Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Eclipse Cross

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Eclipse Cross

Με το Eclipse Cross, η Mitsubishi βάζει στο στόχαστρό της όσους νοιάζονται εξίσου για ένα ικανό SUV, αλλά και για ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστό στιλ.

Η μόδα των SUV αναγκάζει εταιρίες που μέχρι χτες δεν είχαν καμία σχέση με την κατηγορία να παρουσιάσουν τέτοια μοντέλα. Υπάρχουν όμως και κάποιες με τεράστια ιστορία στα SUV. Όπως η Mitsubishi.

Η πορεία της ιαπωνικής εταιρίας ξεκίνησε με την παρουσίαση του πρώτου της τετρακίνητου αυτοκινήτου, το 1936. Ήταν το ΡΧ33, που σχεδιάστηκε για τον ιαπωνικό στρατό και δεν μπήκε σε μαζική παραγωγή. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετά SUV παραγωγής, με πιο εμβληματικό το Pajero. Σήμερα, στα 100ά της γενέθλια, ήρθε η στιγμή για αυτό που η ίδια η Mitsubishi ονομάζει «σημείο καμπής». Το νέο Eclipse Cross είναι το SUV με το οποίο ευελπιστεί να ισχυροποιήσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά. Παρότι το πρώτο μέρος του ονόματός του προέρχεται από ένα κουπέ που έκανε καριέρα κυρίως στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού.

Η Mitsubishi κατατάσσει το Eclipse Cross στα «Compact Coupe SUV», μαζί με το Toyota C-HR και το… Range Rover Evoque. Βέβαια, λόγω μεγέθους και τιμής, στην πράξη θα βρεθεί αντιμέτωπο με την πληθώρα των συμβατικών SUV της αγοράς με μήκος 4,3-4,5 m. Μεταξύ αυτών και τα Nissan Qashqai και Renault Kadjar, που αποτελούν ομόσταυλά του μοντέλα, τώρα που η Mitsubishi προστέθηκε στη συμμαχία Renault-Nissan. Το Eclipse Cross πάντως δεν μοιράζεται ούτε τη βασική δομή ούτε τα μηχανικά του μέρη με εκείνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Grandland X 1.6 CDTi

Βασίζεται σε μια παραλλαγή της πλατφόρμας του Outlander, με ίδιο μεταξόνιο (2,67 m) και μήκος μειωμένο από τα 4.655 στα 4.405 mm. Σχεδιαστικά διαφέρει αρκετά στο εμπρός μέρος, αλλά ακόμα περισσότερο στο πίσω. Η έντονα κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε δύο γυάλινες επιφάνειες που χωρίζονται από την ανακλαστική λωρίδα μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων. Η Mitsubishi γνωρίζει ότι αυτή είναι η πλευρά που θα διχάσει το κοινό, είναι όμως η μόνη λύση για ένα κουπέ SUV με αξιοπρεπή ορατότητα προς τα πίσω. Για τον ίδιο λόγο, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας όταν δεν χρησιμοποιείται κρύβεται εντελώς κάτω από την αεροτομή οροφής. Συνολικά, το Eclipse Cross είναι διαφορετικό από κάθε άλλο SUV παραγωγής, αλλά σαφώς λιγότερο εκκεντρικό από ένα Lexus NX.

Στο εσωτερικό, η λογική σχεδιασμού είναι αυτή που θα ακολουθηθεί και σε κάθε επόμενο μοντέλο της Mitsubishi. Η νοητή ευθεία που ενώνει τους αεραγωγούς χωρίζει το ταμπλό στην περιοχή της πληροφόρησης, επάνω, και σε αυτή των χειριστηρίων, κάτω. Για τη διακόσμηση χρησιμοποιούνται πολλά διαφορετικά υλικά, αφού το piano black πλαστικό της κεντρικής κονσόλας πλαισιώνεται από δύο ασημί «λεπίδες» και σε άλλα σημεία υπάρχουν επενδύσεις look carbon, όμως η συνολική εικόνα δείχνει προσεγμένη. Η υφή και η συναρμογή δεν απειλεί τις premium προτάσεις της κατηγορίας, αλλά σαφώς ταιριάζουν στην πιο upmarket ατμόσφαιρα που θέλει να δημιουργήσει η Mitsubishi.



Θετικά σχόλια συγκεντρώνουν τα μεγάλα, μεταλλικά paddles που θα ταίριαζαν και σε σπορ αυτοκίνητο. Και αρνητικά, η τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα ακριβώς εμπρός από το χερούλι της πόρτας, που απαιτεί ένα άβολο σπάσιμο του καρπού για τη χρήση τους. Η 7ιντση οθόνη λειτουργεί με την αφή, αλλά και μέσα από ένα εύχρηστο touch pad, αντίστοιχο με εκείνο που χρησιμοποιεί η Lexus. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν διατίθεται σύστημα πλοήγησης ούτε καν ως έξτρα. Η Mitsubishi θεωρεί ότι οι πελάτες της θα έχουν κάποιο smartphone, οπότε θα χρησιμοποιούν το δικό του GPS, μέσω Android Auto ή Apple CarPlay –κάτι που απαιτεί όμως και κατανάλωση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.

Η θέση οδήγησης είναι όσο εποπτική περιμένεις από ένα τέτοιο SUV, με το επιπλέον χαρακτηριστικό του σχετικά χαμηλού ταμπλό που βελτιώνει την ορατότητα, αλλά σε κάνει να νιώθεις πως βρίσκεσαι ακόμα πιο ψηλά. Το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω, και παρότι η κλίση της οροφής και η διπλή, ηλεκτρική ηλιοροφή των αυτοκινήτων της παρουσίασης περιορίζουν το διαθέσιμο ύψος, αυτό είναι αρκετό ακόμα και για άτομα άνω του 1,80. Αν κάποιος νιώθει στριμωγμένος, αρκεί να ξαπλώσει λίγο τη ρυθμιζόμενη πλάτη για να βολευτεί. Αν μεταφέρονται μόνο παιδιά, η βάση του καθίσματος σύρεται εμπρός έως και κατά 20 πόντους, για να αυξήσει τον χώρο αποσκευών. Κάτι ιδιαίτερα καλοδεχούμενο, αφού τα 448 lt στα οποία φτάνει είναι ικανοποιητικά για το μέγεθος του Eclipse Cross, σε αντίθεση με τα αρχικά 341 lt, που αντιστοιχούν σε SUV μικρότερης κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota C-HR Hybrid

Ο κινητήρας του Eclipse Cross είναι ένα καινούργιο, 4κύλινδρο μοτέρ βενζίνης με κωδικό 4Β40. Έχει χωρητικότητα 1.500 cc, τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό MIVEC στην εισαγωγή και την εξαγωγή, αποδίδοντας 163 PS στις 5.500 rpm και 25,5 kgm στο ευρύ φάσμα 1.800-4.500 rpm. Στη βασική, προσθιοκίνητη έκδοση διαθέτει 6άρι χειροκίνητο ή κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Η τετρακίνητη εκδοχή του, η μοναδική που ήταν διαθέσιμη στην παρουσίαση του μοντέλου, συνδυάζεται αποκλειστικά με CVT. Η επιλογή αυτή έγινε σύμφωνα με τη Mitsubishi για εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Αυτό το κιβώτιο είναι ελαφρύτερο κατά 10 kg σε σχέση με το συμβατικό αυτόματο 8άρι που θα φοράει η πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.2 DiD, η οποία θα λανσαριστεί σε περίπου έναν χρόνο.

Από την πρώτη βόλτα, δεν μπορείς παρά να σχολιάσεις θετικά τον τρόπο που πατάει στον δρόμο το Eclipse Cross. Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, λειτουργεί εξαιρετικά, τουλάχιστον στους ισπανικούς δρόμους, αποσβένοντας κάθε ανωμαλία με αμεσότητα αλλά και άνεση, και εξασφαλίζοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα, που δουλεύει αθόρυβα και ραφιναρισμένα, το σύνολο χαρακτηρίζεται εύκολα «αγχολυτικό».



Το κιβώτιο συμβάλλει σε αυτό, ειδικά στη λειτουργία Eco. Σε αυτή διατηρεί πάντα μια μακριά σχέση μετάδοσης, οπότε η επιτάχυνση έρχεται χάρη στη ροπή του κινητήρα και όχι με την έντονη άνοδο στροφών που έχουμε συνηθίσει στα κιβώτια CVT. Και το συμβατικό πρόγραμμα είναι ευχάριστο, και σου επιτρέπει να κινείσαι σαφώς πιο σβέλτα, με λίγο περισσότερο θόρυβο από το μοτέρ στο έντονο πάτημα του γκαζιού. Υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία με οκτώ εικονικές σχέσεις, όμως οι πατιναριστές αλλαγές δύσκολα θα ικανοποιήσουν τον ενθουσιώδη οδηγό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Σε αντίθεση με άλλα συστήματα τετρακίνησης, που υπό κανονικές συνθήκες απεμπλέκουν το πίσω διαφορικό για οικονομία, η στάνταρ κατανομή ροπής του S-AWC της Mitsubishi είναι 80% εμπρός και 20% πίσω. Από εκεί και πέρα, η μοιρασιά καθορίζεται από τις επικρατούσες συνθήκες πρόσφυσης και από το επιλεγμένο πρόγραμμα μεταξύ των Auto, Gravel και Snow, με το τελευταίο να επιτρέπει μέχρι και 40% εμπρός, 60% πίσω. Στη στεγνή, ισπανική άσφαλτο της παρουσίασης βέβαια, μπορείς να εκτιμήσεις μόνο την αστείρευτη ελκτική πρόσφυση που έχει το Eclipse Cross στην έξοδο κλειστών στροφών. Το σχετικά αργό, αν και ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι, σου θυμίζει ότι δεν πρόκειται για σπορ μοντέλο. Όμως η κλίση του πλαισίου είναι μικρή και οι αντιδράσεις στο όριο απόλυτα φιλικές.

Η εμπορική πορεία του Eclipse Cross στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Φεβρουάριο, σε άγνωστη προς το παρόν τιμή. Για όσους αγοράζουν με βασικό κριτήριο την οικονομία στη χρήση, η έλλειψη ενός ντίζελ μεσαίου κυβισμού από την γκάμα του -που θα μπορούσε να βρεθεί μέσα από τη συμμαχία με τις Renault και Nissan- είναι σίγουρα μειονέκτημα. Εξίσου σίγουρο όμως είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με αρκετά πλεονεκτήματα για όποιον ψάχνει ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά, ξεκούραστο, σβέλτο και ικανό εκτός δρόμου SUV, έχοντας ως επιπλέον ατού τη σφραγίδα της Mitsubishi.


Τι λέει το DRIVE
Λόγω σχεδιασμού και κινητήρα βενζίνης δεν απευθύνεται σε όλους, είναι όμως ένα ευχάριστο και ξεκούραστο SUV που θα βρει το δικό του κοινό.
Τιμή Από € 27.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο,
163 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/1.800-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.405 x 1.805 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών 341-448 lt
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube