Καθαρίστε μια και καλή

Καθαρίστε μια και καλή

Στην αρχή βροχές, ύστερα μπορεί και χιόνια. Οι καθαριστήρες είναι σε θέση να υποστηρίξουν την ασφάλειά σας στο δρόμο;

Από το 2000 και ύστερα, η πλειονότητα των αυτοκινήτων εξοπλίζεται με καθαριστήρες «επίπεδης επιφάνειας» ή flat blade.

Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τους κλασικούς συνοψίζονται στη δυνατότητα να «σκουπίζουν» μεγάλη επιφάνεια, να εφάπτονται καλύτερα σε όλα τα είδη των παρμπρίζ και να μην μειώνουν την ορατότητα.

Μπορώ να τα αλλάξω μόνος μου;
Το μοντάρισμα ενός κλασικού μάκτρου παραμένει εύκολο αν είμαστε εξοικειωμένοι με το ξεμοντάρισμα του παλιού. Στο flat blade είναι ακόμη ευκολότερο. Αρκεί να ανοίξεις το ειδικό κλαπέτο και να κουμπώσεις το μάκτρο. Και στις δύο περιπτώσεις προσέξτε το αριστερό με το δεξί διότι μπορεί να είναι ανισομεγέθη. Και μην αφήσετε το μπράτσο του καθαριστήρα να πέσει γυμνό στο παρμπρίζ διότι θα το χαράξει.
Προσοχή! Αντίθετα με τους κλασικούς καθαριστήρες, οι flat blade έχουν φορά τοποθέτησης. Το «σπόιλερ» (η πιο φαρδιά επιφάνεια) πρέπει να τοποθετείται προς τη μεριά του δρόμου.
Πρακτικό tip Αντικαθιστώντας τα μάκτρα, προφυλάξτε το παρμπρίζ, απλώνοντας μία πετσέτα.

Πότε να αλλάξω τα μάκτρα;
Μεγάλος αριθμός μοντέλων, κλασικών ή flat blade διαθέτουν δείκτη φθοράς (wear indicator). Πρόκειται για μια παστίλια (κάτω από ένα αυτοκόλλητο που πρέπει να βγάλετε στην τοποθέτηση) που αλλάζει χρώμα ανάλογα με τη γήρανση. Αν λοιπόν οι καθαριστήρες σας αφήνουν επιφάνειες μισοσκουπισμένες ή λωρίδες στο παρμπρίζ, η αντικατάσταση είναι μονόδρομος. Σε πολλά αυτοκίνητα οι καθαριστήρες κρύβονται πίσω από καπό. Σβήστε το μοτέρ σε μια θέση που θα σας επιτρέψει την αντικατάσταση.
Πρακτικό tip Για να μην καταληφθείτε εξ απήνης καλό θα ήταν να έχετε πάντα έναν τουλάχιστον ανταλλακτικό καθαριστήρα (του οδηγού) στο αυτοκίνητο.

Πώς να τα συντηρήσω;
Είναι πιθανό το μάκτρο, αν και παραμένει αποτελεσματικό, να κάνει δυσάρεστο τριγμό. Ο λόγος είναι είτε από ξήρανση του καουτσούκ είτε η μεταλλική λάμα να έχει χάσει την ελαστικότητά της. Εάν σας ενοχλεί ιδιαίτερα αντικαταστήστε τους καθαριστήρες. Μπορείτε ακόμη να δοκιμάσετε να ευθυγραμμίσετε το μπράτσο ώστε να είναι παράλληλο με το παρμπρίζ.
Πρακτικό tip Κάντε το μάκτρο πιο μαλακό με WD-40, περνώντας το με ένα πανί βρεμένο με το προϊόν αυτό. Προσοχή, όμως! Προϊόντα βασισμένα στο πετρέλαιο, όπως αυτό, μπορεί να «ροκανίσουν» το λάστιχο, αφήνοντάς το ξηρό και εύθραυστο. Εναλλακτικά, καθαρίστε το μάκτρο με οινόπνευμα, περνώντας το αρκετές φορές μέχρι να φύγουν βρωμιές και λιπαρότητα.

Χειμωνιάτικη πρόνοια
Προσοχή στις πολύ κρύες μέρες που το καουτσουκένιο μάκτρο παγώνει πάνω στο παρμπρίζ. Εάν επιχειρήσετε να το ξεκολλήσετε, μέρος από το καουτσούκ μπορεί να μείνει κολλημένο στο παρμπρίζ, οπότε θα καταστραφεί. Εάν το αυτοκίνητο μένει ακινητοποιημένο για μέρες, τοποθετήστε ένα χαρτόνι στο σημείο επαφής για να αποφύγετε τέτοια φαινόμενα.
Πρακτικό tip Ποιος θέλει πρωί πρωί να ξύνει με την ξύστρα το παρμπρίζ. Περάστε παρμπρίζ και τζάμια με ένα κρεμμύδι κομμένο στη μέση και η πάχνη δεν θα γίνει πάγος πάνω στα κρύσταλλα, οπότε και οι καθαριστήρες δεν θα κολλήσουν πάνω του.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube