Το CX-5 είναι το πρώτο Mazda που μπορεί να λέει ότι διαθέτει ολοκληρωμένη την αρχιτεκτονική SkyActiv της εταιρείας. Σκοπός της είναι να κάνει οικονομία κλίμακας, μέσω έξυπνων λύσεων στη διαδικασία παραγωγής, στους κινητήρες και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη.
Βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για να είναι στιβαρή, ελαφριά και διαμορφώσιμη Τόσο διαμορφώσιμη, που στο μέλλον θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα νέα Mazda από το 3 έως και το επόμενο CX-7.
Ένα από τα πιο αξιόλογα θέματα του SkyActiv, είναι ο νέος 2,2 τουρμποντίζελ. Χαρακτηρίζεται από την πολύ χαμηλή σχέση συμπίεσης για κινητήρα του είδους, μόλις 14,0:1, κάτι που του δίνει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης: Τη «στάνταρ» με 150 PS και 38,7 kgm ροπής και την «υψηλή» με 175 PS και 42,8 kgm. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι σύμφωνος με τους κανονισμούς ρύπων Euro6 που θα ισχύσουν από το 2014, χωρίς μάλιστα την ανάγκη «παγίδας» για τα οξείδια του αζώτου.
Στους πολύ κακής ποιότητας δρόμους της νότιας Ιταλίας, οδηγήσαμε την προσθιοκίνητη έκδοση ντίζελ των 150 PS με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Στην καμπίνα, το CX-5 έχει εξαιρετική εκμετάλλευση χώρου. Είναι πολύ ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες, έχει μεγάλο πορτμπαγκάζ (463 λίτρα) κι εξαιρετική θέση οδήγησης, που είναι ακριβώς όσο ψηλή πρέπει.
Η σχεδίαση είναι υπερβολικά συντηρητική πάντως, αλλά η προσοχή στη λεπτομέρεια και το φινίρισμα είναι εξαιρετική. Ωστόσο, η πρώτη εντύπωση που σου δίνει η οδήγηση του CX-5 είναι το ραφινάρισμα του κινητήρα ακόμα και σε έντονη επιτάχυνση, καθώς και το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Επίσης, το CX-5 δείχνει πολύ καλοστημένο κι έχει πολύ ακριβή κι εύχρηστο λεβιέ ταχυτήτων.
Εκεί που η Mazda έδωσε τον καλύτερο εαυτό της, είναι η ποιότητα κύλισης. Η προσεκτική τοποθέτηση του σημείου στήριξης των στελεχών της πίσω ανάρτησης, έδωσαν κορυφαίο αποτέλεσμα. Τέτοιο, που ακόμα και οι πιο κακομαθημένοι Ευρωπαίοι οδηγοί θα απολαύσουν. Χωρίς καμία αμφιβολία, το CX-5 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους καλύτερους ανταγωνιστές του. Το μόνο που μένει να δούμε είναι η τιμή στη χώρα μας, λόγω του υψηλού κυβισμού.
Τι λέει το DRIVE
Με ιδιαίτερα αξιόλογο τεχνολογικό υπόβαθρο και προσοχή στη λεπτομέρεια, η προσπάθεια της Mazda στα μεσαία crossover είναι εξαιρετική.
Τιμή από € 26.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.184 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, διπλό τούρμπο 150 PS/4.500 rpm, 38,7 kgm/1.800-2.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.555 x 1.840 x 1.670
Βάρος 1.520 kg
Τιμές κατασκευαστή