Η τελευταία γενιά Civic, η δέκατη, παρουσιάστηκε επίσημα στο ευρωπαϊκό κοινό πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Και πέρα από το εντελώς νέο πλαίσιο, λάνσαρε και τους καινούριους βενζινοκινητήρες VTEC Turbo.
Ταυτόχρονα, η Honda εξέλισσε την κορυφαία έκδοση επιδόσεων Type R, αλλά και την πετρελαιοκίνητη με τον 1.6 i-DTEC. Η τελευταία παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες, μιας και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας φρόντιζαν να εναρμονιστεί με τις τελευταίες νόρμες περί ρύπων. Έτσι λοιπόν, ολοκληρώνεται ο κύκλος της γκάμας του μοντέλου που πλέον προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo
Το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC διατηρεί απαράλλαχτη την ισχύ των 120 PS στις 4.000 rpm και τη ροπή των 30,6 kgm στις 2.000 rpm, ωστόσο ο κινητήρας ως μονάδα έχει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το παρελθόν.
Οι διαφορές εντοπίζονται στη μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα, αφού τα χιτώνια έχουν ειδική επίστρωση. Επίσης τα έμβολα είναι από σφυρήλατο ατσάλι για μειωμένη απώλεια θερμότητας, και η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη απόκριση και ακόμα μικρότερες τριβές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Το ελαφρύ αλουμινένιο μπλοκ είναι επίσης αναβαθμισμένο, με ενισχύσεις που το κάνουν πιο στιβαρό για καλύτερη απομόνωση των κραδασμών και συνολικά βελτιωμένη ποιότητα λειτουργίας και ψύξης. Νέο είναι και το σύστημα κατάλυσης των οξειδίων του αζώτου (NOx), το οποίο όπως και πριν δε χρησιμοποιεί μέθοδο με πρόσθετη κατάλυση με ουρία (AdBlue), αλλά φίλτρο που κάνει αναγέννηση. Όμως πλέον το φίλτρο είναι πιο λεπτό και άρα πιο διαπερατό, με αποτέλεσμα να είναι πιο αποδοτικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo
Χάρη στις παραπάνω βελτιώσεις, η Honda δηλώνει τυποποιημένη μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km με εκπομπή 93 g CO2/km, τιμές που το φέρνουν χαμηλότερα από την προηγούμενη γενιά. Αξίζει να επισημάνουμε μάλιστα ότι οι μετρήσεις αυτές τυποποιήθηκαν σύμφωνα με τον αναθεωρημένο κύκλο μετρήσεων NEDC (όχι τον WLTP), οπότε είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Οδηγώντας το νέο πετρελαιοκίνητο Civic, οι αλλαγές που έκαναν οι μηχανικοί της Honda γίνονται άμεσα αντιληπτές. Το αναβαθμισμένο μοτέρ, σε συνδυασμό και με την καλύτερη μόνωση της δέκατης γενιάς Civic, προσφέρει κορυφαία ποιότητα λειτουργίας με γραμμική απόδοση χωρίς κομπιάσματα και κραδασμούς στις χαμηλές στροφές ή δυσανασχέτηση στις υψηλές στροφές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με το νέο Honda Civic Type R και το V-Box στα Μέγαρα
Κατά τα άλλα, η οδήγησή του δεν διαφέρει από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις που έχουμε δοκιμάσει κατά καιρούς, με την ανάρτηση να προσφέρει πολύ καλό έλεγχο και άνεση, και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο να διαθέτει λειτουργία και αίσθηση υψηλότατου επιπέδου.
Ο οδηγός απολαμβάνει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία, με τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές να κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο.
Διαφορές δεν εντοπίζονται ούτε στα υλικά της καμπίνας, αλλά ούτε και στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που είναι πλήρης. Ο τελευταίος διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και του Honda Sensing.
Το νέο πετρελαιοκίνητο Civic θα βρίσκεται στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού, με άγνωστη προς το παρόν τιμή εκκίνησης.
Τι λέει το DRIVE
Οι άνθρωποι της Honda κατάφεραν να κάνουν το καλό καλύτερο, όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη, δημιουργώντας ένα από τα καλύτερα «πακέτα» της κατηγορίας.
Τιμή Από €23.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 478 lt
Βάρος 1.287 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή