Ράλι Ισπανίας: Τέταρτος παγκόσμιος τίτλος για τον Ogier
Ο Sebastien Ogier πήρε τον τέταρτο κατά σειρά τίτλο του, κερδίζοντας με το VW του το Ράλι Ισπανίας στην Καταλονία.
Η νίκη στην Καταλονία ήταν η 37η του Ogier στο WRC, ισοφαρίζοντας τα επιτεύγματα καριέρας του Juha Kankkunen και του Tommi Makinen.
O 32χρονος Γάλλος μπήκε αμέσως επικεφαλής του αγώνα από την Παρασκευή το πρωί, αλλά έπεσε πίσω από τον Dani Sordo με το Hyundai στο μέσα στην ημέρα, καθώς ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε την πιο ευνοϊκή σειρά που ξεκινούσε τις χωμάτινες ειδικές για να κερδίσει δύο και να χτίσει μια διαφορά 17” από τον Ogier.
Ο Ισπανός αύξησε οριακά τη διαφορά αυτή στις δύο πρώτες –ασφάλτινες– ειδικές το πρωί του Σαββάτου, αλλά στη συνέχεια τον έφτανε σταθερά ο Ogier.
O Γάλλος βοηθήθηκε στο κυνήγι του τίτλου από ένα λάθος του team-mate του, Andreas Mikkelsen, που είχε ένα θεαματικό ατύχημα στη 12η ειδική, χτυπώντας στην μπαριέρα, τουμπάροντας και εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Καθώς ο Mikkelsen ήταν ο πλησιέστερος στον Ogier διεκδικητής του τίτλου, η εγκατάλειψή του σήμαινε ότι ο Γάλλος είχε ανάγκη από ένα μόνο βαθμό για να εξασφαλίσει τον 4ο στη σειρά παγκόσμιο τίτλο του. Όμως δεν χαλάρωσε, συνέχισε να πιέζει, κερδίζοντας τη 12η, 13η και 14η ειδική για να ξαναπεράσει μπροστά από τον Sordo, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Ισπανού μπροστά στο κοινό του.
Στη συνέχεια ο Ogier διεύρυνε το πλεονέκτημά του στο πρώτο πέρασμα του κυριακάτικου κύκλου ειδικών, για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά 15,6” και να εξασφαλίσει τον τίτλο για τον εαυτό του και τον συνοδηγό του, Julien Ingrassia – ένα χρόνο αφότου είχε κάνει το λάθος και είχε χάσει τον αγώνα στην τελευταία ειδική, Duesaigues.
«Ήταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά είναι φανταστικά», είπε. «Το να γίνεσαι ξανά πρωταθλητής δύο ράλι πριν το τέλος είναι σπουδαίο – δεν μπορώ να κάνω πολύ περισσότερα.
«Το σκέφτηκα λίγο παραπάνω πριν από αυτή την ειδική, για να μην κάνω το ίδιο λάθος με πέρσι, αλλά είναι φανταστικά».
Παρότι ο Sordo δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier, εντούτοις ισοφάρισε την καλύτερή του φετινή επίδοση παίρνοντας τη 2η θέση, σχεδόν ένα λεπτό μπροστά από τους team-mates του στη Hyundai.
Ο Thierry Neuville νίκησε με διαφορά 12,8” τον Hayden Paddon στη μάχη για την 3η θέση, αλλά και πάλι ο Nεοζηλανδός ισοφάρισε το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμά του σε ασφάλτινο ράλι.
Ο Kris Meeke ξεκίνησε την τελευταία μέρα του αγώνα στην 5η θέση, αλλά εγκατέλειψε στην πρώτη ειδική σήμερα το πρωί από πρόβλημα στον κινητήρα μετά από έναν περιπετειώδη αγώνα.
Η εγκατάλειψή του προώθησε τον Mads Ostberg με το M-Sport Ford στην 5η θέση, πολύ πίσω από τον Paddon αλλά και πολύ μπροστά από τον Ott Tanak με το DMACK-Ford – που είχε κερδίσει την πρώτη ειδική του αγώνα, την Πέμπτη.
Πίσω τους, ο Kevin Abbring (Hyundai) πήρε την 7η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμά του μέχρι στιγμής στο WRC, μετά από έναν αγώνα με λίγα απρόοπτα.
Ο Craig Breen (Citroen DS3) είχε ένα σπασμένο ημιαξόνιο το Σάββατο το πρωί, αλλά κατάφερε να φτάσει στο σέρβις και να συνεχίσει τον αγώνα, παίρνοντας τελικά τον τελευταίο βαθμό, πίσω από τους δύο πρώτους της κατηγορίας WRC2, τον Jan Kopecki και τον Pontus Tidemand, με τα εργοστασιακά Skoda Fabia R5.
O Jari-Matti Latvala ήταν σταθερά γρήγορος με το τρίτο VW και κέρδισε την Power Stage σήμερα το μεσημέρι, αλλά υπό καθεστώς Rally2 αφού είχε εγκαταλείψει την Παρασκευή το απόγευμα με σπασμένη ανάρτηση μετά από χτύπημα.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ.19:
Θέση | Νο. | Οδηγός | Χρόνος | Διαφ. από προηγ. | Διαφ. από 1ο |
1. | 1 | S. OGIER | 3:13:03.6 | ||
2. | 4 | D. SORDO | 3:13:19.2 | +15.6 | +15.6 |
3. | 3 | T. NEUVILLE | 3:14:18.6 | +59.4 | +1:15.0 |
4. | 20 | H. PADDON | 3:14:31.4 | +12.8 | +1:27.8 |
5. | 5 | M. OSTBERG | 3:16:28.0 | +1:56.6 | +3:24.4 |
6. | 12 | O. TANAK | 3:18:28.5 | +2:00.5 | +5:24.9 |
7. | 10 | K. ABBRING | 3:20:34.9 | +2:06.4 | +7:31.3 |
8. | 34 | J. KOPECKY | 3:22:08.7 | +1:33.8 | +9:05.1 |
9. | 33 | P. TIDEMAND | 3:22:24.0 | +15.3 | +9:20.4 |
10. | 8 | C. BREEN | 3:23:00.7 | +36.7 | +9:57.1 |
11. | 37 | L. BERTELLI | 3:24:11.2 | +1:10.5 | +11:07.6 |
12. | 14 | S. AL QASSIMI | 3:32:28.1 | +8:16.9 | +19:24.5 |
13. | 36 | P. LOUBET | 3:32:40.7 | +12.6 | +19:37.1 |
14. | 2 | J. LATVALA | 3:34:38.0 | +1:57.3 | +21:34.4 |
15. | 22 | V. GORBAN | 3:34:45.2 | +7.2 | +21:41.6 |
16. | 42 | F. TURAN | 3:37:02.8 | +2:17.6 | +23:59.2 |
17. | 63 | F. ANDOLFI | 3:38:33.6 | +1:30.8 | +25:30.0 |
18. | 84 | N. SOLANS | 3:40:40.9 | +2:07.3 | +27:37.3 |
19. | 6 | E. CAMILLI | 3:40:42.0 | +1.1 | +27:38.4 |
20. | 81 | E. BOLAND | 3:44:43.9 | +4:01.9 | +31:40.3 |