητη κατανομή. Νιώθεις τον εμπρός άξονα να τραβάει το αυτοκίνητο, να το κρατάει σε ισορροπία ενόσω βρίσκεται υπό γωνία. Το μάλλον βαρύ τιμόνι είναι γεμάτο αίσθηση και η ανάρτηση, η οποία σε χαμηλές ταχύτητες έχει μια τάση να αναπηδά, εδώ βρίσκεται στο στοιχείο της. Παρά το μέγεθος και το βάρος της, η Ghibli σου δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση ακόμα κι αν ο δρόμος είναι στενός και με ανώμαλη άσφαλτο. Το turn in είναι ακριβέστατο και η ισορροπία στην έξοδο αντάξια ενός ικανότατου σπορ κουπέ. Ακόμα κι αν απενεργοποιήσεις το ESP, κατεβάσεις ταχύτητα από το σταθερό αλουμινένιο paddle και εκτοξεύσεις το στροφόμετρο θα μπορέσεις να ρυθμίσεις εύκολα το αυτοκίνητο με το γκάζι και το ακριβές τιμόνι . Το μακρύ μεταξόνιο των σχεδόν 3 μέτρων παίζει σίγουρα το ρόλο του εδώ.

Η Maserati Ghibli S Q4 έχει καταφέρει κάτι σημαντικό για την κατηγορία. Παραμένει ένα αυτοκίνητο με ιταλικό ταμπεραμέντο και δεν προσπαθεί να μιμηθεί την BMW ή την Mercedes σε τομείς που χρόνια εξέλιξης τις έχουν φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Αντιπαρατάσσει έναν κινητήρα που χαίρεσαι να τον ακούς και να τον στροφάρεις, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά που κάνει τις παλάμες σου να ιδρώνουν και εμφάνιση που σχεδόν σβήνει οτιδήποτε άλλο παρκάρει δίπλα της.

Βασικά παραμένει ένα αυτοκίνητο ιταλικό, στο ότι το επιλέγεις περισσότερο με την καρδιά παρά με το μυαλό. Αντίθετα δε απ’ ό,τι στο παρελθόν, η επιλογή σου δεν προϋποθέτει σοβαρούς λειτουργικούς συμβιβασμούς. Σε σχέση με τα πιο συνηθισμένα μοντέλα της κατηγορίας, η Ghibli μπορεί να είναι σαφώς ακριβότερη (στην Ελλάδα ειδικά με το γνωστό θλιβερό φορολογικό καθεστώς), όμως όποιος μπορεί να τα εκταμιεύσει μπορεί και να τα δικαιολογήσει στον εαυτό του κάθε πρωί που το κοιτάει βγαίνοντας από το σπίτι και ειδικά κάθε φορά που γυρίζει τη μίζα...

Τι λέει το DRIVE
Η Maserati υποβάλλει μια εναλλακτική πρόταση με πολλές αξιώσεις. Η Ghibli S Q4 αποτελεί την επιτομή του στιλ, χωρίς να γίνεται κραυγαλέα, έχει έναν κινητήρα που εκτός από εξαιρετικές επιδόσεις έχει και ένα ιδιαίτερο ηχόχρωμα, σπορ χαρακτήρα και εσωτερικό υψηλής κλάσης. Δεν απαιτεί ιδιαίτερους λειτουργικούς συμβιβασμούς και μολονότι  υστερεί ελαφρά σε ανάρτηση και συναρμογή, σε σχέση με τα κορυφαία μοντέλα του ανταγωνισμού, το αντισταθμίζει με την ξεχωριστή εμφάνιση, το γόητρο της φίρμας, αλλά κυρίως με μια οδική συμπεριφορά που εξιτάρει.
Τιμή € 120.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.979 cc, V6, 2x2 EEK 24v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο VGT, 410 PS/5.500 rpm, 56 kgm/1.750-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συνεκτικού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h σε 4,8”
Τελική ταχύτητα 284 km/h
Κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 246 g/km
Διαστάσεις 4.971 x 1.945 x 1.461 mm
Βάρος 1.945 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube