Διαρροή λαδιού: Πόσο σοβαρή είναι;

Διαρροή λαδιού: Πόσο σοβαρή είναι;

Μια διαρροή λαδιού στο μηχανοστάσιο είναι σαφώς ένα ανησυχητικό φαινόμενο. Άλλες είναι ανώδυνες, αλλά άλλες πρέπει να σας χτυπήσουν δυνατό καμπανάκι.

Τι σημαίνει αυτός ο μαύρος λεκές κάτω από το αυτοκίνητο; Διαρροή λαδιού! Και ίσως ακολουθήσουν προβλήματα πολύ πιο σοβαρά απ΄ ό,τι φαντάζεστε.

Η λύση είναι να βρείτε την προέλευση της διαρροής και στη συνέχεια να ορίσετε το είδος του συναγερμού. Ανοίξτε το καπό και προσδιορίστε την.

Φλάντζα καλύμματος βαλβίδων Ακίνδυνο
Η κλασική αυτή διαρροή από την κορυφή του κινητήρα δεν επιβάλλει άμεσο συναγερμό από μέρους σας, εκτός και αν το λιπαντικό λαδώνει κάποιο στοιχείο από καουτσούκ (π.χ. έναν ιμάντα) ή ένα υποσύστημα του κινητήρα (π.χ. εναλλάκτη, μίζα κ.λπ.). Η φθορά στα καρβουνάκια αυτών των δύο εξαρτημάτων θα πολλαπλασιαστεί σε περίπτωση επαφής τους με υδρογονάνθρακες. Το κόστος επισκευής κυμαίνεται από 15 έως 75 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο.



Φλάντζα καπακιού Πιθανώς σοβαρό
Όταν το λιπαντικό διαρρέει έξω από τον κινητήρα η επιβάρυνση είναι ανάλογη με το λιπαντικό που τελικά παραμένει στο κάρτερ. Αν όμως περνά στο κύκλωμα ψύξης τότε το διαρρέον λιπαντικό θα «μολύνει» το υγρό ψύξης. Στην περίπτωση αυτή είσαστε πολύ κοντά στο χτύπημα κάποιας μπιέλας. Αλλάζετε συχνά λιπαντικό και επισκευάστε το χωρίς καθυστέρηση (300-750 ευρώ).





Τσιμούχα εκκεντροφόρου Σοβαρό

Ο ιμάντας χρονισμού που κινείται από τον εκκεντροφόρο δεν είναι ικανός να αντισταθεί σε μια επίθεση υδρογονανθράκων. Αν σπάσει, το μοτέρ θα καταστραφεί αυτομάτως. Η αντικατάσταση της τσιμούχας απαιτεί το ξεμοντάρισμα του εκκεντροφόρου και την αντικατάσταση του ιμάντα, αν ο τελευταίος έχει «λαδώσει». Το κόστος της εργασίας κυμαίνεται από 130 έως 400 ευρώ.





Τσιμούχα κιβωτίου Σοβαρό
Αν το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων διαρρέει από αυτή την τσιμούχα θα βλάψει αυτόματα το δίσκο του συμπλέκτη. Σε λιγότερο από 1.000 km ο τελευταίος θα αρχίσει να πατινάρει. Αυτό είναι και το σύμπτωμα από το οποίο θα κάνετε τη διάγνωση. Αν το αυτοκίνητο έχει διανύσει κάτω από 40.000 km αντικαταστήστε μόνο το δίσκο και την τσιμούχα.



Τσιμούχα συμπλέκτη Σοβαρό
Η αντικατάσταση αυτού του δακτύλιου στεγανότητας που βρίσκεται μεταξύ του μπλοκ του κινητήρα και του σφονδύλου του, επιβάλλει το κατέβασμα του κινητήρα ή του κιβωτίου. Η τιμή της επισκευής είναι ελαφρά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της αντικατάστασης δίσκου-πλατό-ρουλμάν, δηλαδή αρκετά πολύπλοκη φτάνοντας τα 500 ευρώ. Αν το αυτοκίνητό σας έχει διανύσει πάνω από 80.000 km, αδράξτε την ευκαιρία, αλλάζοντας και δίσκο.





Κάρτερ λαδιού Ακίνδυνο
Σε αυτή τη διαρροή, το κάρτερ γεμίζει ίχνη από διαρρέοντα λάδια, ενώ το μοτέρ παραμένει καθαρό και στεγνό. Πλύντε τον κινητήρα με πλυστικό υψηλής πίεσης για να επιβεβαιώσετε τη διαρροή. Αντικαταστήστε την φλάντζα, μια εργασία σχετικά βρόμικη, αλλά χωρίς άλλες εκπλήξεις (15-70 ευρώ). Χρησιμοποιήστε μια καλή δόση φλαντζόκολλας για να επιτύχετε μια τέλεια στεγανότητα.






Το φίλτρο λαδιού Ακίνδυνο
Η βάση του φίλτρου λαδιού μερικές φορές αφήνει λίγες σταγόνες να διαρρεύσουν. Συνήθως αρκεί ένα μικρό σφίξιμο για να σταματήσει η διαρροή. Προσοχή όμως, αν το φίλτρο βιδώνει πάνω σε κεντρικό άξονα χρειάζεται πριν από όλα να σφίξετε αυτόν με το κατάλληλο κλειδί, κρατώντας κόντρα όταν βιδώνετε το φίλτρο.






Τσιμούχα στροφάλου Σοβαρό
Ο δακτύλιος στεγανότητας, προς την πλευρά που βρίσκονται οι ιμάντες, για την αντικατάστασή του επιβάλλει το ξεμοντάρισμα της τροχαλίας και του γραναζιού του στροφάλου, των τροχαλίας του εναλλάκτη και των τροχαλιών του εκκεντροφόρου. Αυτό εξηγεί εν πολλοίς και το υψηλό κόστος της επισκευής που ίσως επιβάλλει και την αντικατάσταση αρκετών εξαρτημάτων (ιμάντες, τροχαλίες, τεντωτήρες κ.λπ.), χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται κατέβασμα μοτέρ. Υπολογίστε 160 έως 800 ευρώ.


Τάπα αποστράγγισης (κινητήρας ή κιβώτιο) Ακίνδυνο
Αυτή η πολύ συνηθισμένη διαρροή οφείλεται στις περισσότερες περιπτώσεις σε αυτούς που κάνουν οικονομία σε μια ροδέλα των 20 λεπτών του ευρώ. Χρειάζεται να αδειάσετε το κάρτερ ή το κιβώτιο και να το γεμίστε εκ νέου, τοποθετώντας καινούργια ροδέλα στεγανοποίησης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube