Chevrolet Corvette C3 1968-1971

Chevrolet Corvette C3 1968-1971

Ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο που το αγόραζες για μα χούφτα δολάρια, αλλά και που έγινε γνωστό περισσότερο για την πρεστιζάτη σιλουέτα του..

Οι αισθησιακές γραμμές με την «επιπόλαιη» επιθετικότητα οδήγησαν τη ’vette του ’68 να γίνει διάσημη περισσότερο για την πρεστιζάτη σιλουέτα της,

Η πρώτη Corvette του 1953 δεν στάθηκε ικανή να κρατήσει τις υποσχέσεις της. Αιτία, το αναιμικό 6κύλινδρο μοτέρ και η μετάδοση από φορτηγό. Η Chevrolet έβαλε τα πράγματα στη θέση τους στο τέλος του ’50 με τις ισχυρότερες εκδόσεις V8 και στη συνέχεια, το 1963, με την άγρια Sting Ray. Έτσι η  ’vette έγινε πραγματικό σπορ αυτοκίνητο, ικανό να τα βάλει με τα καλύτερα ευρωπαϊκά δείγματα του είδους. Για τους ίδιο λόγο έγινε και η έκρηξη στις πωλήσεις που έφτασαν τις 30.000 αυτοκίνητα το 1967.

Υπολογισμένο ρίσκο
Την επόμενη χρονιά ο Αμερικανός κατασκευαστής πήρε το ρίσκο να λανσάρει μια καινούργια Corvette με ολοκαίνουργια σιλουέτα. Τολμηρή κίνηση, αλλά υπολογισμένα τολμηρή. Στην πραγματικότητα, δύο χρόνια νωρίτερα, ο στιλίστας της αμερικανικής εταιρείας Bill Mitchell παρουσίασε τη Mako Shar II. Ένα φουτουριστικό κουπέ (στην πράξη το πρώτο σχέδιο της Corvette ’68) που σαγήνεψε τον κόσμο σε όλα τα διεθνή Σαλόνια αυτοκινήτου.

Με τραβηγμένες γραμμές που τη διαφοροποιούσαν από την Sting Ray, η Corvette 4ης γενιάς καθήλωνε με την όψη της: Στριμωγμένη καμπίνα πίσω από το μακρύ μοτέρ, τονισμένοι θόλοι και λιγνή ουρά που κατέληγε σε ένα διακριτικό χείλος εκφυγής. Ένας αρμονικός συνδυασμός με αισθησιακές καμπύλες και ζωντανά τελειώματα που προσέδιδαν επιθετικότητα, αλλά και με κομψότητα. Συναρμολογημένη πάνω στο σασί της Sting Ray, πάντα με πλαστικό αμάξωμα, ήταν 11 πόντους μακρύτερη και πέντε πόντους πιο χαμηλή, αλλά και στα ίδια κιλά -1.455.

Ορισμός του αμερικανικού σούπερκαρ
Επιβλητική και μεγαλειώδης, στηριζόταν σε μια ευρεία γκάμα V8 από 5.300 έως 7.400 κυβικά, των οποίων η ισχύς εκτεινόταν από τα 300 έως τα 460 άλογα. Έτσι πρόσφερε επιδόσεις πρώτης γραμμής και έξοχη ελαστικότητα στη χρήση. Στην γκάμα των μοτέρ και του στάνταρ εξοπλισμού ήρθε να προστεθεί μια πλειάδα από έξτρα. Σπέσιαλ καπάκι βαλβίδων, ελαφριά εξαρτήματα, σκληρότερες αναρτήσεις που επέτρεπαν στους μανιώδεις να δημιουργήσουν ένα πραγματικό αγωνιστικό καθαρόαιμο. Γρήγορη, νευρική, με δυνατή επιτάχυνση, η Chevrolet Corvette θα παραμείνει σε κάθε περίπτωση ο ορισμός του σπορ αμερικανικού αυτοκινήτου. Ένα αυτοκίνητο που βολεύεται στις αχανείς εκτάσεις της Δύσης, αλλά –γιατί όχι;- και στους στριφτερούς δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.    

Η Corvette ’68 με μια ματιά
Κινητήρας V8
Κυβισμός 5.360-7.440 κ.εκ.
Ισχύς 300-460 ίπποι
Τελική ταχύτητα 200-240 km/h
Παραγωγή 106.450 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €4.500-80.000

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube