Ράλι Monte Carlo: Η έξοδος του Paddon που τραυμάτισε θανάσιμα θεατή και η ανακοίνωση της Hyundai [video]
Ολιγωρία της διοργάνωσης και ανευθυνότητα του θεατή που καθόταν σε λάθος σημείο, καμία ευθύνη για το πλήρωμα.
Λίγο πριν τον τερματισμό της 1ης Ε.Δ του Ράλι Monte Carlo, ο Νεοζηλανδός Hayden Paddon έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20 σε ένα δύσκολο κομμάτι με πάγο στην άσφαλτο και χτύπησε θεατή τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Μετά το συμβάν η ειδική ακυρώθηκε.
Όχι πως έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά να πούμε ότι ο Ogier ήταν αυτός που άνοιξε το χορό. "Δεν ήθελα να πιέσω με το... καλησπέρα" είπε, "είναι πρώτη ειδική της χρονιάς, σίγουρα μπορούσα να παώ πιο γρήγορα. Το αυτοκίνητο είναι αρκετά καλό, θα δούμε πώς θα κινηθούμε στη συνέχεια".
Πίσω του ο Neuville ήταν κατά 0,7" ταχύτερος με το Hyundai. Στον τερματισμό παραπονέθηκε για το στήσιμο του αυτοκινήτου του: "Είναι πολύ μαλακό το set up της ανάρτησης, το αυτοκίνητο χαζεύει, στο τελευταίο κομμάτι νόμιζα ότι πήγαινα πολύ αργά. Πρέπει να φυλάγεσαι γιατί δεν ξέρεις που είναι ο πάγος. Αλλά τελικά φαίνεται δεν είμασταν και τόσο αργοί", είπε ο Βέλγος, κρίνοντας από το γεγονός ότι είχε περάσει τον Ogier.
Ενώ ο Tanak που είχε ήδη πάρει εκκίνηση είχε κάνει το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο split, ήρθε ήρθε η έξοδος του Paddon.
Η προσέλευση του κόσμου χθες το βράδυ ήταν μεγαλύτερη από όλα τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας τον ενθουσιασμό των θεατών για τη νέα μορφή του WRC με τα πιο εντυπωσιακά και ταχύτερα αυτοκίνητα, την είσοδο νέων κατασκευαστών αλλά και τις ανακατατάξεις που έφερε στην αγορά των οδηγών η απομάκρυνση της Volkswagen.
Τίποτα από όλα αυτά δεν μειώνει την τεράστια ευθύνη της διοργάνωσης που δεν φρόντισε να απομακρύνει τους θεατές από επικίνδυνα σημεία. Ένα από αυτά ήταν και το συγκεκριμένο. Είναι προφανές ότι ΔΕΝ ΚΑΘΕΣΑΙ πάνω στη στροφή, στην εξωτερική πλευρά του δρόμου. Ειδικά σε ένα σημείο που δεν υπάρχει καν τοιχίο ή μπαριέρα (όχι πως αυτό θα αρκεί, αλλά τέλος πάντων είναι κάτι). Σε ένα κομμάτι χωρίς την παραμικρή έξοδο διαφυγής, ουσιαστικά λίγα εκατοστά από την άσφαλτο. Η οποία είναι παγωμένη, οπότε η πιθανότητα να γλιστρήσει το αγωνιστικό είναι αυξημένη. Για την ακρίβεια δεν είναι πιθανότητα αλλά βεβαιότητα.
Η ευθύνη λοιπόν για το συμβάν επ’ ουδενί δεν καταλογίζεται στο πλήρωμα, που έκανε απλώς τη δουλειά του, αλλά στον ίδιο τον θεατή που επέλεξε να καθίσει εκεί και στην διοργάνωση που δεν φρόντισε να τον απομακρύνει. Η διοργάνωση φέρει επίσης ευθύνη για την καθυστερημένη και ελλιπή ενημέρωση. Αρχικά υπήρχε η πληροφορία ότι είχε τραυματιστεί το πλήρωμα. Τελικά μαθεύτηκε ότι τραυματίστηκε θεατής ή θεατές. Η ενημέρωση ήρθε αρκετές ώρες αργότερα. Όταν η Hyundai Motorsport εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
"Η Huyndai Motorsport εκφράζει την βαθύτατη λύπη της για τον τραγικό χαμό ενός θεατή στην 1η Ε.Δ του Ράλι Monte Carlo το βράδυ της Πέμπτης. Το συμβάν προέκυψε όταν το #4 Hyundai i20 WRC των Hayden Paddon και John Kennard τράκαρε στο βράχο στην δεξιά πλευρά του δρόμου, αφού πάτησε ένα κομμάτι μαύρου πάγου στην είσοδο μιας αριστερής στροφής. Η ομάδα και το πλήρωμα θα θέσουν στην διάθεση της οργάνωσης κάθε πληροφορία, συμβάλλοντας στην προσπάθεια να γίνουν πλήρως κατανοητές οι συνθήκες του ατυχήματος. Η Hyundai Motorsport υποβάλλει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του θύματος".