Ferrari 365 GTB/4 1968-73
Με δυναμικές γραμμές και το μοτέρ μπροστά, η Ferrari 365 GTB/4 με την ανεπίσημη ονομασία Daytona πόζαρε ως το καλύτερο GT της εποχής της.
Με την παρουσίαση της Lamborghini Miura το 1966, ο κόσμος των σπορ αυτοκινήτων έπαθε σοκ. Η Miura που ξεχώρισε περισσότερο για την ομορφιά της, παρά για τον κεντρικά τοποθετημένο V12, οδήγησε πολλούς να προδιαγράψουν το τέλος των GT με τον κινητήρα εμπρός.
Ο Enzo Ferrari άφρισε με αυτή την αιρετική άποψη και αποφάσισε να επαναδιατυπώσει την πρωτοκαθεδρία του: Μια Ferrari δεν ακολουθεί τη μόδα! Την επιβάλλει! Στόχος, ένα GT με τον κινητήρα εμπρός και μια καθόλου εύκολη δουλειά για τους Τορινέζους στιλίστες του οίκου Farina που το ανέλαβαν. Και ειδικά του Leonardo Fioravanti που όμως διατείνεται πως δεν ήταν δα και ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς όπως λέει του πήρε μόλις επτά ημέρες για να καταλήξει στο σχέδιο της Daytona.
Το αυτοκίνητο της ρεβάνς
Με πρώτη παρουσία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το ’68, η 365 GTB/4 εξέπληξε τους πάντες με την καθαρόαιμη σιλουέτα της. Λεία, λιγνή, κοντή πίσω και με μακρύ καπό μπροστά, απέπνεε ένα μυώδη και επιθετικό χαρακτήρα χωρίς προηγούμενο. Μια πραγματική εικόνα δύναμης και ένα από τα καλύτερα αισθητικά δημιουργήματα του Pininfarina.
Στην καμπίνα συναντούσες ένα φροντισμένο εσωτερικό, μεγάλα ευανάγνωστα καντράν με πλήθος λυχνιών και ενδείξεων και δερμάτινα μπάκετ,
Με κωδική ονομασία 365 GTB/4, όπου «365» για τον κυβισμό του κάθε κυλίνδρου, «GTB» για το GT Berlinetta, και «4» για τους τέσσερις εκκεντροφόρους, το αυτοκίνητο ξαναβαφτίστηκε γρήγορα, αλλά και ανεπίσημα, Daytona. Ένα ρεβανσιστικό προσωνύμιο, αφιερωμένο στο θρίαμβο της Ferrari στην ομώνυμη πίστα το 1967 απέναντι στα Ford, που είχαν νικήσει την προηγούμενη χρονιά στο Le Mans.
Με την Daytona, η Ferrari επέστρεψε ψηλά και δυνατά. Τέλεια εξοπλισμένη με ένα 4,4λιτρο V12 με έξι διπλά 40άρια Weber (ενίοτε και Solex) που έβγαζε πάνω από 350 άλογα έβαλε τα γυαλιά σε όλους τους αντιπάλους της. Με βάρος 1.200 kg και επιταχύνσεις που έκοβαν την ανάσα (0-100 km/h σε 5,6” και 0-1.000 m σε 24”) και 280 km/h στην ευθεία, μπορούσε ακόμα να υπολογίζει στη σταθερότητά της με υψηλή ταχύτητα και στο δυνατό πάτημά της.
Σπορ, απαιτητική και συχνά βάναυση, με βαριά και σκληρά χειριστήρια, η Daytona ήταν πραγματικό βάσανο στις απανωτές στροφές. Παρόλα αυτά ήταν ασφαλής και άνετη, και επιβλήθηκε ως η αποτελεσματική και πιο ομοιογενής μπερλινέτα Ferrari με το μοτέρ μπροστά.
Η 365 GTB/4 με μια ματιά
Κινητήρας V12
Κυβισμός 4.390 cc
Ισχύς 352 PS
Τελική ταχύτητα 280 km/h
Παραγωγή 1.406 αυτοκίνητα (’68-’73)
Τιμή σήμερα €720.000-€785.000