Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane GT

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane GT

Για την τέταρτη γενιά του Mégane ξημερώνει μια νέα εποχή σε τεχνολογία και ραφινάρισμα, χωρίς ο οδηγός να μένει σε δεύτερη μοίρα.

Οι πωλήσεις των μικρομεσαίων στην Ευρώπη δεν αφήνουν περιθώριο για λάθη. Και αρκεί μια ανάγνωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά του για να καταλάβεις ότι η Renault μελέτησε σε βάθος την τέταρτη γενιά Megane.

Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF γι’ αυτό και είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που φαίνεται ακόμα και με το μάτι.  Το μήκος πήρε 6,4 πόντους κι έφτασε τα 4,36 m, ενώ το πλάτος των 1,814 m αντικατοπτρίζεται στα φαρδύτερα μετατρόχια της κατηγορίας: Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει, σε αντίθεση με τον πίσω πρόβολο και το συνολικό ύψος που έχουν μικρύνει, δημιουργώντας τελικά ένα σχήμα που τραβά το μάτι και κερδίζει τα εύσημα. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η επιθετική και μυώδης γραμμή που κορυφώνεται στην έκδοση GT με τους σπορ προφυλακτήρες και τις μεγαλύτερες ζάντες που γεμίζουν τους θόλους. Σύμφωνα με τη Renault, το κενό μεταξύ ελαστικού και φτερού είναι από 2,5 έως τρεις πόντους μικρότερο σε αυτή τη γενιά.
 
Με άλλο αέρα
Ξεχάστε το συντηρητικό ταμπλό του Mégane που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Στη νέα γενιά η βασική γραμμή παραμένει συντηρητική αλλά η κάθετη έγχρωμη οθόνη 8,7 ιντσών με τη λογική τάμπλετ δίνει high-tech εικόνα, τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις που οδηγήσαμε. Στο διαγώνισμα της ποιότητας το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό παίρνει άριστα, ενώ και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι καλά διαβασμένες. Από τη μέση και κάτω του ταμπλό όμως υπάρχει σκληρό πλαστικό με μέτρια υφή. Ευτυχώς, η συναρμογή είναι προσεγμένη και τελικά γίνεσαι αποδέκτης ακριβής αίσθησης που εντείνει η κορυφαία ηχομόνωση και ολοκληρώνουν τα νέα μπάκετ που στηρίζουν τέλεια το σώμα χωρίς να το κουράζουν.
 
Η αύξηση του μεταξονίου μεταφράζεται σε σαφή βελτίωση των χώρων. Τρίτος δεν θα χωρέσει πίσω, όμως δύο μεγαλόσωμοι βολεύονται με άνεση και η πόρτα έχει μεγάλο άνοιγμα για εύκολο μπες βγες. Η μεγάλη καμπίνα δεν σημαίνει μικρό πορτμπαγκάζ, αφού υπάρχουν διαθέσιμα 384 λίτρα πλήρως εκμεταλλεύσιμου χώρου. Η φόρτωση δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, από την άλλη όμως υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής, κάτι βασικό για τη χώρα μας.

 
Από τη RenaultSport με αγάπη
Ο χαρακτηρισμός GT δεν αφήνει περιθώριο για παρεξηγήσεις. Όμως η υπογραφή της RenaultSport και η ενεργή τετραδιεύθυνση 4CONTROL είναι καλοί οιωνοί. Όντως στο στροφιλίκι δεν το νιώθεις προέκταση του εαυτού σου και κύριος υπαίτιος γι’ αυτό είναι το ελαφρύ τιμόνι. Η σφιχτή ανάρτηση (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) όμως στρογγυλεύει γλυκά τις ανωμαλίες και το πάτημα είναι απόλυτα ισορροπημένο. Όσο κι εάν πιέσεις η κλίση είναι λογική και η αίσθηση σαφώς πιο ανάλαφρη απ’ όσο περιμένεις με το δεδομένο των σχεδόν 1.400 kg. Τη λειτουργία του 4CONTROL δεν την αντιλαμβάνεσαι ποτέ, απλώς απολαμβάνεις την τοποθέτηση του αυτοκινήτου χωρίς τα χέρια σου να διαγράφουν μεγάλα τόξα με το τιμόνι. Η απουσία ελαστικών βάσεων από το εμπρός υποπλαίσιο της ανάρτησης δίνει ακριβές μπροστινό, ενώ εάν και όταν ξεπεράσεις το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ένα φιλικό γλυκό γλίστρημα με τα τέσσερα είναι η συνηθισμένη αντίδραση. Γι’ αυτό και η αδυναμία απενεργοποίησης του ESP δεν ενοχλεί καθόλου.
 
Ωστόσο, το ταλέντο του νέου Megane GT ξεδιπλώνεται ακόμα καλύτερα σε ανοιχτά πατημένα κομμάτια, όπου διατηρείς απίστευτη μέση ταχύτητα χωρίς να αγχώνεσαι κι ανεξάρτητα από τη ρύθμιση του Multi Sense. Υπάρχουν οι επιλογές Neutral, ComfortPerso, Eco και Sport, με τις βασικές διαφορές να αφορούν στην απόκριση του γκαζιού, στη λειτουργία του κιβωτίου, στον ήχο του κινητήρα και στον κρυφό φωτισμό της καμπίνας.
 
Σε κάθε περίπτωση έχεις σύμμαχό σου πανίσχυρα φρένα με άψογο πεντάλ κι ένα μοτέρ με 205 ίππους οι οποίοι κρύβονται πίσω από τη γραμμικότητα της απόδοσης και το βάρος του αμαξώματος. Ξεσκεπάζονται όμως από το κοντέρ και τελικά πείθεσαι για τα 7,1” για τα 0-100 km/h που ανακοινώνει η Renault, εάν χρησιμοποιήσεις το launch control στο νέο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είναι η μόνη επιλογή. Ανεβάζει γρήγορα στην αυτόματη λειτουργία, μόνο που στη χειροκίνητη μεσολαβεί κάποιος χρόνος από την ώρα που δίνεις την εντολή μέχρι να εκτελεστεί η αλλαγή. Αυτό δεν αλλάζει ιδιαίτερα ακόμα και με το πρόγραμμα Sport, το οποίο όμως δίνει κοφτερή απόκριση στο μοτέρ και σπορ παλμό στα κατεβάσματα, χωρίς υπερβολική προστασία του κινητήρα. Αυτό που θα μπορούσε να είναι καλύτερο είναι η κατανάλωση. Σε μια -σβέλτη- διαδρομή 112 km, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε τελικά 10,7 lt/100 km, ενώ για τιμές κάτω από τα 10 lt θα πρέπει να προσπαθήσεις αρκετά.
 
Αυτό πάντως καθόλου δεν αλλοιώνει την επιτυχία με την οποία το νέο Mégane GT πλέκει το σπορ με το άνετο, ικανοποιώντας και τις δύο παραμέτρους. Η τιμή του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, όμως μέχρι τον Απρίλιο που θα ξεκινήσει η διάθεσή του στη χώρα μας θα έχουμε επανέλθει στο θέμα.
 
Τι λέει το DRIVE
Η Renault επιστρέφει με θόρυβο στα μικρά οικογενειακά, με το Megane να δίνει πολύ ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, αντίστοιχου επιπέδου άνεση κι επιδόσεις, αλλά και μια μεγάλη high-tech καμπίνα.
Τιμή από € 27.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.616 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο twin scroll, 205 PS/6.000 rpm, 28,5 kgm/2.400 rpm, ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1”
0-1.000 m 27,8”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Βάρος 1.392 kg
Τιμές κατασκευαστή
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube